Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik heb hulp nodig bij mijn Laptopkeuze!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DannyT2406
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-11 20:27
Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen en heb 2 kandidaten gevonden. De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor mijn grafische opleiding waar ik de programma's van Adobe Creative cloud gebruik: (Photoshop, Illustrator, Indesign). Ook wil ik er licht op kunnen gamen zoals league of legends, runescape en lichtere steam games. Deze 2 laptops heb ik op het oog:

HP ZBook 15

Lenovo Ideapad 520-15ikb

De Lenovo Ideapad-520-15ikb heb ik erg goede reviews van gezien en gelezen en lijkt mij zeer geschikt voor waar ik de laptop voor nodig heb.

Echter is mij ook deze HP ZBook aangeraden en die zou ''heavy duty'' 3D projecten aan kunnen.

Nu vraag ik mij af, is het in mijn voordeel als ik deze ZBook aanschaf in plaats van de Ideapad, of is het vooral "overkill". Qua uiterlijk en gewicht spreekt de ideapad mij meer aan en omdat ik niet de grootste kennis heb over de interne zaken wilde ik hulp vragen via dit forum.

Groetjes,

Danny

Alle reacties

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 00:18
kijk eens of je de cpu benchmark van beide modellen kan vinden.
En ook de GPU benchmarks.

Niet om 100% op de uitslagen hiervan te beslissen, maar dat geeft enige richting in welke hoek je de prestaties moet gaan zoeken. Voor de (3d) grafische toepassing is het wellicht handig om te kijken of deze op de GPU, dan wel op de CPU leunen.

Niet onbelangrijk, de lenovo lijkt wat lichter te zijn. Ben je van plan hem veel te gaan versjouwen?

Heb je bezwaar tegen de kortere garantie, daar de HP ex lease is met 12 maanden ipv 24 maanden Lenovo nieuw?

[ Voor 34% gewijzigd door The_Vice op 04-11-2017 22:29 ]

• DannyT2406
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-11 20:27
Hij gaat inderdaad dagelijks mee naar school dus zal ik hem veel bij me dragen.
Een langere garantie is natuurlijk altijd mooi, maar ik ga heel goed met mijn spullen om. Als het een degelijke laptop is heb ik geen probleem met de kortere garantie.

Ik zal ook even kijken naar de benchmarks, dankjewel voor je antwoord!
CPU Benchmarks > de Ideapad heeft een I7 versie, die heb ik ook bij de vergelijking gedaan.
Videokaart benchmarks

Danny

[ Voor 31% gewijzigd door DannyT2406 op 04-11-2017 23:35 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Die Zbook is wel een leuk prijsje voor wat je krijgt. op die Lenovo ga je wel foto shopen en zo maar die Zbook vliegt door heen

confused reality

• bamibal15
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
ik was voor de zbook gegaan. Ik vin HP trouwens ook gewoon een prima merk voor laptops (hoewel ik de site bagger vind) zijn ze erg fijn om mee te werken!

Groet,

Rick