Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bijna nieuwe PC -- Laatste puntjes

Pagina: 1
Acties:

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11 22:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijkse bezigheden, gamen, video's bekijken.
Games: Zwaarste zijn momenteel ARK - PUBG.

Wat mag het systeem gaan kosten?
750-800 euro als upgrade

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU neem ik mee:pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
2 basis beeldschermen van LG en samsung.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, misschien van plan indien nodig.

Wat verwacht je van ons?[i]
De laatste puntjes op de i, laatste aanpassing indien nodig en misschien nog tips _/-\o_

MOBO

INTEL:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 263,50€ 263,50
1MSI Z370-A PRO€ 114,55€ 114,55
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 364,90€ 364,90
1WD Caviar Green WD10EARX, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define S - Window€ 82,95€ 82,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 128,25€ 128,25
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,-€ 22,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 174,90€ 174,90
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,99€ 90,99
1Samsung 850 EVO 250GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.334,04

AMD:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 193,65€ 193,65
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 117,25€ 117,25
1Fractal Design Define S - Window€ 79,50€ 79,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 189,90€ 189,90
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,20

--

De upgrade ligt dus rond het budget aangezien ik de GPU al heb.

Windows haal ik ergens anders maar is wel toegevoegd aan het lijstje.

Is het waard om de MOBO te wijzigen bij de AMD build naar een MSI B350 Gaming Pro Carbon??

Groetjes,

Roel

[ Voor 6% gewijzigd door roelvk123 op 28-11-2017 11:04 ]

• Sam1an
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-08 12:50
Ik zou een Samsung 960 Pro M.2 drive steken ipv een 850 SSD.

[ Voor 3% gewijzigd door Sam1an op 04-11-2017 17:26 ]

• roelvk123
Sam1an schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:26:
Ik zou een Samsung 960 Pro M.2 drive steken ipv een 850 SSD.
Heb je het nu over : pricewatch: Samsung 960 Pro 512GB

Scheelt aardig wat in prijs

• Sam1an
Een 250Gb 960 Pro zit op ongeveer 120 - 130 €
https://www.ssdcenter.be/...g-960-evo-250-gb-m-2.html

Die 850 die ern nu inzit is ook 250Gb.
Scheelt wel een heel pak aan snelheid.

• roelvk123
Sam1an schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:32:
Een 250Gb 960 Pro zit op ongeveer 120 - 130 €
https://www.ssdcenter.be/...g-960-evo-250-gb-m-2.html

Die 850 die ern nu inzit is ook 250Gb.
Scheelt wel een heel pak aan snelheid.
Thanks zal is er naar kijken, ga wss alleen mijn OS erop zetten. Ook hoop ik dat ze het bij alternate hebben

• Sam1an
Ja, die hebben ze overal normaal.
Vind het vreemd dat er op tweakers geen pricewatch van is...

Voor het OS op te zetten zou ik echt een M.2 drive nemen.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Let er even op dat veel bedrijven nog oude stock hebben en dus die koeler niet standaard op AM4 past.
Daar heb je een kitje voor nodig dat je gratis bij Bequit kunt bestellen, maar wel pas *nadat* je de cooler hebt gekocht. :)

Zie:
http://www.bequiet.com/en/am4
https://nl.hardware.info/...ekits-voor-amd-socket-am4

Om die reden ben ik toen voor deze koeler gegaan:
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Wel heb ik de fans vervangen door deze:
pricewatch: Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm

De reden is heel simpel: Ze wiebelen wat en met een kast met window en RGB all over the place is dat behoorlijk irritant. :) Geen noodzaak, de Scythe fans zijn echt *prima*, het was de wobble die me stoorde en ach, de hele kast zit toch vol met Corsair HD140's dus dan ook maar een paar HD120's op mijn CPU koeler.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:51
960 Pro 256GB bestaat niet, Samsung maakt die niet in die grootte.
960 Evo wel: pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• unezra

unezra

Overigens is dit qua build prijs net de grens waarbij ik niet weet of NVME zinvol is of niet.
NVME is absoluut super gaaf en bloed en bloed snel, maar je zult zelf moeten uitmaken of het je het geld waard is.

