Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7700K Max mhz in Afterburner in task manager

Pagina: 1
Acties:

• Sjimmy21
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Als ik kijk in msi afterburner draait mijn 7700k CPU op volle toeren en in windows task manager op 5%.

weet iemand hoe dit kan en welk progamma heeft er gelijk ?
https://tweakers.net/ext/f/sQTzVqKiS3UR7nTW8HF8rona/full.png

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afterburner laat puur wat pieken zien. Hij draait helemaal niet op volle toeren. Dat geven biede programma's aan :)

Verwijderd

Het is het verschil tussen kloksnelheid en CPU gebruik.
Wat afterburner laat zien is de kloksnelheid van de CPU, zodra de CPU gebruikt wordt (vanaf idle naar enige load) gaat hij naar zijn volledige kloksnelheid en als hij niet gebruikt wordt klokt hij terug voor energiebesparing etc.
Wat Windows laat zien is het gebruik van de CPU. De hogere CPU gebruik punten in Windows zijn dus de pieken die afterburner aangeeft omdat de CPU dan naar zijn volledige kloksnelheid gaat.

Het zijn dus twee verschillende statistieken. Kloksnelheid is niet hetzelfde als CPU gebruik :)

• Sjimmy21
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
PilatuS schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:08:
Afterburner laat puur wat pieken zien. Hij draait helemaal niet op volle toeren. Dat geven biede programma's aan :)
Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:13:
Het is het verschil tussen kloksnelheid en CPU gebruik.
Wat afterburner laat zien is de kloksnelheid van de CPU, zodra de CPU gebruikt wordt (vanaf idle naar enige load) gaat hij naar zijn volledige kloksnelheid en als hij niet gebruikt wordt klokt hij terug voor energiebesparing etc.
Wat Windows laat zien is het gebruik van de CPU. De hogere CPU gebruik punten in Windows zijn dus de pieken die afterburner aangeeft omdat de CPU dan naar zijn volledige kloksnelheid gaat.

Het zijn dus twee verschillende statistieken. Kloksnelheid is niet hetzelfde als CPU gebruik :)
Dank jullie wel :D ik zat dus duidelijk niet op te letten.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zomaar een tip, in de task manager kun je ook rechts klikken op de grafiek en change graph > logical cpu.

Dan zie je het per core :)