Wie heeft ervaring met een railduino en openHAB of Domoticz
Hallo,
Ik heb net een railduino met udp /tcp optie besteld.
Het is de bedoeling van mijn huidig domotica systeem gebaseerd op 5 K8000 kits van velleman aangestuurd door een FEZ panda II te vervangen .
Dit systeem werkt reeds vele jaren zeer goed maar is moeilijk te programmeren.
Het is de bedoeling om de Domoticz server of een open HAB server die draait op een pi het werk te laten opknappen ism de railduino.
Als dit lukt schakel ik gans ons huis over op het nieuwe systeem.
Alle drukknoppen in huis zijn in ster verbonden met de kast, dus ik kan alle kanten uit.
Wie is hier ook mee bezig en misschien kunnen we nuttige tips uitwisselen.
groeten Filip
Ik heb net een railduino met udp /tcp optie besteld.
Het is de bedoeling van mijn huidig domotica systeem gebaseerd op 5 K8000 kits van velleman aangestuurd door een FEZ panda II te vervangen .
Dit systeem werkt reeds vele jaren zeer goed maar is moeilijk te programmeren.
Het is de bedoeling om de Domoticz server of een open HAB server die draait op een pi het werk te laten opknappen ism de railduino.
Als dit lukt schakel ik gans ons huis over op het nieuwe systeem.
Alle drukknoppen in huis zijn in ster verbonden met de kast, dus ik kan alle kanten uit.
Wie is hier ook mee bezig en misschien kunnen we nuttige tips uitwisselen.
groeten Filip
Heb je google al eens geprobeerd? Ik krijg dit namelijk als eerste hit 
https://community.openhab...n-with-modbus-tcp/21182/4
Met andere woorden, OpenHAB zou makkelijk moeten gaan middels het Modbus protocol en binding. Ik denk dat je daar wel verder mee kan komen
En anders zou UDP ook niet heel moeilijk moeten zijn in OpenHAB, want ook daar is een binding voor.
Tips en tricks kun je verder het beste gewoon hier delen: Het Grote OpenHAB topic - deel 1
https://community.openhab...n-with-modbus-tcp/21182/4
Met andere woorden, OpenHAB zou makkelijk moeten gaan middels het Modbus protocol en binding. Ik denk dat je daar wel verder mee kan komen
En anders zou UDP ook niet heel moeilijk moeten zijn in OpenHAB, want ook daar is een binding voor.
Tips en tricks kun je verder het beste gewoon hier delen: Het Grote OpenHAB topic - deel 1
[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 05-11-2017 17:39 ]