Bij een build van 2K+ is het vind ik een no-brainer, dan passen luxere onderdelen bij de totaalprijs van de build. Bij een budget-build is het weinig zinvol, je gaat geen €70 extra uitgeven aan een NVME op een build van een paar honderd €. Zit is er net een beetje tussenin.

• Sam1an
Ja juist, typo.. mijn excuses.
Ik bedoelde de 960 EVO

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Daarnaast heb je ook eigenlijk niks aan een NVME SSD als je toch alleen gaat gamen en een beetje internet browsen. Die extra snelheid ga je niks van merken.

• Sam1an
Dit is ook al een build van 1200-1400€.
Persoonlijk vind ik dan een M.2 de moeite om over na te denken.

• roelvk123
unezra schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:41:
Let er even op dat veel bedrijven nog oude stock hebben en dus die koeler niet standaard op AM4 past.
Daar heb je een kitje voor nodig dat je gratis bij Bequit kunt bestellen, maar wel pas *nadat* je de cooler hebt gekocht. :)

Zie:
http://www.bequiet.com/en/am4
https://nl.hardware.info/...ekits-voor-amd-socket-am4

Om die reden ben ik toen voor deze koeler gegaan:
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Wel heb ik de fans vervangen door deze:
pricewatch: Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm

De reden is heel simpel: Ze wiebelen wat en met een kast met window en RGB all over the place is dat behoorlijk irritant. :) Geen noodzaak, de Scythe fans zijn echt *prima*, het was de wobble die me stoorde en ach, de hele kast zit toch vol met Corsair HD140's dus dan ook maar een paar HD120's op mijn CPU koeler.
Ik weet oprecht niet wat NVME inhoud, heb beetje basis knowledge wat betreft PC's en apparatuur.

Dus de stock koeler niet gebruiken maar de scythe koeler raad je aan? geluid irriteert mij niet echt, heb een headset die geluid afdekt van buitenaf. En anders heb ik de boxjes aan met muziek
Malantur schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:41:
960 Pro 256GB bestaat niet, Samsung maakt die niet in die grootte.
960 Evo wel: pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB
Even opgezocht met hoe ik deze zou moeten aansluiten in tegenstelling tot de 850 is dat toch anders.
Heeft het MOBO de optie om de 950 zo aan te sluiten?

Iemand ook nog tip wat betreft het MOBO, de standaard 350 of de pro versie?

[ Voor 14% gewijzigd door roelvk123 op 04-11-2017 18:03 ]

• unezra

unezra

roelvk123 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:51:
[...]
Dus de stock koeler niet gebruiken maar de scythe koeler raad je aan? geluid irriteert mij niet echt, heb een headset die geluid afdekt van buitenaf. En anders heb ik de boxjes aan met muziek
Niet specifiek. Ik dacht dat de stock cooler prima is.
Maar je hebt een BeQuiet! cooler in je build gestopt en daar heb je dus de onhebbelijkheid mee dat het kan zijn dat je nog een oude versie krijgt. :)

Niet erg, als je het niet erg vind te wachten op de AM4 mouting bracket als je het ding in huis hebt. Voor mij was dat een showstopper. Ik ben speciaal op een zaterdag naar Raalte (Azerty) gereden om mijn hele build op te halen en zondag te kunnen bouwen. Dus voor mij was het een must om meteen een passende cooler in huis te hebben.

Dat is de Mugen 5 geworden.

Geen spijt van, alleen het gewobble irriteerde me dusdanig dat ik toen ik toch al mijn fans aan het vervangen was (miskoop gedaan met CoolerMaster Masterfan Pro's, die teruggegeven wegens defect), ik meteen de CPU fans maar heb vervangen door Corsair HD120's.

Zeker niet dat je dat ook moet doen. Het is een vrij prijzige ingreep (die fans kosten meer dan €30,- per stuk) en qua koeling is het niet interessant. (Ja, het koelt heel goed maar het is niet nodig.) Voor mij was het puur het gewiebel van die fans en het helemaal 100% àf maken van mijn build. (En qua geld, tja, ach, ik was toch al ver over mijn budget gegaan dus die paar tientjes voor fans boeiden toen ook niet meer.)

• roelvk123
unezra schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:03:
[...]

