Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Mijn oude laptop stamt uit 2010 en begint op zijn eind te raken. Ik ben daarom een paar weken aan het kijken naar een laptop die redelijk allround is, maar ook hier en daar een spelletje aan kan. Mijn budget ligt tussen de 1000 en de 1200 euro.

Ik heb voor mijzelf een lijstje gemaakt wat mijn voorkeuren zijn. Ik wil graag een 15 inch of groter. Qua videokaart heb ik het liefste een GTX 1050 (of vergelijkbaar) en het liefste heb ik een SSD én een harddisk voor de opslagruimte. Qua toetsenbord zie ik het liefste een qwerty, puur uit gewenning.

Merkvoorkeuren heb ik niet, ik neem aan dat de meeste merken tegenwoordig hun zaken wel goed op orde hebben. Gewicht is ook niet echt een issue, ik heb hem meestal in een rugzak zitten met een hoes er omheen.

Ik heb een aantal opties in de pricewatch vergeleken en opgezet als een idee waar ik naar op zoek ben. Ik ga deze ook in de gaten houden. Ook heb ik op laptopplus.nl en bto.nl een paar keer een laptop zelf samengesteld, dan kom ik ook rond de 1250 euro uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire A715-71G-76Z5€ 1.149,-€ 1.149,-
1Acer Nitro 5 AN515-51-76CN€ 1.199,-€ 1.199,-
1HP Pavilion Power 15-cb091nd€ 1.225,-€ 1.225,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.573,-

Mijn doel van mijn post hier is vooral kijken of ik niet een optie mis of een aanbieding over het hoofd zie. Ik heb de laptop nog niet direct nodig, dus ik kan een afprijzing of aanbieding afwachten. Zeker met de decembermaand voor de deur zou het zo maar eens kunnen dat een aantal laptops afgeprijsd gaan worden. Het zou ook goed kunnen dat ik een bepaalde aanbieding of goede optie over het hoofd heb gezien.

Zouden dit goede opties zijn? Zijn er nog goede aanbiedingen of nieuwe laptops die er aan komen die zouden kunnen voldoen voor mij?

Dank jullie wel voor jullie tijd!

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-11-2017 13:10)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:46
Dell heeft tot 15 november 12% korting op de Inspiron 7577 gamingserie. Als je die met de 1060 neem die is nu 1400 euro min 12 % komt de laptop op 1231 euro te staan. Misschien een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09 11:13
Misschien is de 'Dell Inspiron 15-7577 Gaming' nog een optie?
http://www.dell.com/nl-nl...d/inspiron-15-7577-laptop

De tweede configuratie heeft een i7-7700HQ, GTX 1050ti, 16GB RAM en een 128GB SSD in combinatie met een 1TB HDD. Zit met € 1.219,18 net wat boven je budget, maar vaak kun je makkelijk aan kortingscodes komen bij Dell. Als je student bent krijg je sowieso 10% korting bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor het snelle antwoord! Ik ben inmiddels student af, maar ik kan wel misschien via via iets regelen. Goede optie! Enige is dat die 128 GB SSD schijf er in zit, is dit niet weinig als je hier Windows en wat andere dingen op wilt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_
128GB is inderdaad niet heel erg ruim. Ik denk dat ze bij Dell ervan uitgaan dat je alleen de essentiële programma's en games op de SSD installeert en voor alle overige bestanden en programma's de HDD gebruikt.

Als je een beetje handig bent met tweaken kun je zelf eventueel de SSD vervangen door een grotere SSD. Op de site van Dell staat een duidelijke onderhoudshandleiding met stappenplan om elk component te vervangen. Je moet dan wel een extra (m.2) SSD kopen en Windows opnieuw installeren wat weer extra tijd en geld kost.
Dus als je liever een laptop hebt die 'out of the box' meteen werkt is dit niet de meest efficiënte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad wel een optie zijn, ik zou het alleen niet echt prettig vinden om meteen te moeten gaan sleutelen aan een nieuwe laptop, een grotere SSD is op zich niet duur nu, (85 euro bij een snelle google search). Zou ik nog als optie erbij willen zetten.

