Betrouwbaarheid betalingen verhogen

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:33
Hi,

Hierbij wil ik eens een discussie starten over de vraag & aanbod betalingen etc...

Op het internet zitten steeds meer mensen die erop uit zijn om mensen op te lichten, deze zitten natuurlijk ook op Tweakers.net, dat is bijna niet te voorkomen.. Maar er goed mee omgaan is wel mogelijk.

Sindskort biedt Marktplaats de optie om te betalen met Marktplaats als tussenpersoon, het geld blijft dan in bezit van Marktplaats, tot dat er is bevestigd dat het product is ontvangen. Bevestigd iemand niet dat het product is ontvangen, dan kan de verkoper met bewijs komen dat het gewoon is verzonden en afgeleverd d.m.v. track & trace informatie o.i.d.

Om oplichting op het internet zoveel mogelijk te voorkomen moet dit voor Tweakers toch ook wel mogelijk zijn? Je hoeft natuurlijk geen zeeën aan betaalmethodes toe te voegen, als je alleen al iDeal o.i.d. aanbied kan dit al veel voordelen opleveren. Is de verkoper het er niet mee eens dat de koper via iDeal wilt betalen met tweakers als tussenpersoon, is het vaak al wel snel duidelijk dat er iets mis is...

Graag hoor ik de mening van andere tweakers hier over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
Dat is om meerdere redenen niet handig en mogelijk:
- Tweakers is geen partij en wil dat ook niet zijn. Dit sluit de mogelijkheid voor het zijn van een tussenpersoon uit, aangezien mensen juridische gevolgen kunnen geven aan een beslissing van Tweakers een bedrag niet vrij te geven.
- Ik als verkoper ga er ook op marktplaats geen gebruik van maken. Hoe controleert marktplaats dat iets inderdaad niet is aangekomen? Een verkoper kan frauduleus zijn, maar een koper net zo goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:00
Gewoon je spul ophalen en je hebt amper last van oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:33
Op de een of andere manier lijkt het mij, dat er iets mogelijk moet zijn.
"Ophalen" vind ik persoonlijk nergens op slaan om als argument te gebruiken. Soms zie je een product, wat je alleen in Groningen kunt ophalen terwijl je uit het zuiden van het land komt... ga je daar dan voor op en neer rijden? Ook dan kun je een vals adres gekregen hebben.. beetje zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56

Detmer

Professioneel prutser

Rik. schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:37:
Op de een of andere manier lijkt het mij, dat er iets mogelijk moet zijn.
"Ophalen" vind ik persoonlijk nergens op slaan om als argument te gebruiken. Soms zie je een product, wat je alleen in Groningen kunt ophalen terwijl je uit het zuiden van het land komt... ga je daar dan voor op en neer rijden? Ook dan kun je een vals adres gekregen hebben.. beetje zonde
Hiervoor zouden vergaande maatregelen getroffen moeten worden. Tweakers zou dan adressen, ID's, bankrekeningnummers, telefoonnummers en weet ik veel wat nog meer moeten gaan controleren en een tussenpersoon moeten spelen bij deals. En zelfs dan is er altijd nog een kans dat iemand met slechte intenties er toch tussendoor glipt.

Zoals @zeef , @Verwijderd en ook ongetwijfeld nog anderen al meermaals hebben aangegeven verdient Tweakers in principe weinig tot niets met V&A en de kosten om dit soort maatregelen door te voeren zijn erg hoog en gecompliceerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 05-11-2017 16:46 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zohan en Detmer geven al het juiste antwoord: Tweakers is geen partij in een V&A overeenkomst. Als je het veiliger wilt maken zit er maar 1 ding op: het product ophalen.

Aangezien de discussie al vaker gevoerd is, heeft dit geen toegevoegde waarde en gooi ik er een slotje op.

Zie ook:
tweakers vraag en aanbod lijkt steeds meer op marktplaats
[Discussie] Oplichting, gevolgen en aanpak

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.