Niet specifiek. Ik dacht dat de stock cooler prima is.
Maar je hebt een BeQuiet! cooler in je build gestopt en daar heb je dus de onhebbelijkheid mee dat het kan zijn dat je nog een oude versie krijgt. :)

Niet erg, als je het niet erg vind te wachten op de AM4 mouting bracket als je het ding in huis hebt. Voor mij was dat een showstopper. Ik ben speciaal op een zaterdag naar Raalte (Azerty) gereden om mijn hele build op te halen en zondag te kunnen bouwen. Dus voor mij was het een must om meteen een passende cooler in huis te hebben.

Dat is de Mugen 5 geworden.

Geen spijt van, alleen het gewobble irriteerde me dusdanig dat ik toen ik toch al mijn fans aan het vervangen was (miskoop gedaan met CoolerMaster Masterfan Pro's, die teruggegeven wegens defect), ik meteen de CPU fans maar heb vervangen door Corsair HD120's.

Zeker niet dat je dat ook moet doen. Het is een vrij prijzige ingreep (die fans kosten meer dan €30,- per stuk) en qua koeling is het niet interessant. (Ja, het koelt heel goed maar het is niet nodig.) Voor mij was het puur het gewiebel van die fans en het helemaal 100% àf maken van mijn build. (En qua geld, tja, ach, ik was toch al ver over mijn budget gegaan dus die paar tientjes voor fans boeiden toen ook niet meer.)
Oh nee heb geen zin om te wachten, zal het is overwegen om dat aan te passen.

Edit: Zelf fout gemaakt, wil geen andere CPU koeler dacht de de be quiet een case koeler was. even build aanpassen

Ik had mijn reactie nog gewijzigd met een paar andere vragen heb je daar toevallig ook antwoord op ? :9

[ Voor 3% gewijzigd door roelvk123 op 04-11-2017 18:10 ]

• unezra

unezra

roelvk123 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:05:
[...]
Oh nee heb geen zin om te wachten, zal het is overwegen om dat aan te passen.

Edit: Zelf fout gemaakt, wil geen andere CPU koeler dacht de de be quiet een case koeler was. even build aanpassen
:)

Qua casefans is het vaak even puzzelen. Wil je RGB of niet, hoe veel herrie mag het maken, hoe veel fans wil je d'r in en zitten er misschien al fans in je case die voldoen.

Ik heb gekozen voor 6 casefans maar mijn case is behoorlijk groot en ik vind het lichtpatroon mooier met 6 fans. (Ik had ook makkelijk met 3 fans toe gekund.)

Wellicht is het goed daar dus nog even onderzoek naar te doen voordat je besteld.
Ik had mijn reactie nog gewijzigd met een paar andere vragen heb je daar toevallig ook antwoord op ? :9
Je bedoelt over de NVME en over of je de Pro of de niet-Pro versie van het board moet hebben?
Even in het vergelijk gegooid:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/757189;750131/

Overigens, beiden kunnen een NVME SSD aan.
De belangrijkste verschillen die ik zo snel zie:
- De Pro heeft een PCI slot extra (niet echt belangrijk)
- De Pro heeft een Intel netwerkkaart (de PC Mate een Realtek), beiden prima, de Intel is ws iets beter
- De pro heeft een USB-C 10G poort (de PC Mate een 5G)
- Audio uitgangen lijken anders maar dat kan een foutje in de Pricewatch zijn
- De Pro heeft RGB LED's, de PC Mate heeft géén LED's

Als het prijsverschil je niet uit maakt zou ik voor de Pro gaan. Juist omdat je een case met window hebt. Ik vind het persoonlijk erg mooi. (Maar dat is echt een kwestie van smaak.)

Qua NVME:
NVME is plat gezegd een super snelle SSD in een raar doosje. Je hangt 'm niet aan je SATA poort maar prikt 'm rechtstreeks aan de PCI-e bus op je mainboard. (Dat doe je in het M.2 slot.)

Is het leuk? Ja. Het is gruwelijk veel sneller.
Ga je d'r in de praktijk iets van merken als je voornamelijk wat games speelt? Nu in ieder geval nog niet. :)

Ik heb d'r wel voor gekozen maar dat is omdat ik sowieso meer doe dan alleen gamen en een vrij high-end build in elkaar heb gezet waar het prijsverschil ruim te rechtvaardigen was. Bij builds met een wat krapper budget vind ik het lastig. Onder de €1000 zou ik het niet snel aanraden, boven de €2000 vind ik het een no-brainer, daar tussenin is het net wat je belangrijk vind.