Ik ben ook aan het kijken naar tweedekansjes op coolblue, daar staan ook wel wat goede opties. Dat hij dan niet helemaal nieuw is vind ik geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

Ik heb zelf de HP pavilion power 15 en het is echt een uitstekende laptop. Lange accuduur (8-9 uur als je niet gamed) en goede performance in games. Daarnaast ziet ie er niet uit als game notebook, is het scherm (ips) goed en tikt het toetsenbord prima én weegt ie niet absurd veel. Daarnaast is ie ook nog eens behoorlijk dun.

Heb uiteraard geen vergelijking met de andere 2 notebooks die je noemt maar ik ben meer dan tevreden met de HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Welke heb je bij ons bekeken/geconfigureerd? (Gewoon uit nieuwsgierigheid)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metro2002 schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:08:
Ik heb zelf de HP pavilion power 15 en het is echt een uitstekende laptop. Lange accuduur (8-9 uur als je niet gamed) en goede performance in games. Daarnaast ziet ie er niet uit als game notebook, is het scherm (ips) goed en tikt het toetsenbord prima én weegt ie niet absurd veel. Daarnaast is ie ook nog eens behoorlijk dun.

Heb uiteraard geen vergelijking met de andere 2 notebooks die je noemt maar ik ben meer dan tevreden met de HP.
Thanks! Ik zal hem in mijn achterhoofd houden. Nu vooral nog veel zaken aan het vergelijken en andere acties aan het zoeken ben :).
laptopplus schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:46:
Welke heb je bij ons bekeken/geconfigureerd? (Gewoon uit nieuwsgierigheid)
De goedkoopste met de GTX 1050, jullie zijn in totaal voor mij op het moment goedkoper dan BTO, scheelt voor ongeveer hetzelfde ongeveer 40 euro.

Het is de 15.6 inch HD SKIKK 15HK85. Benieuwd of er nog prijsveranderingen (of andere opties) langs komen binnenkort!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
https://www.asus.com/Laptops/FX503/overview/

Ik wacht zelf op deze :) Hij wordt 999 euro (startprijs)
Met 256 Gb ssd / GTX1050 en I5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johanneslol schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:42:
https://www.asus.com/Laptops/FX503/overview/

Ik wacht zelf op deze :) Hij wordt 999 euro (startprijs)
Met 256 Gb ssd / GTX1050 en I5 :)
Ik zou zelf nu toch echt geen 1050 meer aanraden voor gaming. Een 1050 Ti op z'n minst, maar een 1060 toch liever voor enige toekomstbestendigheid. Anders zou je net zo goed een goedkoper oud model met een gtx 950 kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:06:
[...]

Ik zou zelf nu toch echt geen 1050 meer aanraden voor gaming. Een 1050 Ti op z'n minst, maar een 1060 toch liever voor enige toekomstbestendigheid. Anders zou je net zo goed een goedkoper oud model met een gtx 950 kunnen kiezen.
Toch kan het een alternatief zijn :) eentje van zijn eigen genoemde bevat ook een 1050. Verder komt die laptop ook uit met een 1060 volgens de asus website. ;) Alleen geen idee wat die gaat kosten.

Hij noemt verder ook niet welke " games" hij wil spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Wellicht een optie om de laptop uit Amerika te halen? Bij Amazon heb je de Acer Predator Helios 300 voor 1050 USD (https://www.amazon.com/Ac...G3-571-77QK/dp/B06Y4GZS9C). Dan heb je een i7 7700HQ, 256GB SSD, GTX 1060 6GB en 16GB RAM.

Kost je in inclusief invoerbelasting en shipping zo'n 1300 USD, ofwel iets minder dan 1150 euro. Een stuk goedkoper dan in Nederland en veel krachtiger dan de eerder genoemde laptops.

Overigens is het binnenkort black friday. Ik kan me voorstellen dat er dan nog wel een interessante deal langs komt. In Amerika heeft Dell in ieder geval wel een deal op de gaming laptops, dus wellicht komt die ook nog in Nederland waardoor een (nu nog) duurdere gaming laptop van Dell in je budget valt.

