Platte/kleinste ATX kast?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aseliot
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-03 18:10
Hallo, is er een kast waarmee je een low profile ATX build mee kan maken? Ik snap dat ATX daar niet echt voor gemaakt is, maar toch. Ik heb liever iets dat meer langwerpig/plat is dan vierkant.

Wat er in moet passen is een ATX moederbord met gabriel cooler en een AMD 5830 (kan dus met PCI extensie misschien) en een HDD of SSD.

Ik heb wel een aantal kasten gezien maar de meesten zijn ook erg duur, ~80 euro. Ik zoek eigenlijk iets goedkopers, zat te denken aan van die type kasten die je in een school tegenkomt.

Maakt mij ook niet uit of ik er eerst nog een beetje aan moet sleutelen om het te laten passen, dus het liefst zo krap mogelijk :9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:15
Als je zo klein mogelijk wilt dan toch liever mini ITX of desnoods micro ATX?

De goedkoopste waar ook ATX in past: pricewatch: Cooltek G3
Maar dat is best nog wel een fors apparaat...

Ben je bereid over te stappen naar mini ITX zou ik kijken naar zoiets: pricewatch: Fractal Design Node 202

Kasten/desktops voor school/kantoor etc zijn niet gemaakt voor ATX mobo's en een aparte videokaart, dus dat past dan ook zelden/nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 05-11-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10
Die type kasten in een school zijn meestal van Dell of HP en dat is vaak micro ATX of een custom moederbord layout met een SFX voeding (even geen idee of de naam klopt.
Je zou kunnen kijken naar HTPC behuizingen. Die ogen als versterker componenten etc en zijn vaak plat.
Let erop dat wanneer je een GPU erin wilt hebben, deze low profile is.

categorie: Behuizingen

Lijst met alle HTPC kasten.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 05-11-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aseliot
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-03 18:10
mitsumark schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:03:
Als je zo klein mogelijk wilt dan toch liever mini ITX of desnoods micro ATX?
Ik heb wat componenten over vandaar, wil niet perse een nieuwe PC samenstellen.