Panasonic TX-P50ST50E dimt scherm bij diavoorstelling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcerke
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-01-2022
Hallo, ik heb een probleem met mijn Panasonic TX-P50ST50E tv.
Namelijk dat de tv enkel bij een diavoorstelling zijn helderheid automatisch dimt.
Ik had al opgezocht wat dit kon veroorzaken (namelijk powersaving mode). Dit heb ik uitgeschakeld.
Als ik in de instellingen zit of in het menu dan is de tv mooi scherp maar zodra ik terug naar de foto's / diavoorstellingen ga dan zakt de helderheid drastisch.
Enig idee hoe ik dit zou moeten oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDVHfGm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2XLStT7.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Enforcerke op 05-11-2017 17:06 . Reden: image niet goed ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Is een aparte beeldinstelling, net als alle andere bronnen afzonderlijk in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcerke
BAM1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:56:
Is een aparte beeldinstelling, net als alle andere bronnen afzonderlijk in te stellen
Ik heb letterlijk alle mogelijke instellingen afgegaan, nergens iets te vinden wat dit kan oplossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:50
Zijn de dia heel licht van aard? Dus veel wit?

Dan kan het zijn dat hij de helderheid (ABL) naar beneden doe omzich zelf te beschermen.
OLED hebben dit ook, maar plasma ook.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
Enforcerke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:57:
[...]

Ik heb letterlijk alle mogelijke instellingen afgegaan, nergens iets te vinden wat dit kan oplossen
Ik heb zelf een st50 gehad en nu st60 dus denk te weten wat je moet doen.Weet je zeker dat als je tijdens het bekijken van de dia op menu klikt en daarna je beeldinstellingen dat je daar niets kunt wijzigen? Iedere bron (hdmi1/2/mediaplayer/etc.) heeft zijn eigen instellingen dus kun je de helderheid en alles wat je verder wilt wijzigen gewoon instellen als je de dia afspeelt. Aangezien je van bron switcht(neem aan vanaf hdmi1/2) omdat je een dia afspeelt zie je het verschil in beeldinstellingen tijdens het switchen naar die bron en moet je dus tijdens het afspelen van de dia de beeldinstellingen aanpassen. Als je hierna switch van bron (dus jij kiest dia als afspeelbron) zul je zien dat het dimmen er niet/veel minder is omdat je beeldinstellingen nu overeenkomen tussen hdmi1 en dia. Duidelijker kan ik het volgens mij niet omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:06
Is het niet simpelweg het systeem om burn in tegen te gaan, de plasma’s branden juist in door stilstaand beeld. En dan specifiek met veel contrast en helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
freaky35 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:30:
Is het niet simpelweg het systeem om burn in tegen te gaan, de plasma’s branden juist in door stilstaand beeld. En dan specifiek met veel contrast en helderheid.
Nee, gewoon een andere beeldinstellingen. Je zou het scherm zelfs helderder( of fletser) kunnen krijgen zodra je switcht naar dia...zet contrast maar eens naar 100 tijdens vertonen van een dia. Als ts daarna switcht van tv kijken naar afspelen dia dan dimt het scherm dus niet, maar wordt juist feller. Alleen ts wil niet luisteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcerke
BAM1 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:42:
[...]

Ik heb zelf een st50 gehad en nu st60 dus denk te weten wat je moet doen.Weet je zeker dat als je tijdens het bekijken van de dia op menu klikt en daarna je beeldinstellingen dat je daar niets kunt wijzigen? Iedere bron (hdmi1/2/mediaplayer/etc.) heeft zijn eigen instellingen dus kun je de helderheid en alles wat je verder wilt wijzigen gewoon instellen als je de dia afspeelt. Aangezien je van bron switcht(neem aan vanaf hdmi1/2) omdat je een dia afspeelt zie je het verschil in beeldinstellingen tijdens het switchen naar die bron en moet je dus tijdens het afspelen van de dia de beeldinstellingen aanpassen. Als je hierna switch van bron (dus jij kiest dia als afspeelbron) zul je zien dat het dimmen er niet/veel minder is omdat je beeldinstellingen nu overeenkomen tussen hdmi1 en dia. Duidelijker kan ik het volgens mij niet omschrijven.
Sorry voor de late reactie, zal het binnekort eens proberen. Het is namelijk in de verkoopwagen van mijn moeder dat deze tv hangt met dia's voor reclame etc.
Zal het zo snel mogelijk testen.

Bedankt voor het antwoord
Pagina: 1