• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 16:21
Tegenwoordig is er bijna geen TV meer te verkrijgen zonder dat deze valt onder de noemer Smart TV. Elk merk heeft wel een store voor de nodige apps, kan je Netflix kijken en is er de mogelijkheid om films te streamen vanaf je eigen netwerk. Allemaal best relaxte mogelijkheden.

Maar het valt mij op dat ik de mogelijkheden van mijn TV zelden gebruik omdat de remote standaard in de la ligt. Gebruik deze nooit omdat ik TV kijk via de mediabox van KPN. Dus eigenlijk heb ik betaald voor een smart TV maar word deze niet smart gebruikt.

Dus ik vroeg mij af of er mogelijkheden zijn om toch meer gebruik te maken van de mogelijkheden van de smart TV zonder dat ik telkens moet swappen tussen de remote van KPN en mijn Panasonic smart TV.

• GioStyle
  • Laatst online: 01:01
Koop een Logitech Harmony?

• Yodocus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-12 21:10
Netflix, DS Video van Synology, NOS journaal app, NPO gemist, YouTube, TuneIn internet radio, Spotify. DLNA streaming van foto's en muziek vanaf mijn DiskStation. Dat zo'n beetje.

Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54
Ik wilde geen SmartTV maar wel veel HDMI poorten. Nu heb ik dus een SmartTV waarvan ik het 'smart' gedeelte niet gebruik. Zou ook niet weten wat de KPN doos, Kodi, Chromecast en spelcomputers niet beter doen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 14:20

Yucon

*broem*

Smart tv's zijn eigenlijk gewoon een beetje een domme uitvinding. Net als bijvoorbeeld volledig geintegreerde slimme autoradio's.. het spul er omheen gaat veel langer mee dan de levensduur van de smart-dingen.

De vraag is dus misschien ook wel of het wel zinvol is je gebruik om te gooien.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bekijken van foto's via Allshare van Samsung, kan zo ook heel eenvoudig een film streamen vanaf pc zonder verder iets nodig te hebben.
We gebruiken de Uitzending Gemist app veel. We hebben nog vnl analoge TV, Als ik in de krant lees wat heel veel stations uitzenden .. hebben wij aan 31 stations meer dan genoeg. Heb op mijn mobiel nog een app voor FTA stations, af en toe kijk ik daar naar news of docus.
Mss koop ik nog eens een Chromecast stick, al is het dan vooral om mee te experimenteren, kost een paar tientjes, dus niet echt veel.

• Campo di Casa
Dat kan. Heb een Harmony 785 in het verleden gehad. Was er op zich wel tevreden mee, ondanks dat het niet altijd vlekkeloos werkte. De TV die ik toen had was ook verouderd en zorgde voor extra vetraging bij het schakelen tussen de externe aansluitingen. Ook ging voor mijn gevoel de batterij niet lang mee en werd de remote niet altijd goed opgeladen via de dock doordat soms de connectors geen contact maakte.

Dus door weer terug te gaan naar een Harmony remote zou je sommige mogelijkheden beter kunnen benutten. Maar dan blijf ik het toch raar vinden dat ze moeite doen om bij elke TV een remote te doen met allerlei knoppen voor verschillende functies, en die hoogst waarschijnlijk niet gebruikt gaan worden. Of omdat er gekeken word via een extern kastje, (KPN, Ziggo etc) of omdat simpelweg de remote van de TV in een la verdwijnt en word vervangen door een Harmony.

Begrijp me niet verkeerd. Dit is niet bedoeld om flink te zeuren :) . En ik heb mij ook altijd prima gered door te switchen van remotes, en het kijken van content via de AppleTV3, blu-rays via de PS4 en traditioneel TV via het kastje van KPN. Maar blijf het toch raar/jammer vinden dat de consument zich moet aanpassen.

Alsof je een nieuwe fiets koopt en vervolgens een andere stuur erop moet zetten om makkelijker te schakelen tussen de versnellingen :+ .

