Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 19:53
Hallo!

Ik ben opzoek naar een tablet, maar heb een paar specifieke eisen hiervoor.
Ik wil hem namelijk gebruiken als domotica aansturing voor mijn huis.

Nu kan dat in theorie iedere tablet zijn, maar ik wil het hele systeem wat leuker maken.
Hiermee beodel ik dat ik hem zo van de muur wil kunnen pakken en mee nemen naar de bank, en hem ook zo weer ophangen.

Hier komen 2 dingen bij kijken:
Magneet ophanging
Draadloos opladen.

Hij mag prima 2e hands zijn, het hoeft geen krachting ding te zijn, hij moet alleen een webpagina laden.

Budget: max 150 euro.

Zelf was ik gekomen op de nexus 7 uit 2013, maar die is slecht 2e hands te vinden en vind ik ook nog wel een beetje oud. https://tweakers.net/pricewatch/344636/asus-nexus-7-(2013)-wifi-32gb-zwart/

Hebben jullie nog andere opties?

Ik vind het helemaal niet erg om wat te tweaken aan de tablet of iets dergelijks.
Maar vind het wel prettig om van een goede basis te beginnen. Om een tablet te pakken en daar qi en magneten aan toe te voegen vind ik nogal veel van het goede ;)

[ Voor 4% gewijzigd door fjux op 06-11-2017 10:30 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@fjux er bestaan geen Android tablets met draadloos laden out-of-the-box, dus dat wordt dan in ieder geval lastig.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 06-11-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tussenoplossing: plankje aan de muur, daar een mooi dockje op. Pak je hem ook zo van de muur als je wilt.
Overigens weet ik niet of je dan continue gaat laden en of de bewuste tablet daar dan tegen kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Dit gaat tenzij je zelf tweaked niet lukken, ik gok zelf dat de grootste oorzaak zit bij opladen + ontploffende/ontbrandende accu's ..
Niet voor niks dat de toon bv acculoos is.

ps ik zou bv in de automotive hoek zoeken naar houders/opladers ofzo ..

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 06-11-2017 10:34 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:59

basvn

Breezand - NHN

je zou aan zoiets kunnen denken?
QI sticker

en dit
Wall mount

en je moet dan nog een QI pad hebben, die je onder de muurhouder aan de muur vast maakt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
rens-br schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:20:
@fjux er bestaan geen Android tablets met draadloos laden out-of-the-box, dus dat wordt dan in ieder geval lastig.
de nexus 7 heeft wel Qi, maar zo te zien is er van de recente tablets inderdaad geen draadloos laden optie meer.
basvn schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:59:
je zou aan zoiets kunnen denken?
QI sticker

en dit
Wall mount

en je moet dan nog een QI pad hebben, die je onder de muurhouder aan de muur vast maakt
zou z'n QI lader geen last hebben van die magneet stickers?

ik was al van plan om zo iets te gaan doen, maar dan bijvoorbeeld 4 magneten in de hoeken te gebruiken en een QI pad in het midden.

Het oplaad punt zelf gaat sowieso knutselen worden, maar wil graag zo min mogelijk aan de tablet doen.

Het lijkt er op dat de Nexus 7 dus de enige kandidaat is die alles al heeft (nexus 7 heeft ook magneten er in zitten om op de dock te kunnen blijven zitten van ze. die kan ik her gebruiken om het op de muur te 'plakken' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-07 23:23
Draadloos laden wordt inderdaad verstoord door een magneet. En wat dacht je van een grote smartphone? Dat is misschien ook een optie.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Hamza schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:39:
Draadloos laden wordt inderdaad verstoord door een magneet. En wat dacht je van een grote smartphone? Dat is misschien ook een optie.
wil echt met een tablet aan de gang gaan ;)

7 inch vind ik echt de minimale grote voor een domotica tablet.

Maar allen; bedankt!

het is duidelijk dat ik of voor een nexus 7 moet gaan, of meer gaan knutselen met een recentere tablet!
Pagina: 1