Verder heb je nog deze Clevo: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen. Dan heb je 17", GTX 1050 Ti, i5 7300HQ, 8GB RAM, 256GB SSD + 1TB HDD voor ongeveer 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hele goede opties. Heel erg blij dat mensen met mij mee willen denken.
[...]

Scheelt uiteraard ook weer even in de prijs. Maar zou je dan deze eerder aanbevelen dan bijvoorbeeld een i7 7700 processor? Want als ik een 1060 of 1050 Ti zou willen moet ik weer ergens anders op bezuinigen, anders is mijn budget niet heel realistisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
De 1060 is bijna twee keer zo snel als de 1050, terwijl het verschil tussen de cpus veel minder merkbaar is, dus ik zou het wel weten. Het prijsverschil is overigens ook niet helemaal gelijk. De upgrade van een 1050 naar een 1060 is duurder dan de upgrade van een 7300HQ naar een 7700HQ.

Dat staat tegen over dat een laptop met een 1050 misschien wel weer stiller of koeler is of langer met de batterij kan, maar dat is per laptop echt compleet verschillend en zal je de reviews er voor bij moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

[...]

Een 950 is bijna 60% trager dan een 1050 terwijl een 1050 ti zo'n 25% sneller is dan een 1050.

Alle moderne games draaien gewoon uitstekend op een 1050 dus deze bij voorbaat uitsluiten is echt enorm voorbarig.
E.e.a. ligt er maar net aan hoe lang je met de laptop wil doen natuurlijk maar de levensduur is toch vaak al niet heel lang. Laptops met een 1060 zijn daarbij wel weer echt een fors stuk duurder en met een 1050ti ipv een 1050 gaat je uiteindelijk echt niet langer met je laptop doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metro2002 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:57:
[...]

Een 950 is bijna 60% trager dan een 1050 terwijl een 1050 ti zo'n 25% sneller is dan een 1050.

Alle moderne games draaien gewoon uitstekend op een 1050 dus deze bij voorbaat uitsluiten is echt enorm voorbarig.
E.e.a. ligt er maar net aan hoe lang je met de laptop wil doen natuurlijk maar de levensduur is toch vaak al niet heel lang. Laptops met een 1060 zijn daarbij wel weer echt een fors stuk duurder en met een 1050ti ipv een 1050 gaat je uiteindelijk echt niet langer met je laptop doen
Dankjewel voor die website! Daar heb ik veel aan om een goede vergelijking te maken!

Ja, het is inderdaad een afweging aangezien ik een maximumbudget heb.Het blijft natuurlijk passen en meten met de juiste opstelling. Optimalisatie van de onderdeling vind ik nog wel lastig, maar ligt natuurlijk ook aan het gebruik van de laptop. Ik zou hem denk ik toch richting gaming gooien. Als dat goed zit kan internetten en dergelijke toch wel snel zat:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Houdt er rekening mee dat je later altijd nog RAM kan toevoegen en een snellere SSD kan plaatsen. Je gpu en/of cpu vervangen gaat niet, dan moet je al (voor de laptops binnen jouw budget) weer een nieuwe kopen.

Dus kies de belangrijkste componenten nu voor het juiste doel, wat je dan nu binnen budget niet 'betalen' kan, kan je misschien over een jaar alsnog upgraden.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Pm me voor een Dell vip code ;)

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Dell heeft tot 15 november 12% korting op de Inspiron 7577 gamingserie. Als je die met de 1060 neem die is nu 1400 euro min 12 % komt de laptop op 1231 euro te staan. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spijkerhoofd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:49:
Of de versie met i7 en 1050Ti is met korting 1055 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:54:
[...]

Of de versie met i7 en 1050Ti is met korting 1055 euro.
Dat kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_
De versie met 1060 heeft wel een grotere SSD (en sneller, want PCIe NVMe). Gezien er al in een eerdere reactie van de topicstarter werd aangegeven dat een 128GB SSD waarschijnlijk te klein was is de versie met 1060 misschien een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een goede actie, dankjewel voor de tip! Dit is wel het maximale wat ik uit mijn budget kan halen volgens mij, dus ik denk dat ik hier voor ga. Wat ik me nog wel afvraag is of ik bij Dell wel onderdelen kan vervangen. Bij mijn huidige Dell hebben ze het volgens mij zo moeilijk mogelijk gemaakt. De ventilator schoonmaken is bijvoorbeeld bijna onmogelijk omdat ik het moederbord en scherm los moet koppelen.

