Vraag

• BRETOR
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14:53
Beste Tweakers,

Ik wil graag een 2.1 set aanschaffen voor in de huiskamer. De wenslijst ziet er als volgt uit:

- Denon PMA-50 of NAD D3020
- Q Acoustics 3020
- SVS SB-1000

De set zal voornamelijk worden gebruikt voor muziek, maar ook voor tv/films.

Omdat ik geen bakbeest van een versterker naast de tv wil hebben staan, gaat de voorkeur uit naar een kleine klasse D-versterker. Daarbij zijn de Denon PMA-50 en NAD D3020 overgebleven als opties. Deze zijn qua functionaliteit en vermogen grotendeels gelijk. Ik vind de Denon mooier en de volledige digitale signaalverwerking (net als in het grotere broertje van de NAD) spreekt mij aan. De NAD schijnt daarentegen weinig moeite te hebben met het leveren van meer power indien nodig.

Ik heb geprobeerd om deze versterkers te beluisteren in combinatie met de 3020's, maar geen enkele winkel binnen in een redelijke afstand heeft deze allen staan. Ik twijfel behoorlijk tussen deze twee versterkers en ben daarom benieuwd welke jullie voorkeur heeft.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan me niet voorstellen dat die q acoustics een hele zware amp nodig hebben. Dat lijkt door de specs van de fabrikant bevestigd te worden, al vragen die tussen de 25 en 50 watt aan 8ohm terwijl die Denon max 25 levert. Bij normaal gebruik verstook je slechts een paar watt, dus zolang je niet op hele hoge bolumes draait moet het imho kunnen.
En die sub heeft een eigen versterker aan boord dus das ook geen issue. Wel is het imho een vlag op een modderschuit om een dergelijke high end sub op een relatief minisysteempje te hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:45

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BRETOR
Is het zo gek die sub bij de rest? De speakers zijn zeer goed beoordeeld, maar ook vrij klein (WAF). Een goede sub lijkt mij daarom geen slecht idee voor de lagere frequenties. Als je een alternatief hebt hoor ik het graag.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo gek is het niet, en een sub is prima voor het (sub)laag. Maar het is en blijft een sub en die speakers mogen prima zijn, maar de vraag is hoe laag ze gaan en waar de sub dus al moet gaan bijspringen. Ik vermoed al vrij vroeg en dus met relatief hoge freqeunties voor een sub. Dat zou die svs best moeten kunnen, maar persoonlijk zou ik speákers pakken die zelf net iets lager gaan.
Ik snap de opmerking van hoe kleiner hoe liever best, maar ondertussen zet je natuurlijk wel een kubus van 35x35x35 in de kamer. En mooie speakers mogen best gezien worden.

Protip: neem je vriendin mee bij het luisteren. Dat overtuigt meestal heel goed. Zo heb ik ook 109 cm hoge Klipsch F3's hier binnen gekregen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BRETOR
Nou, vloerstaanders krijg ik echt het huis niet in hoor, haha. Ze is al eens meegegaan. Dat is iets voor voor mijn future mancave. Specs zijn natuurlijk niet alles maar de Q's gaan tot 64 Hz. Dan is het prima als de crossover op 80 hz staat toch?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee