Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernet heeft geen geldige IP-adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carancho
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 22:18
Mijn vraag:

In mei heb ik me een desktop aangeschaft (zelf in elkaar gestoken) maar sinds dag 1 heb ik al elke dag problemen gehad om direct wanneer ik me inlog op de pc te kunnen verbinden met het internet (de desktop kan alleen ethernet-kabel gebruiken en geen wifi).
Het probleem dat mijn probleem oplosser terug geeft is: "Ethernet heeft geen geldig IP-adres".

Ik trek de kabel eruit en steek het een minuut later er terug in dan heb ik soms de kans om internet te hebben door opnieuw probleem oplosser te gebruiken. Als dit niet lukt blijf ik mijn desktop opnieuw te laten herstarten totdat ik verbonden ben met internet. Ik weet niet wat het probleem is en mijn informatica vriend ook niet.

Weten jullie misschien wat ik moet doen om dit probleem voor eens en altijd op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Moederbord: MSI Z270-A PRO
Router: Proximus BBox 3
Processor: Intel Core i5 7600K -3.8 GHZ 4 cores 6MB Cache

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Windows opnieuw te installeren, netwerk kaart te herinstalleren, router herstarten en een andere poort in de router te steken, kabel vervangen, IP-adres handmatig erin steken

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

Heb je de drivers van je moederbord al gedownload?
https://www.msi.com/Mothe...rt/Z270-A-PRO#down-driver

Welk OS gebruik je?
Heb je ervaring met zelf een computer in elkaar zetten en installeren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Carancho
Ik gebruik Windows 10 x64
Neen dit is de eerste keer dat ik een desktop in elkaar heb gestoken maar mijn vriend heeft meegeholpen en hij heeft al enkele in elkaar gestoken. Het alle componenten zijn correct in elkaar gestoken, niets is afgeboken/ stuk.

[ Voor 82% gewijzigd door Carancho op 06-11-2017 19:01 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:05
Doe eens een netsh winsock reset (cmd) en herstart je pc

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 06-11-2017 19:02 ]

Cloud ☁️

• Carancho
Hoe moet dat?
Ik ben zelf niet echt zo extreem goed in deze dingen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:43
Je klikt op de windows vlag linksonderin. Typ CMD. Dan zie je opdrachtprompt als resultaat. Rechtermuisknop erop: als admin uitvoeren. Evt UAC meldingen klik je door. Dan typ je netsh winsock reset en druk op enter. Dan herstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 06-11-2017 19:55 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Heb je het al met andere kabel getest? (En is de kabel zelfgeknepen)?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Carancho
@Jim423 Heb ik net gedaan het resultaat is nog steeds hetzelfde: ik kan nog steeds niet bij het opstarten direct op het internet. Ik moet eerst problemen oplosser gebruiken dan is het probleem nog steeds soms opgelost.
@laurens0619 Ja ik heb dit met een ander kabel getest, ik heb al zelfs met een andere router getest maar dit probleem blijft maar terugkomen.
@lier ik heb alle juiste drivers van mijn moederbord gedownload en gecontroleerd of ze wel de juiste zijn.

Ik zit nu nog steeds vast en weet niet wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ik altijd vanaf de eerste keer internet heb. Het blijft nog steeds dezelfde fout: IP heeft geen geldige configuratie.

ik weet niet wat ik moet doen :(

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
Als iemand anders een PC of laptop aansluit op de netwerkkabel die je gebruikt, gaat dat wel goed? Of krijgt die ook problemen? En als je je eigen PC bij iemand anders aansluit?

Als je je PC boot vanaf bijv een Ubuntu-linux live-cd (of -usb-stick), kun je daarmee dan wel op internet?

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 08:45
Laatste realtek drivers al geinstalleerd?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07

FreakNL

Well do ya punk?

Als het puur een DHCP probleem kun je ook een vast IP configureren in je PC. Dit is wel symptoombestrijding, maar als het werkt....

Let er wel op dat je een IP buiten je scope pakt.

