Toon posts:

Instellingen gt710 videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweaker gebruiken ik heb onlangs een nieuwe MSI N730K-2GD3H/lp videokaart in mijn acer aspire x3810 met 4 gig aan ram geheugen gezet.
Ik heb hierop mijn sony kdl32ex402 tv op aangesloten via de hdmi uitgang. Het beeld is zwaar verbeterd na mijn oudere videokaart alleen is het beeld soms wat flets.
Heeft iemand een idee wat de beste instelling zijn van het nvidia programma. Of een goede link hierna.
Alvast bedankt voor u reactie en meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er valt vrij weinig in te stellen. Teminste, het beeld moet gewoon goed zijn zonder iets aan te passen. Zorg voor een goede digitale kabel, dus geen VGA maar HDMI. Verder moet de resolutie goed staan. Dus op 1920x1080 bij de TV die je hebt.

Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar iets met de instellingen hoeven doen om goed beeld te krijgen. Als de hardware goed is en de resolutie goed staat is er verder niets nodig.

Dat het beeld er beter uitziet door een nieuwe kaart is trouwens ook vreemd. Of de videokaart nou 1.000 euro kost en 2 weken oud is, of 7 jaar oud is en 20 euro kost, dat maakt geen verschil voor wat je op je scherm ziet. Dat de ene sneller is dan de andere staat er los van.

Als je van VGA nu naar HDMI gegaan bent dan klopt het wel dat het beeld nu mooier is. Alleen verder is er dan nu ook niets meer aan te doen. Staat de TV netjes op 1920x1080 kan je het beeld niet beter krijgen dan dat het nu is. Of je koopt een andere TV, dan word het beeld zeker mooier :)

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 04-11-2017 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Intellingen op de kaart hoef je niet te doen, maar op de TV des te meer...

- 9 van de 10 TV's doen per default ook op de digitale inputs overscan |:( Dat uitzetten (wat in werkelijk iedere TV op andere manier moet) is eerste vereiste voor goed scherp beeld.
- standaard staan instellingen voor helderheid en contrast doorgaans slecht, met veel teveel helderheid. Stel die naar beneden bij. Als je meer dan 50% helderheid nodig hebt in een normale (indirect verlichte) kamer, is je scherm stervende.
- kleuren goed krijgen is een vak apart. Voor echt perfecte calibratie heb je een hardware tool nodig, maar je kunt handmatig al een flink eind komen.

Zie voor die laatste twee:
https://www.cnet.com/how-to/how-to-calibrate-your-monitor/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hysterisch
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-10 17:14
Ik had dat ook toen ik een HDMI monitor aansloot op mijn PC. Wat voor mij alles goed maakte was in Nvidia Control Panel bij resoulutie wijzigen de 'beperkt' optie naar 'volledig' te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik ben met de instellingen van de tv bezig geweest en ook zeker met de nvidia control panel de resolutie ook naar volledig gezet en de helderheid iets verhoogd met de schuifbalkjes.
Ook staat hij nu op een geactiveerde hdmi poort op de sony tv wat nog best een gedoe gaf. Dit geeft nu zeker beter beeld!! De beste instelling van de tv staan op Algemeen.

Zelfs de films gaan nu zonder problemen en haperingen op full hd ook netflix streamt hij nu op full hd is niet zo scherp als me normale tv maar dit kan ik ook niet verwachten de oudere sony is ook geen oled tv als mijn huidige kamer tv. Maar met deze instelling kan ik prima leven met een pracht groot scherp beeld als computer scherm zelfs de games gaan nu in 1080P.

Bedankt voor het meedenken en reacties