Maar op dit moment heb ik een mooie 4K scherm aan de wand hangen. En eigenlijk had dit ook een 'dom' scherm mogen zijn. Ik kijk TV via de mediabox van KPN, net als de series van Netflix. Tenzij ik een film wil kijken. Dan kijk ik dit via de AppleTV omdat deze op de reciever is aangesloten voor beter geluid, en de HDMI kanaal voor de AppleTV beter qua kleur etc is afgesteld voor films. Blu-rays kijk ik tegenwoordig via de PS4. En het streamen van gedownload content is niet meer nodig. Daar ben ik sinds een jaar mee gestopt.

Dus in mijn geval ben ik beter af met een Harmony of moet ik niet zeuren en het maar gewoon accepteren dat smart TV's meer marketing is en zelden smart gebruikt worden ;)

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ja dat herken ik goed. Mijn volgende tv wordt een monitor denk ik daarom.
Ik gebruik uitsluitend het scherm van het ding en daarop zetten andere apparaten beeld zeg maar. Ook het gemis van speakers is geen probleem want het geluid komt toch al uit de speakers van de stereo.
Dat hele smart gebeuren is een soort gimmick die lekker smoelt in de folders en gebruikt wordt door mensen die geen affiniteit hebben met elektronica? Hoewel ook die nu wel een Chromecast hebben denk ik.

Wij gebruiken een Chromacast voor de verschillende app's waaronder Nl.ziet, Netflix, Videoland en YT.
Verder een rpi met Kodi voor muziek van een schijf, de beruchte Horizonbox van Ziggo en ik hang vaak mijn laptop aan de tv om zo de tv als een groot beedscherm te gebruiken.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Met een Cl+ module (als ziggo klant) zou je misschien de apps wat vaker gebruiken, als ze soepel werken.
Dat doet de Sharp tv van mij niet dus heb ik een android-tv kastje in gebruik.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik gebruik het voor Netflix en af en toe een YouTube filmpje. Het hele idee erachter is op zich wel aardig, maar inmiddels is de techniek achterhaald door veel efficiëntere en meer logische apparatuur. Smart tv is vrij log en traag en het voelt alsof het bij de intrede al achterliep op de Chromecast qua gebruikerservaringen. Netflix is goed te doen, maar zoiets als Spotify is te traag.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 05-11-2017 08:17 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Bij nadere beschouwing wordt de volgende tv geen monitor: als tv zijn schermen met een flinke grootte dus veel goedkoper als tv, dat wist ik niet.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-12 10:28
Ik gebruik smart eigenlijk best veel, eerder had ik altijd alles los: Humax, Mediaspeler, Chromecast, Receiver met speakers.
Maar toen ik een nieuwe TV gekocht heb ben ik ook gaan kijken wat ik niet meer nodig had en nu heb ik alleen de TV en een soundbar hangen.

TV via een CI+ module + HDD op USB voor opnemen.
NPO gemist app
YouTube app
Netflix
X-Play om films en series te kijken vanaf mijn download PC in de meterkast.

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12 08:26
Idanue schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:33:
Ik gebruik smart eigenlijk best veel, eerder had ik altijd alles los: Humax, Mediaspeler, Chromecast, Receiver met speakers.
Maar toen ik een nieuwe TV gekocht heb ben ik ook gaan kijken wat ik niet meer nodig had en nu heb ik alleen de TV en een soundbar hangen.

TV via een CI+ module + HDD op USB voor opnemen.
NPO gemist app
YouTube app
Netflix
X-Play om films en series te kijken vanaf mijn download PC in de meterkast.
Dit heb ik een paar jaar geleden ook getracht te doen. Lang gezocht, uiteindelijk een Philips Smart TV gekocht die alle mogelijkheden bood. CI+ erin, snelle USB 3 disk eraan voor pauzeren en opnemen en de Smart functies voor de rest.

Nou uiteindelijk ben ik ge-eindigd bij terug naar mijn interactieve HD recorder, RBpi eraan met Kodi, Android box voor de apps en de TV is niets meer of minder als alleen het scherm, en mijn dochter gebruikt af en toe nog de Youtube app omdat ze te lui is om de afstandsbediening van de Android box te pakken.

