Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelz37
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 20:02
hoi alle,

ik heb een Synology DS112 de HDD is al wat jaartjes oud en voor dat hij de geest geeft wil ik hem vervangen.
hoe kan ik het makkelijks een HDD wisselen en de data overzetten naar de nieuwe schijf.
beide schijven zijn 1TB groot de oude en nieuw.

grtz Marcel. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
Data kopiëren naar een externe USB harde schijf, of naar je PC/Laptop overzetten als je de ruimte hebt.
Nieuwe HDD erin plaatsen, DSM opnieuw installeren en instellen (users, mappen e.d.). Vervolgens alle data weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Schijf vervangen, en de data vanaf je backup terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan ze in RAID 0? (mirroring)? Dan kan je letterlijk de schijf eruit halen en een nieuwe erin doen. Daarna gaat de Synology zelf repliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53
Volgens mij kun je bij een single bay synology de disk klonen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:38:
Staan ze in RAID 0? (mirroring)? Dan kan je letterlijk de schijf eruit halen en een nieuwe erin doen. Daarna gaat de Synology zelf repliceren.
Raid-0 is striping. Raid-1 is mirroring, en dat gaat wat lastig in een Synology met 1 schijf ;)
Ofwel: data extern backuppen, disk vervangen en data terugkopieren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, je had gelijk. Het moet RAID 1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelz37
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 20:02
beste haik01,

DS112j heeft maar 1 HDD, ik heb wel een usb stick van 125gb die ik er aan kan hangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Je kan ook beide schijven in een PC hangen en met disk clone software de oude schijf clonen naar de nieuwe. De Synology ziet dan het verschil niet eens :+

Wel even oppassen dat je het clonen de juiste richting op doet. Je zal niet de eerste zijn die z'n data overschrijft met het 'niets' wat op de nieuwe schijf staat |:(

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1