Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb een probleem en ik kan maar geen oplossing vinden.

Ik heb een HD7950 als ik hiervoor de amd driver wil installeren bevriest de computer
Ook wanneer ik windows update de driver laat installeren bevriest de computer.

Ik heb natuurlijk eerst zelf een oplossing proberen te vinden en mogelijk opties uit dit forum gedaan https://community.amd.com/thread/204651

POSSIBLE TROUBLESHOOTING BEFORE POSTING HERE

Clean driver install with using DDU
Trying Different version of drivers
Disabling integrated gpu in BIOS
Disabling Fast Boot in windows
Disabling "Driver signature enforcement" of windows 10
Changing standart user to administrator user
Uninstall anti-virus software
Checking refresh rate from monitor settings
Replacing power cables, changing card slot
Updating Mobo Bios
Resetting Mobo Bios (Clearing CMOS)
Manually install amd drivers using inf files. (ifixit GUIDE)
Fresh installing windows
Trying Different version of windows
Optionally Trying in different computer
For laptop users, please try kingfish guide here -> Laptop graphics update...How to

Niet blijkt te werken. Waar kan dit aanliggen? Of is mijn GPU gewoon stuk omdat de GPU geen drivers meer lijkt te accepteren. Zonder deze drivers kan ik geen fatsoenlijke resolutie instellene etc.

Videokaart bakken wat wordt aangehaald in het genoemde forum ga ik niet doen.

Ik hoop dat iemand weet wat een mogelijke oplossing kan zijn die ik nog niet weet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 16:47
Heb je een PC of laptop en natuurlijk heb je zelf de kaart ingebouwd of was het een kant en klare pc/laptop.

Namelijk ik heb zelf een laptop waar je ook geen drivers op kunt installeren, de fabrikant heeft specifieke drivers ervoor uitgebracht en dus moet je soms die gebruiken vandaar mijn vraag hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:49:
Heb je een PC of laptop en natuurlijk heb je zelf de kaart ingebouwd of was het een kant en klare pc/laptop.

Namelijk ik heb zelf een laptop waar je ook geen drivers op kunt installeren, de fabrikant heeft specifieke drivers ervoor uitgebracht en dus moet je soms die gebruiken vandaar mijn vraag hierboven.
Het gaat om een zelfbouw desktop PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 16:47
kwaki schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:03:
[...]

Het gaat om een zelfbouw desktop PC
Veilige modus geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Ja veilige modus zeker geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30

MsG

Forumzwerver

Was hij eerst wel goed werkend? Met de AMD-kaarten waarmee ik een vergelijkbare issue heb gehad was hardwarematig iets mis. fan schoonmaken en van nieuwe koelpasta voorzien?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
MsG schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:08:
Was hij eerst wel goed werkend? Met de AMD-kaarten waarmee ik een vergelijkbare issue heb gehad was hardwarematig iets mis. fan schoonmaken en van nieuwe koelpasta voorzien?
Ik heb de kaart 2e hands gekocht. Ik heb hem zelf (nog) niet open geschroefd. Maar de vergelijkbare issues die jij had heb je kunnen oplossen dan?

[ Voor 8% gewijzigd door kwaki op 05-11-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 14:32
misschien kun je het eens proberen met een schone windows installatie? Deze dingen gebeuren meestal wel bij brakke kaarten ben ik bang..

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
aminam schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:15:
misschien kun je het eens proberen met een schone windows installatie? Deze dingen gebeuren meestal wel bij brakke kaarten ben ik bang..
De kaart is geinstalleerd op een schone windows w10 installatie :) Heeft niet gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat je een defecte videokaart hebt obtvangen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:20:
Ik denk dat je een defecte videokaart hebt obtvangen.
Ja ik ben er ook bang voor. Maar de kaart geeft nog wel beeld, zodra ik een AMD driver erop wil zetten gaat het mis.

Of is het standaard dat defecte kaarten nog wel een standaard video output kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met wat is dit vervangen. Is je voeding toereikend ? Hoe oud is de rest en is het nu net gebouwd of bestaand functionerend ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 683497

kwaki schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:23:
[...]

Ja ik ben er ook bang voor. Maar de kaart geeft nog wel beeld, zodra ik een AMD driver erop wil zetten gaat het mis.

Of is het standaard dat defecte kaarten nog wel een standaard video output kunnen hebben?
Komt vaker voor. Zonder drivers wordt het overgrote deel van de kaart niet gebruikt. Als in dat deel een defect zit krijg je pas problemen wanneer je de drivers installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:27:
Met wat is dit vervangen. Is je voeding toereikend ? Hoe oud is de rest en is het nu net gebouwd of bestaand functionerend ?
Voeding: HX1000I
Moederbord: Asrock Pro BTC, ik heb ook al andere PCIE sloten ook al geprobeerd met USB risers maar geen resultaat. De kaart heb ik ook aangesloten zonder een riser, dus op het standaard PCIE slot. Dat werkte ook niet.

Andere kaarten werken wel gewoon dus het ligt niet aan de setup vrees ik. Vrees dat indd de kaart defect is

[ Voor 3% gewijzigd door kwaki op 05-11-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Enige waar ik nog aan denk is optional drivers ipv het volle Crimson pack. Wel de juiste OS kiezen he 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:36:
Enige waar ik nog aan denk is optional drivers ipv het volle Crimson pack. Wel de juiste OS kiezen he 😉
Wat bedoel je precies met optional drivers? Gewoon de meest kale versie van een AMD driver bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daarmee testen hoever je komt, maar ik blijf erbij dat je een defecte 7950 hebt ontvangen

Pagina: 1