Ik ben erg benieuwd of iemand nog iets anders heeft qua acties zodat anderen ook hier geholpen kunnen worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:06:
[...]

Ik ben erg benieuwd of iemand nog iets anders heeft qua acties zodat anderen ook hier geholpen kunnen worden.
Er komen wel meer acties de komende weken/maanden. Zo is er bij sommige winkels dit weekend happys singlesday, 24 november Black Friday en de BTW vrije dagen bij de mediamarkt en andere winkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:06:
[...]

Wat ik me nog wel afvraag is of ik bij Dell wel onderdelen kan vervangen. Bij mijn huidige Dell hebben ze het volgens mij zo moeilijk mogelijk gemaakt. De ventilator schoonmaken is bijvoorbeeld bijna onmogelijk omdat ik het moederbord en scherm los moet koppelen.
Bij de Dell kun je middels 1 kruiskop schroefje de hele onderklep er afhalen en bij de hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:13
Bedankt voor de tip, ook gebruik van gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook voor de Dell gegaan, komt over 1.5 ongeveer binnen. Heel erg bedankt iedereen voor het meehelpen! Goede tips gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
@Verwijderd @Ferrox1

Leuk dat jullie hem besteld hebben. Zouden jullie hem willen reviewen? Ik ben van plan om in februari ook een laptop te kopen En wil weten wat jullie ervaring is. Ik heb best veel reviews gelezen op het net en zou willen weten wat jullie gebruikerservaring is met dat betreffende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ergens tussen 22 en 30 november binnen, dus dit kan nog even duren. Maar ik wil best wel een korte review schrijven (al ben ik uiteraard geen expert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:13
spijkerhoofd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:04:
@Verwijderd @Ferrox1

Leuk dat jullie hem besteld hebben. Zouden jullie hem willen reviewen? Ik ben van plan om in februari ook een laptop te kopen En wil weten wat jullie ervaring is. Ik heb best veel reviews gelezen op het net en zou willen weten wat jullie gebruikerservaring is met dat betreffende laptop.
Ik ben helaas geen review expert, maar zal hier kort mijn bevindingen schrijven als hij binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook om deze te kopen maar lees nu dat de upgrade vanaf september 2017 een kleinere batterij heeft gekregen (wel sneller opladen) maar dus een groot voordeel weg en dat ook met de upgrade de speakers slechter geworden zijn. (geen woofer meer?)De cooler zou ook meer lawaai maken dan is aangegeven....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De negatieve verhalen over het scherm van de Dell houden mij zelf nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
@Verwijderd @Verwijderd
Het probleem zit hem in de prijs van de laptop. Voor de prijs die je betaald mag je compromissen verwachten. Als je een compromisloze laptop wilt betaal je misschien wel 500 euro of meer voor de zelfde specs. Voor 1400 euro met en I7, 16 gig Ram en een 1060 videokaart en een aluminium body kun je niet verwachten dat er een top accu en een top scherm inzit. Als je 500 euro meer wilt uitgeven aan een laptop dan kun je beter kijken naar een MSI of een Asus ROG met de zelfde specs.

Verwijderd

Ik ben wel overstag gegaan uiteindelijk. 1231 euro voor de 7577 1060 vond ik een te goede deal om te laten liggen, zeker omdat de eerste reviews redelijk goed waren. Voor een Clevo met vergelijkbare hardware zou ik meer kwijt zijn. Het ontwerp van de Dell staat me ook wel aan. Erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem binnen! Eerste indruk is erg goed. Een hele verbetering ten opzichte van de oude PC uiteraard. Qua bloatware staat er niet zo veel op, alleen Mc Afee wat er redelijk snel te deinstalleren is.
Pagina: 1