Foto's bewerken op IOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:17
Mijn vraag
Mijn schoonbroer zijn laptop is aan vervanging toe.
Hij gebruikt deze laptop uitsluitend om zijn foto's te bewerken via meegeleverde Nikon software.
Nu vroeg hij zich af of een Ipad voldoende kan zijn voor hem.

Zijn kinderen kijken er af en toe youtube op en ook de bank verrichtingen worden hierop gedaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Photoshop express:
https://itunes.apple.com/...-express/id331975235?mt=8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben Photoshop express getest maar dit vind hij veel te veel "filters" ipv echte aanpassingsmogelijkheden.

Iemand die wel al de stap heeft genomen en goede software heeft gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@belrpr
Kijk eens naar Affinity Photo. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 05-11-2017 02:55 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:17
Bedankt, ik bekijk dit zeker morgen met hem.
Andere tips mogen nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja zeker doen, is echt goede software. Zeer uitgebreid, bijna volwaardige Photoshop voor je tablet zegmaar.

Daarnaast kan je Pixelmator proberen. Dat is wel meer een beetje voor de noobs heb ik altijd het idee. Het werkt, maar het is niet super uitgebreid. Wel goedkoper dan Affinity, maar dat is ook logisch.
Overigens komt binnenkort ook Affinity Designer uit voor iOS, maar dat is bedoeld voor vectors/graphic design i.p.v. fotobewerking.

Kun je eigenlijk iets specifieker zijn met wat hij wil bereiken en wat hij voor tools zoekt?
Want je hebt bijvoorbeeld ook Photoshop Fix (gratis) voor wat primaire tooltjes, applicaties als Enlight (ook een aanrader trouwens), Cinemagraph, et cetera.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf ben erg tevreden over de app Photofox (van Enlight). Je hebt een gratis versie en een pro versie (€5,- per maand of €72,- in een keer geloof ik.) Je kunt er best veel mee voor een app, en het is ook niet ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afinity is idd een goeie tip. Ik gebruik dat afgewisseld met VSCO Cam (en alle filters).

Veel meer heb je eigenlijk niet nodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Er zijn wel meerdere goede fotobewerkings apps voor op de iPad, het ligt er maar aan wat je precies nodig hebt.
Snapseed (gratis) is ook een goede en ook iPhoto en Filterstorm 2

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:45
(jarig!)
Foto bewerken zal prima gaan maar daarna? Wat doet hij nu met zijn foto's qua opslag? Ik heb zelf alle fotos van het huidige jaar op mijn laptop staan en alle het oudere staat op de NAS. Het huidige jaar is op dit moment zo'n 25GB, op de NAS staat nog zo'n 400GB aan data. Heeft hij daar ook al over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
jjbstolk schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:30:
Foto bewerken zal prima gaan maar daarna? Wat doet hij nu met zijn foto's qua opslag? Ik heb zelf alle fotos van het huidige jaar op mijn laptop staan en alle het oudere staat op de NAS. Het huidige jaar is op dit moment zo'n 25GB, op de NAS staat nog zo'n 400GB aan data. Heeft hij daar ook al over nagedacht?
Alleen op je laptop en NAS, geen extra backup?
Ik gebruik diverse cloud apps waar m’n foto’s worden bewaard.
Ik heb 64GB, maar als er teveel op staan verwijder ik de oude foto’s/video’s, die ik dan altijd weer terug kan kijken in de Cloud apps.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:45
(jarig!)
Tuurlijk meerdere backups (3 verschillende, zowel medium als locatie) maar ik heb het over de opslag op de iPad en hoe dat praktisch is, niet over de backup strategie.
Pagina: 1