PC sluit af, herstart, kan alleen in bios, daar is alles ok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAKFurie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-12-2017
Bij het opstarten van mijn PC sluit die direkt af, herstart weer en kan ik alleen naar mijn bios (F1). Daar zie hij alles (schijven, grafische kaart, geheugen) en als ik dan disgard en exit doe start hij gewoon op en is er verder geen probleem. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
...

Windows 10 (Alle updates geinstalleerd)
Moederbord: Asus ATX Moederbord Maximus VI Hero
Processor: Intel Haswell Core i7 4770K 3.50GHz 8MB
RAM: Corsair 4x8GB, DDR3, PC12800, CL10, Vengeance, LP
Grafische kaart: NVIDIA Geforce GTX 1060 6GB
HD: Samsung 850 EVO 500GB 2.5 Inch + Seagate Harddisk 3.5" Desktop HDD ST1000DM003 1TB
Voeding: Cooler Master Voeding Silent Pro M2 1000W, Modulair
...

Bios gechecked, laatste versie in gebruik, durf nergens anders aan komen
Fastboot is on, volgorde opstart is ok (dvd, dan samsung schijf)
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Probeer eens met een Windows 10 CD/USB de PE te starten en dan Startup Repair te starten. Die kan je een aardige indicatie geven wat het probleem is.

Mocht hij problemen vinden, zal die die gelijk proberen op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://www.lostwindowspassword.com/images/article/windows-10/click-on-startup-repair-on-windows-10.jpg

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAKFurie
Oké, bedankt, zal ik zeker proberen en de resultaten laten weten, lukt dat ook met een windows 8 cd, want mijn systeem is origineel windows 8 met die gratis upgrade naar windows 10, dus heb ik niet echt een cd van windows 10.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAKFurie
We hebben het probleem gevonden. Het was zo simpel dat we er niet direkt aan gedacht hadden. Vroeger zag je het toen je klok op begindatum stond.... De batterij was plat :P
Het is ons opgevallen dat bij de 'tweede start' het uur niet meer juist stond, maar naar een paar seconden stond dat weer goed door de autotijd en daarom was het ons niet direkt opgevallen.

Nieuw batterijtje gestoken en alles werkt weer perfect ;)

Slotje mag erop