Het board kan het zo te zien wel aan.

• roelvk123
unezra schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:48:
[...]

Qua casefans is het vaak even puzzelen. Wil je RGB of niet, hoe veel herrie mag het maken, hoe veel fans wil je d'r in en zitten er misschien al fans in je case die voldoen.

Ik heb gekozen voor 6 casefans maar mijn case is behoorlijk groot en ik vind het lichtpatroon mooier met 6 fans. (Ik had ook makkelijk met 3 fans toe gekund.)

Wellicht is het goed daar dus nog even onderzoek naar te doen voordat je besteld.

[...]

Je bedoelt over de NVME en over of je de Pro of de niet-Pro versie van het board moet hebben?
Even in het vergelijk gegooid:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/757189;750131/

Overigens, beiden kunnen een NVME SSD aan.
De belangrijkste verschillen die ik zo snel zie:
- De Pro heeft een PCI slot extra (niet echt belangrijk)
- De Pro heeft een Intel netwerkkaart (de PC Mate een Realtek), beiden prima, de Intel is ws iets beter
- De pro heeft een USB-C 10G poort (de PC Mate een 5G)
- Audio uitgangen lijken anders maar dat kan een foutje in de Pricewatch zijn
- De Pro heeft RGB LED's, de PC Mate heeft géén LED's

Als het prijsverschil je niet uit maakt zou ik voor de Pro gaan. Juist omdat je een case met window hebt. Ik vind het persoonlijk erg mooi. (Maar dat is echt een kwestie van smaak.)

Qua NVME:
NVME is plat gezegd een super snelle SSD in een raar doosje. Je hangt 'm niet aan je SATA poort maar prikt 'm rechtstreeks aan de PCI-e bus op je mainboard. (Dat doe je in het M.2 slot.)

Is het leuk? Ja. Het is gruwelijk veel sneller.
Ga je d'r in de praktijk iets van merken als je voornamelijk wat games speelt? Nu in ieder geval nog niet. :)

Ik heb d'r wel voor gekozen maar dat is omdat ik sowieso meer doe dan alleen gamen en een vrij high-end build in elkaar heb gezet waar het prijsverschil ruim te rechtvaardigen was. Bij builds met een wat krapper budget vind ik het lastig. Onder de €1000 zou ik het niet snel aanraden, boven de €2000 vind ik het een no-brainer, daar tussenin is het net wat je belangrijk vind.

Het board kan het zo te zien wel aan.
Thanks voor al je advies & uitleg word zeer gewaardeerd.

Dan upgrade ik mijn MOBO, dat prijsverschil haal ik weg door geen extra fan's aan te schaffen.

enige prijsverschil is dat nieuw erbij komt is da SSD upgrade wat ik dus zeker ga doen na wat jullie hebben gezegd.

• unezra

unezra

roelvk123 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:56:
[...]
Thanks voor al je advies & uitleg word zeer gewaardeerd.
Dan upgrade ik mijn MOBO, dat prijsverschil haal ik weg door geen extra fan's aan te schaffen.

enige prijsverschil is dat nieuw erbij komt is da SSD upgrade wat ik dus zeker ga doen na wat jullie hebben gezegd.
Je kunt altijd nog casefans aanschaffen als je de bijgeleverde toch niet fijn vind. Zo te zien zaten er al wat fans bij dus koel word het toch wel. Altijd leuk om nog wat in het vooruitzicht te hebben.

• roelvk123
unezra schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:00:
[...]

[...]

Je kunt altijd nog casefans aanschaffen als je de bijgeleverde toch niet fijn vind. Zo te zien zaten er al wat fans bij dus koel word het toch wel. Altijd leuk om nog wat in het vooruitzicht te hebben.
En wacht Intel of de AMD build?

• unezra

unezra

roelvk123 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:23:
[...]
En wacht Intel of de AMD build?
Vind ik lastig. Ik heb zelf laatst voor het eerst in wat is het, 15 of 20 jaar laatst weer een PC vanaf scratch gebouwd.