Al met al drama. CI+ module was niet vooruit te branden, interactieve tv liep steeds vast. Pauzeren van het beeld duurde 4 seconden, en als je dan weer verder wou kijken liep de helft van de tijd het beeld/geluid niet synchroon. Opnemen alleen als de TV aanstaat. Van de smart apps bleven alleen nog Youtube en Netflix over, maar ook die waren enorm traag.

Lag uiteindelijk aan de beroerde CPU van de TV. Alleen 1 of 2 smart apps ging prima, maar zo’n ding als half mediacenter gebruiken is waardeloos. Het TV meubel is dus nu weer gevuld met apparatuur maar geen stress en frustraties meer.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-12 10:28
Dakillerbean schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:52:
[...]

Dit heb ik een paar jaar geleden ook getracht te doen. Lang gezocht, uiteindelijk een Philips Smart TV gekocht die alle mogelijkheden bood. CI+ erin, snelle USB 3 disk eraan voor pauzeren en opnemen en de Smart functies voor de rest.

Nou uiteindelijk ben ik ge-eindigd bij terug naar mijn interactieve HD recorder, RBpi eraan met Kodi, Android box voor de apps en de TV is niets meer of minder als alleen het scherm, en mijn dochter gebruikt af en toe nog de Youtube app omdat ze te lui is om de afstandsbediening van de Android box te pakken.

Al met al drama. CI+ module was niet vooruit te branden, interactieve tv liep steeds vast. Pauzeren van het beeld duurde 4 seconden, en als je dan weer verder wou kijken liep de helft van de tijd het beeld/geluid niet synchroon. Opnemen alleen als de TV aanstaat. Van de smart apps bleven alleen nog Youtube en Netflix over, maar ook die waren enorm traag.

Lag uiteindelijk aan de beroerde CPU van de TV. Alleen 1 of 2 smart apps ging prima, maar zo’n ding als half mediacenter gebruiken is waardeloos. Het TV meubel is dus nu weer gevuld met apparatuur maar geen stress en frustraties meer.
Dat is idd pech hebben als het bij mij ook zo was gegaan dan had ik ook weer een tv-kast gekocht met losse apparatuur. :Y
Volgens mij is het smart gedeelte de laatste jaren wel beter geworden, alles werkt hier wel goed tenminste.
Ik had om eerlijk te zijn zelf ook mijn twijfels over het afspelen van media maar tot nu toe speelt hij alles, inc. 100+GB 4k films met HDR via wifi.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 17:06
Ik heb 2 goedkope Samsung smart tv's uit 2015 (FHD/3D). CI+ op Ziggo. Huiskamer heb ik een Harmony voor.
Gebruik erg veel film afspelen vanaf Synology NAS; ik ben nog steeds onder de indruk wat de ingebouwde speler slikt. Ook de vakantiefoto's vanaf NAS.
Heel klein beetje Netflix, uitzending gemist -publiek en commercieel- en af en toe (slaapkamer) een radio zender met beeld-uit en sleeptimer aan.
Minimaal buienradar en NOS-app. De tv's zijn nog uit het pre-titzen/android tijdperk. Voorlopig hoop ik dat ze het eeuwige leven hebben; niet al mijn ervaringen met Samsung's zijn goed. Ik vermoed dat de uitzending gemist app's het eerste niet meer zullen werken.

[ Voor 9% gewijzigd door ArnieNFW op 05-11-2017 09:41 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:13
Zelf gebruik ik het niet. Heb een receiver nodig voor de speakers (want tv geluid is k*t. ALS je eenmaal speakers gewend bent.....) En dus was een Harmony Remote sowieso al handig. En als je een Harmony hebt en 6x hdmi dan werkt losse apparatuur (Chromecast, mediaspeler, NAS) gewoon beter en makkelijker imho.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 20:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Rukapul schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:33:
Ik wilde geen SmartTV maar wel veel HDMI poorten. Nu heb ik dus een SmartTV waarvan ik het 'smart' gedeelte niet gebruik. Zou ook niet weten wat de KPN doos, Kodi, Chromecast en spelcomputers niet beter doen.
Precies dit eigenlijk. Alleen kpn doos is telfort doos.

