Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 15:21
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds een paar weken al 2 problemen:

1.: Netwerkkaart word alleen gepakt op een specifiek x16 slot, als ik hem op een ander slot doe detecteert mijn computer geen netwerkkaart. Heb gekeken bij apparaatbeheer maar word er niet wijzer op waarom hij er niet bij staat.

2.:Als die in dat specifieke x16 slot op mijn moederbord zit kan die wel netwerken zien maar verbinding maken lukt niet, dan staat er verbonden maar geen internet. Heeft onze computerman toen opgelost door instellingen van de TP-link archer te veranderen, echter is de pc gereset dus zijn die nu verandert. Ik weet niet welke instellingen er aangepast moeten worden.

Heb al gekeken of het aan de netwerkkaart ligt door een andere netwerkkaart erin te zetten, maar dat had geen effect.

Kan het aan mijn moederbord liggen? Asus prime x370-pro

netwerkkaarten getest:
TP-Link archer 9TE (nieuwe)
TP-Link TL-WDN4800 (oude)

Met vriendelijke groet,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download een Linux op een stick / DVD. Boot daarmee, en kijk of de kaart herkend wordt (in die "foute" slot). Als deze herkend wordt, dan is er met de hardware niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:45
Gebruik je de laatste BIOS in je moederbord? Misschien dat dit het probleem verhelpt dat de netwerkkaart alleen in een specifiek slot herkend wordt.

Wat voor IP adres krijgt je computer als de netwerkkaart in het werkend slot zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:17:
Download een Linux op een stick / DVD. Boot daarmee, en kijk of de kaart herkend wordt (in die "foute" slot). Als deze herkend wordt, dan is er met de hardware niets mis.
Helaas, op linux herkent de pc mijn netwerkkaart ook niet..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
EricJH schreef op maandag 6 november 2017 @ 05:18:
Gebruik je de laatste BIOS in je moederbord? Misschien dat dit het probleem verhelpt dat de netwerkkaart alleen in een specifiek slot herkend wordt.

Wat voor IP adres krijgt je computer als de netwerkkaart in het werkend slot zit?
Ik heb de laatste bios van mijn moederbord.

Op de kabel: 192.168.178.11
Op 2.4ghz 192.168.178.23
op 5 ghz 192.168.178.23