Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSD voor 7 jaar oude Medion computer

Pagina: 1
Acties:

• Maestro123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-11 20:35
Hallo allen,

Om m'n oude Medion PC (Medion Akoya E4360D) nieuw leven in te blazen voor m'n vader zat ik te denken aan het plaatsen van een SSD. Hierbij heb ik 2 vragen: gaat dit simpel gebruik (lees internetten, mail, word) sneller maken, of zijn wij genoodzaakt om toch voor een nieuwe pc te gaan.

Vraag 2: is het mogelijk om elke willekeurige (oké, misschien niet alle) SSD schijven te plaatsen, gezien de verouderde moederbord. Dit moederbord bevat een SATA II aansluiting, heb begrepen dat ik niet het maximale uit de SSD met SATA III aansluiting zal krijgen, maar dat dit niet hinderlijk zal zijn.

Ik zoek een?
SSD schijf, enkel voor windows (7 of 10) en eventueel één a twee programma's.

Wat is je budget?
Maximaal 100 euro; lijkt me ruim voldoende voor een simpele SSD.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifiek merk, maar heb graag dat het om een betrouwbare SSD gaat, eventueel met langere garantie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om een Medion AKOYA E4360D ( http://aldi.medion.com/md8338/nl/?refPage=aldi / https://www.pcworld.idg.c...oya_e4360_d/339292/specs/ ). De PC zal niet worden gebruikt voor gamen oid, maar is momenteel soms traag bij huis-tuin-keuken gebruik.

Hieronder een klein lijstje van eventuele SSD schijven die naar mijn inziens een prima upgrade zijn. Heb zelf naar volle tevredenheid de Samsung in m'n laptop geplaatst, maar deze grotere capaciteit is niet nodig. Is de betrouwbaarheid het prijsverschil waard, of zijn de andere twee SSD's ook prima?

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston A400 120GB€ 56,-€ 56,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 92,-€ 92,-
1WD Green SSD 2,5" 120GB€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 206,95

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met (misschien) wat domme vragen, zodat m'n vader weer met plezier gebruik kan maken van m'n oude pc :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08
Kijk ook eens naar het geheugengebruik. Wellicht is het een idee om het budget 50/50 voor SSD en een paar GB extra geheugen te gebruiken. Een SSD is sowieso een goed idee, maar welke kan ik niet beantwoorden, tweakers heeft redelijk vaak SSD tests op de front page staan.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:57
Neem een mx300 van crucial, goedkoper als de Samsung, met meer gb’s. Een 120 gb zou ik niet nemen persoonlijk, is erg onvoordelig in de prijs vergeleken met deze crucial. Ze zijn toch erg betrouwbaar en werken bij mij in elk geval probleemloos,(ik heb er 2 van dit type)

En als de laptop verder nig probleemloos werkt, zie ik geen reden verder voor een nieuwe laptop , zeker voor jou vaders gebruik niet.

[ Voor 19% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2017 22:18 ]

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 00:18
Op zich moet het wel lukken. Heb zelf naar volle tevredenheid enkele i5's van SSD voorzien. Vraag me meer af of met 7 jaar de PC niet aan vervanging toe is. Bij mij is 7 jaar historisch gezien wel het matje, maar dat is bij dagelijks gebruik.

Als het kan voor een verse installatie gaan op de SSD. Ondanks dat je SATA niet het maximale eruit zal persen, zal (zeker in combinatie met verse installatie) het een stuk sneller gaan, bijv opstarten in 30 seconden ipv 3 minuten. Samsung EVO heeft zich wel bewezen onderhand.

Qua maat lijkt me 250 Gb beter. Kan je ook altijd nog bijplakken in een andere PC als deze end of life is.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:57
Deze bedoelde ik:

product: Crucial MX300 2,5"

• Maestro123
DaCoTa schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:13:
Kijk ook eens naar het geheugengebruik. Wellicht is het een idee om het budget 50/50 voor SSD en een paar GB extra geheugen te gebruiken. Een SSD is sowieso een goed idee, maar welke kan ik niet beantwoorden, tweakers heeft redelijk vaak SSD tests op de front page staan.
Goed idee. Dit budget was beschikbaar gesteld voor de SSD, dus er is eventueel ook budget voor geheugen. Zag dat er 4 geheugenslots waren, is het dan handig om geheugen erbij te plaatsen, of het bestaande geheugen te vervangen.

• Maestro123
freaky35 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:16:
... En als de laptop verder nig probleemloos werkt, zie ik geen reden verder voor een nieuwe laptop , zeker voor jou vaders gebruik niet.
Sorry voor de verwarring: ik heb zelf sinds een aantal jaar een laptop, geupgrade met een SSD. Mijn vader heeft m'n oude PC 'overgenomen'.

Verwijderd

Dan nog blijft het,hetzelfde,als de pc verder goed werkt,waarom zou je wat anders nemen een ssd scheeld zoveel opstarttijd ect.

Naar mijn mening dan

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
4GB geheugen lijkt me voor huis-tuin-keuken gebruik nog voldoende.

Pak een SSD met de beste prijs per GB, de snelheid maakt niet zoveel uit.

De grootte is afhankelijk van wat je er allemaal op gaat zetten, persoonlijk zou ik de 1TB harde schijf er gewoon uit halen om verwarring te voorkomen.

Ik zou denk ik voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB gaan.
Pagina: 1