PSN & XBL: Denkoyugo

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Netflix werkt heel erg goed op onze Panasonic TV. Ook 4K, waar dat met onze Chromecast 2 niet kan. Verder kijken we films van onze NAS en hoewel de interface van de ingebouwde mediaspeler om te janken is, werkt het prima met ondertiteling etc. Helaas geen DTS ondersteuning, dus eens in de zoveel tijd kan ik iets niet afspelen.
Verder hebben we nergens behoefte aan m.b.t. het smart gedeelte.

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 05-11-2017 10:14 ]

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10 14:28
Ik heb me bijna een jaar geërgerd aan mijn Smart TV totdat ik hem niet meer ging gebruiken. Aan het begin werkte het prima voor YouTube, Spotify enzovoort, maar je merkt gewoon dat de CPU veel te traag is. Daarnaast was de wifimodule in de tv erg slecht waardoor video’s lang moesten bufferen (terwijl hij notabene op vijf meter afstand van de router stond). Met internetkabel erin werkte het wel beter, maar nog niet zoals je het zou verwachten voor die prijs. Uiteindelijk heb ik met liefde de internetkabel eruit getrokken en het WiFi uitgezet. Nu heb ik een Apple TV als mediaspeler. _/-\o_

Ik denk dat een smart tv best wel wat kan worden, maar fabrikanten hebben het eigenlijk al een beetje verpest door alleen maar goedkope processors in de tv’s te stoppen. Een betere processor zal wonderen doen denk ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou willen dat er meer TVs werden gemaakt die niet SMART zijn. Heb nu een 55" LG staan, helaas ook met SMARTmeuk erop, maar dat gebruik ik werkelijk nooit. Sterker nog, ik gebruik de TVfunctie van het apparaat niet eens. M'n PCs hangen eraan, en daarop gebruik ik 't ding gewoon als extra scherm.

Ik durf eerlijk te zetten dat ik niet eens weet wat erop zit, anders dan Netflix en iets van Amazon, omdat daar toevallig knopjes van op de afstandsbediening zitten.

• Splorky
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-11 18:13
Heb de goedkoopste Philips tv met ambilight van een paar jaar terug, deze draait op Android OS.
Enigste smart wat gebruikt wordt is netflix (en dat werkt redelijk, niet super snel maar snel genoeg voor WAF.

Grappend zeg ik wel eens dat de TV zo smart is dat hij overal over na wil denken (doelend op traagheid).

in de avond de TV op starten? hopen dat overdag het vollume niet te hard stond bij het uit zetten, want bij het aan zetten wordt het beeld en geluid snel weergeven, maar dingen als vollume zachter zetten werkt pas na een halve minuut.

App savonds opstarten? scherm wordt volledig wit voor een flink aantal seconden tijdens het starten (netflix dan weer niet). Even weerbericht checken met een app zo danig traag dat je het beter op een budget tablet kan doen van nog geen 60 euro van een paar jaar geleden.

Verder lijkt het er op dat features verdwijnen (remote commando's versturen via een API bijvoorbeeld) met een update en gefixte problemen komen soms weer terug na een update. En bij een update die je niet kan skippen wordt gevraagd akkoord te gaan met de voorwaarde dat alle metadata van wat je bekijkt wordt opgestuurd naar het internet.

Is dat netflix niet op kodi draaid, maar dat is het enigste waarom de tv aan het netwerk hangt, volgende tv wordt weer een domme die gewoon doet wat het moet doen en verder niets.

• Campo di Casa
Grappig om de reacties te lezen. En jammer dat fabrikanten hier niks aan doen. Ik ben niet thuis in de achterliggende technieken welke bijvoorbeeld Ziggo en KPN gebruiken in hun mediaboxen. Het zou toch zoveel relaxter zijn om je TV aan de router te hangen en door dat enkele UTP kabeltje TV te kunnen kijken en verbonden te zijn met het internet. Het ‘opnemen’ van media gebeurt toch al in de cloud (KPN).

Via HDMI-CEC zou dan ook in sommige gevallen een remote als Harmony overbodig zijn.

Ookal zijn de TV’s steeds dunner, wat er aan hardware in de mediaboxen zit is flink verouderd en bestaat voornamelijk uit gebakken lucht. Het zou makkelijk moeten passen. Lijkt mij toch ook dat de laatste generatie smartphone (welk merk dan ook) een stuk krachtiger is dan wat er in een smart TV zit of mediabox.

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12 08:26
Splorky schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:38:
Heb de goedkoopste Philips tv met ambilight van een paar jaar terug, deze draait op Android OS.
Enigste smart wat gebruikt wordt is netflix (en dat werkt redelijk, niet super snel maar snel genoeg voor WAF.

Grappend zeg ik wel eens dat de TV zo smart is dat hij overal over na wil denken (doelend op traagheid).

in de avond de TV op starten? hopen dat overdag het vollume niet te hard stond bij het uit zetten, want bij het aan zetten wordt het beeld en geluid snel weergeven, maar dingen als vollume zachter zetten werkt pas na een halve minuut.

App savonds opstarten? scherm wordt volledig wit voor een flink aantal seconden tijdens het starten (netflix dan weer niet). Even weerbericht checken met een app zo danig traag dat je het beter op een budget tablet kan doen van nog geen 60 euro van een paar jaar geleden.

Verder lijkt het er op dat features verdwijnen (remote commando's versturen via een API bijvoorbeeld) met een update en gefixte problemen komen soms weer terug na een update. En bij een update die je niet kan skippen wordt gevraagd akkoord te gaan met de voorwaarde dat alle metadata van wat je bekijkt wordt opgestuurd naar het internet.

Is dat netflix niet op kodi draaid, maar dat is het enigste waarom de tv aan het netwerk hangt, volgende tv wordt weer een domme die gewoon doet wat het moet doen en verder niets.
Het lijk haast wel of Philips het expres doet, want inderdaad, alles wat jij beschrijft stoor ik me ook aan bij die van mij. Stiekem hoop ik dat dat ding snel de geest geeft zodat ik het met een nieuwere generatie nog een keer kan proberen. Het wordt dan 100% zeker GEEN Philips meer. Forums vol met klachten over traagheid en wat je hierboven beschrijft... Maarja, helaas komen die dingen pas naar boven als ‘ie al een tijdje staat en mensen het gaan melden bij de fabrikant. De volgende mag dan best een wat oudere generatie zijn maar dan wel na goede research hier of op andere fora... Iets met ezel en steen ;)

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 07:30
Rukapul schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:33:
Ik heb een SmartTV waarop Kodi (Plex) geinstalleerd staat, een chromecast is ingebouwd en daarmee livetv kan streamen via de NLziet app. Ik heb niet eens meer een coax kabel aangesloten.
In principe doet het precies het zelfde als jouw setup, ik heb alleen maar 1 apparaat: de smarttv.
Alleen de Playstation is nog met hdmi aangesloten.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

TERW_DAN schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:29:
Ik zou willen dat er meer TVs werden gemaakt die niet SMART zijn. Heb nu een 55" LG staan, helaas ook met SMARTmeuk erop, maar dat gebruik ik werkelijk nooit. Sterker nog, ik gebruik de TVfunctie van het apparaat niet eens. M'n PCs hangen eraan, en daarop gebruik ik 't ding gewoon als extra scherm.

Ik durf eerlijk te zetten dat ik niet eens weet wat erop zit, anders dan Netflix en iets van Amazon, omdat daar toevallig knopjes van op de afstandsbediening zitten.
Ja dit is wat ik wil/bedoel. En dan alleen internet afnemen en geen telefoon en tv.
Maar mijn vrouw... :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daniel36 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:11:
[...]

Ja dit is wat ik wil/bedoel. En dan alleen internet afnemen en geen telefoon en tv.
Maar mijn vrouw... :+
Inderdaad. D'r ligt hier een 100/100 glasvezel lijn met enkel internet. Telefoon heb ik al mobiel en TV kijk ik nooit. Bevalt me echt prima.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35
Ik heb een Sony Android tv. Alles wat ik eerst via een nuc deed en meer (Netflix) gebeurt nu direct via de tv. Ik heb daarom enkel een soundbar en een tv staan.

Gebruik het voor kodi, chromecast, YouTube, plex/Emby Netflix en mijn hdhomerun "decoder" in de meterkast werkt er ook mee.

Nadelen? Android tv is niet bug vrij en SOC is niet de snelste. Hoef persoonlijk geen 10 jaar met deze tv te doen. Dus over jaar of 2-3 hoop ik een sub €1000 OLED te kunnen kopen die hetzelfde kan.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Heb een Sony android tv uit 2016 (4k hdr)
Gebruik alleen de youtube en tunein ap
En als laatsen nog recorden naar de harde schijf,
Dus ja ik gebruik het wel, maar nodig?
Heb mijn pc gewoon verbonden aan de hdmi kabel, kan zelfs meer ermee
Ik zou wel waarderen als ziggo hun ziggo go app beschikbaar zou maken met android tv,
Dan zou ik mijn pc eigenlijk ook niet echt nodig meer hebben behalve voor wat anime te kijken :D

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 07:30
coolbvrobin schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:08:
Heb een Sony android tv uit 2016 (4k hdr)
Gebruik alleen de youtube en tunein ap
En als laatsen nog recorden naar de harde schijf,
Dus ja ik gebruik het wel, maar nodig?
Heb mijn pc gewoon verbonden aan de hdmi kabel, kan zelfs meer ermee
Ik zou wel waarderen als ziggo hun ziggo go app beschikbaar zou maken met android tv,
Dan zou ik mijn pc eigenlijk ook niet echt nodig meer hebben behalve voor wat anime te kijken :D
Je kan via de ingebouwde Chromecast van (alle?) android tvs ook de stream van Ziggo GO naar je TV sturen. Bij mijn Sony tv werkt dat fantastisch.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Dexs schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:48:
[...]

Je kan via de ingebouwde Chromecast van (alle?) android tvs ook de stream van Ziggo GO naar je TV sturen. Bij mijn Sony tv werkt dat fantastisch.
Klopt maar werkt niet altijd even goed + meestal is max Resolutie maar 720p, beetje zonde dan

Verwijderd

LG 55E6 OLED WebOS , in gebruik voor :

- Ziggo cable tv decoding (CI+ module, Quantis CI+ 1.3)
- geluid is prima via speakers TV
- smarttv apps in gebruik: Netflix, Youtube, Npo app (uitzending gemist)
- streaming met Apple Airplay vanaf Macbook pro
- hdmi devices: Apple TV 4k, Nintendo Switch, Sony Playstation 4 Pro
- geen settop box noch AV receiver

Qua aantal apps valt me Web OS wel tegen maar de apps die er zijn en de gebruiksvriendelijkheid van het systeem als geheel en stabiliteit zijn: top!.

Verwijderd

Hier een LG B6 Oled. Helemaal top dat smartgedeelte. Ik gebruik Netflix, You Tube, Uitzending gemist van alle zenders incl de commerciele. Xplay, Screenshare. Ik heb geen externe mediaspeler meer nodig.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:10
De smart tv gebruiken we hier gewoon. Netflix, NPO, RTLXL, Kijk en Spotify. Met als voordeel dat je niet je telefoon nodig hebt als afstandsbediening.
Anders pakt men hier de telefoon en zit dat weer aan de Chromecast. Al werkt dat niet met Spotify trouwens.

Ik snap echt niet waar die haat hier vandaan moet komen. Het zit er gewoon op en het zit niemand in de weg volgens mij.

En dan een monitor kopen? Succes met je remoteloze lelijke scherm van 27" met weinig input mogelijkheden :P
Je kan toch gewoon een TV kopen waar het wel op zit, maar het gewoon niet gebruiken?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-12 23:33
Heb hier een samsung smarttv uit 2016 ( 4k hdr ) en gebruik de smart functies vrijwel dagelijks.
Netflix werkt geweldig, spotify is ook enorm handig en werkt eveneens perfect. Heb eigenlijk geen klachten, maargoed ik weet 80% zeker dat er over een aantal jaar weinig van de support op deze apps over is. Maargoed, dan gaat hij gewoon naar de slaapkamer en dan nemen we wel een nieuw model. Voor overige films / series en retro games heb ik een mediacenter met kodi staan.

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-12 01:28
Ik heb het smart gedeelte van mijn tv 1 keer bekeken net na de aankoop. daarna heb ik mijn htpc aangesloten en het nooit meer gebruikt.
Er zitten een paar leuke functies op, maar die verbleken in vergelijking met de mogelijkheden en gebruiksgemak van een pc

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
enige wat er smart aan de mijne is is dat er Youtube op zit. maar dat werkt voor geen metereen query invoeren net als je vroeger moest SMSen maar dan nog langer moeten wachten voor je het volgende lettertje kan invoeren..
ik kan sneller de HTPC die er achter hangt aanzetten toch nog nuttig zo`n vesa mount als je hem toch op zn pootje laat staan
en daar via de browser en de Mele F10 Pro iets doen..:P
uitzending gemist etc kan ik ook gewoon via die manier of de Kodi plugin..

Dus ik heb geen idee wat ik mis eigenlijk?
en verder gebruik ik ook maar 1 HDMI input gezien het makkelijker is om de inputs van de reciever te gebruiken :+ die schakelt ook nog eens veel vlotter tussen de sources.. :D

404 Signature not found

• Campo di Casa
Richh schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:50:
...Ik snap echt niet waar die haat hier vandaan moet komen. Het zit er gewoon op en het zit niemand in de weg volgens mij.

En dan een monitor kopen? Succes met je remoteloze lelijke scherm van 27" met weinig input mogelijkheden :P
Je kan toch gewoon een TV kopen waar het wel op zit, maar het gewoon niet gebruiken?
De reden dat ik dit draadje ben gestart komt ook niet voort uit haat tegen smart TV’s. Maar meer omdat ik mij afvroeg of en hoe andere het smart gedeelte van hun TV gebruiken. Dat je het niet hoeft te gebruiken, klopt. Maar door gebruik van de mediaboxen die je moet gebruiken van je provider ben je minder snel geneigd om het smart gedeelte van je TV te gebruiken.

Ook niet elke TV heeft een vlotte werking van het smart gedeelte wat het gebruik stimileert. Dat is wel duidelijk.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:10
Campo di Casa schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:51:
[...]

De reden dat ik dit draadje ben gestart komt ook niet voort uit haat tegen smart TV’s. Maar meer omdat ik mij afvroeg of en hoe andere het smart gedeelte van hun TV gebruiken. Dat je het niet hoeft te gebruiken, klopt. Maar door gebruik van de mediaboxen die je moet gebruiken van je provider ben je minder snel geneigd om het smart gedeelte van je TV te gebruiken.

Ook niet elke TV heeft een vlotte werking van het smart gedeelte wat het gebruik stimileert. Dat is wel duidelijk.
Het was ook zeker niet tegen jou bedoeld hoor! :)

Wij hebben trouwens thuis geen mediabox, wellicht dat dat een verschil maakt. Er zijn nog heel veel provider-dozen op de markt die geen Netflix of Youtube supporten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• i-media
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mensen met een Samsung smart tv kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van de remote app MyTifi (enkel iOS dacht ik) - https://itunes.apple.com/nl/app/mytifi/id441912305?mt=8

Voor andere smart tv’s zullen er wel gelijkaardige apps bestaan veronderstel ik.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een LG C7 en gebruik Netflix, NPO gemist en YouTube erg vaak. Heel af en toe ook RTL XL, Pathé Thuis en Kijk. Mijn mediaspeler wordt alleen nog gebruikt voor Kodi. Al die apps kunnen natuurlijk ook via de mediaspeler, maar zeker Netflix draai ik liever op de tv, vanwege de 4k-streams.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb een LG uit 2012 (pre-WebOS) en daarvan gebruikte ik in de eerste instantie de ingebouwde plex client heel vaak. Maar sinds ik een AppleTV heb gebruik ik het smart-gedeelte totaal niet meer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1