1. Inloggen op je router en je DHCP bekijken. Random voorbeeld:
http://screenshots.portfo...-WR740N/DHCP_Settings.htm

2. Je pc instellen op een IP buiten de scope. In het voorbeeld van hierboven zou dat bijvoorbeeld 192.168.1.99 zijn (of .98, .97 .200, .201 etc). Als gateway gebruik je IP van de router. DNS ook, over het algemeen. Of anders Google DNS (8.8.8.8), maar dan kun je intern niets resolven.

https://portforward.com/networking/static-ip-windows-10.htm

Als het puur een probleem is om een IP op te halen gaat dit je problemen 100% oplossen. Blijft symptoombestrijding maar ok, het is het proberen waard...

[ Voor 68% gewijzigd door FreakNL op 08-11-2017 16:49 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:43
Volgens zijn laatste 4 woorden id TS had ie dit al geprobeerd. Maar nog een keer kan nooit kwaad.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:09
Per toeval geen conflict in de dhcp-server, waarbij je pc een vast ip-adres wil gebruiken dat reeds toegekend is aan een ander toestel (smartphone, laptop,...)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Carancho
@Sebas1979 Als ik mijn laptop met dezelfde ethernet kabel aansluit en zo probeer heb ik nooit problemen gehad en een tijdje geleden heb ik mijn PC op een ander netwerk met ethernet aangesloten maar nog steeds hetzelfde probleem. Mijn informatica vrienden en ik dachten dat het opgelost zou zijn maar dit bleek achteraf niet het geval te zijn. Met linux hebben we het ook geprobeerd op deze desktop maar het is telkens 50/50 om op internet te kunnen.

@FreakNL Awel ik heb het eerst ingesteld dat het automatisch een ip zoekt maar blijkt geen geldige ip-config als fout weer te geven. Dan heb ik het eens geprobeerd om een vast IP in te geven maar nog steeds blijft dat dezelfde fout dat het geen ip-config heeft. Een conflict met dhcp-server is niet echt het geval want ik heb eens gehad dat ik DHCP problemen had maar dat was dan direct terug opgelost en blij ik nog steeds zitten met het probleem: Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie.

Ik weet dus totaal niet meer wat ik moet doen :'(

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
Carancho schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:44:
@Sebas1979 Als ik mijn laptop met dezelfde ethernet kabel aansluit en zo probeer heb ik nooit problemen gehad en een tijdje geleden heb ik mijn PC op een ander netwerk met ethernet aangesloten maar nog steeds hetzelfde probleem. Mijn informatica vrienden en ik dachten dat het opgelost zou zijn maar dit bleek achteraf niet het geval te zijn. Met linux hebben we het ook geprobeerd op deze desktop maar het is telkens 50/50 om op internet te kunnen.
Je hebt dus een hardware-probleem met je netwerkkaart: het probleem verplaatst mee met de PC, en wordt ook niet opgelost met een ander OS er op.
Oplossing: los netwerkkaartje kopen, PC open schroeven, netwerkkaartje er in steken, drivers installeren (met een beetje mazzel doet Windows dat volledig voor je), netwerkkabel ompluggen in nieuwe netwerkkaart.

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:46
Test eens met een ethernet kaartje welke je in een PCI(x) slot kan steken en verbind daar eens je netwerkkabel aan na installatie van de bijbehorende drivers.

Aangezien je onder Linux ook problemen ondervind met de verbinding verdenk ik sterk de hardware, mede bevestigd dat je laptop het wel doet.

Bla Bla Bla

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:46
MarchelHoek schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:50:
Aangezien je onder Linux ook problemen ondervind met de verbinding verdenk ik sterk de hardware, mede bevestigd dat je laptop het wel doet.
Moet 'ie wel even dubbelchecken of dat op de laptop de wifi uitstaat (komt me bekend voor :+ )

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:46
breew schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:52:
[...]

Moet 'ie wel even dubbelchecken of dat op de laptop de wifi uitstaat (komt me bekend voor :+ )
Correct, dank voor de aanvulling

Bla Bla Bla

Pagina: 1