Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 11:04
Na het installeren van de Windows 10 1709 update krijg ik bij bepaalde games strepen op mijn scherm, maar bij anderen niet. Deze lijnen zijn ook niet op screenshots te zien en verdwijnen (kort) wanneer de helderheid wordt aangepast. Ik heb er een filmpje van gemaakt hier onder.

Als oorzaak zat ik zelf te denken aan Windows zelf, aan de driver van het scherm/intel Chipset of misschien flux dat recent ook een grote update heeft gehad?

Spellen waar het wel aanwezig is:
AoE 3: Asian Dynasties, Sims 3

Spellen waar het niet aanwezig is:
AoE 3: War Chiefs, Civ V

https://photos.app.goo.gl/aiSe4CyWcqFl5xaZ2

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en/of een oplossing heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 19:14
Heb je de laatste videodrivers en chipset drivers geinstalleerd?
Probeer die eens bij te werken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

forcom schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:48:
Als oorzaak zat ik zelf te denken aan Windows zelf, aan de driver van het scherm/intel Chipset of misschien flux dat recent ook een grote update heeft gehad?
Tja, je hebt al een aantal vermoedens; heb je het al getest door updates van chipset, GPU of flux uit te voeren en/of misschien even flux uit te zetten?

Aan screenshots hebben we niet heel veel; komt het euvel ook voor als je een game speelt en met iets als FRAPS opneemt? Zit het in de opname -> softwareissue. Zit het niet in de opname -> hardwareissue.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 11:04
Ik heb het al geprobeerd met flux uit te schakelen en deïnstalleren, maar geeft geen verschil. Drivers zijn volgens mij enkel de Intel Chipset waarvan de updates via Windows Update zou komen? Heb ondertussen ook al Intel® Driver & Support Assistant geïnstalleerd, maar deze vind geen updates voor mijn chipset.

Het is een softwareissue heb ik ondertussen ontdekt, want als ik het spel op windowed zet zijn de lijnen weg. Geen idee of dit topic verplaatst kan worden?

Iemand dat een idee heeft wat het anders kan zijn? Zou een clean install kunnen helpen met dit probleem?

[ Voor 15% gewijzigd door forcom op 06-11-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dictatortje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 08:28
de windows drivers van de Intel 630 lopen bij Windows update bijvoorbeeld achter tov de meest recente release. Zoek ze even op en installeer ze even handmatig, weet je dat ze iig echt "vers" zijn.