De PC die ik voor mijn huidige PC had was een HP DC8500 Microtower met Core2Duo en 8G geheugen. Wel geüpgraded met een SSD, een 3T HDD en een moderne Radeon 200-series gfx kaart. (De core van dat ding is 10 jaar oud, alleen de GFX kaart, SSD en HDD waren nieuwer.)

Ik heb gekozen voor een AMD Ryzen 7, vanwege de prijs-prestatie verhouding die ik erg gunstig vond en op aanraden van mijn collega @GreNade. Zeer tevreden mee. Even los van de ellende die ik heb gehad met allerlei onderdelen die niet lekker werkten of gewoon kapot waren is het een snel en prachtig systeem om mee te werken. (Die onderdelen lagen niet aan de CPU keuze. Gewoon domme pech.)

Ik denk dat het beiden goed is. Ryzen is een leuk nieuw modern platform waar je denk ik geen spijt van gaat krijgen en ik heb horen zeggen dat die meegeleverde koelers behoorlijk prima zijn. (Vind ze er nog wel mooi uit zien ook. Ook niet onbelangrijk in een case met raam.)

• roelvk123
Mmh even opfrissing,

Bijna besteld.. Komt een vriend aan,

"" Jammer van het *** Moederbord, please kies voor samsung chips op je ram anders kan je niks met je amd, je moet die 2 hebben ofzo voor amd."

"Huidige kan ook alleen je moet samsung chips hebben voor beste performance anders heb je Hynix em dat is niet goed voor ryzen

Toen moest ik iets van een Ryzen B ram module opzoeken..

Iemand hier meer kennis/raad van?

Edit: Ook wil ik misschien overstappen van MOBO op de Asus ROG STRIX B350-F GAMING i.v.m de actie bij azerty.

edit: Vriend zegt dus dat ik voor AMD geen B-chipset moet nemen>?? Komt aan met pricewatch: MSI X370 Gaming Pro Carbon

Huidige lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 193,65€ 193,65
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 117,25€ 117,25
1Fractal Design Define S - Window€ 79,50€ 79,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 189,90€ 189,90
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,20

[ Voor 78% gewijzigd door roelvk123 op 28-11-2017 15:19 ]

• unezra

unezra

roelvk123 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:49:
Mmh even opfrissing,

Bijna besteld.. Komt een vriend aan,

"" Jammer van het *** Moederbord, please kies voor samsung chips op je ram anders kan je niks met je amd, je moet die 2 hebben ofzo voor amd."

"Huidige kan ook alleen je moet samsung chips hebben voor beste performance anders heb je Hynix em dat is niet goed voor ryzen

Toen moest ik iets van een Ryzen B ram module opzoeken..

Iemand hier meer kennis/raad van?
Volgens mij is dat onzin.

Ik heb dit geheugen d'r in zitten:

pricewatch: Corsair Vengeance RGB CMR64GX4M4C3200C16

Werkt als een tierelier. Kan zijn dat daar ook Samsung chips op zitten (er zijn maar een paar fabrikanten van geheugen) en dat 'ie daar op doelt maar het lijkt mij een sterk verhaal.

(Overigens, mijn geheugen werkt nog *niet* optimaal, ze komen niet 100% clean uit memtest86 maar da's volgens Corsair echt gewoon een fout in de modules en heeft niets met AMD te maken.

@GreNade Kun jij hier nog iets zinnigs over zeggen?

• roelvk123
unezra schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:20:
[...]

Volgens mij is dat onzin.

Ik heb dit geheugen d'r in zitten:

pricewatch: Corsair Vengeance RGB CMR64GX4M4C3200C16

Werkt als een tierelier. Kan zijn dat daar ook Samsung chips op zitten (er zijn maar een paar fabrikanten van geheugen) en dat 'ie daar op doelt maar het lijkt mij een sterk verhaal.

(Overigens, mijn geheugen werkt nog *niet* optimaal, ze komen niet 100% clean uit memtest86 maar da's volgens Corsair echt gewoon een fout in de modules en heeft niets met AMD te maken.

@GreNade Kun jij hier nog iets zinnigs over zeggen?
Hij zegt dat B is voor budget stuff ofzo
X is voor performance en overclocking

Heb dus net nog een edit gedaan naar het MSI x370 MOBO die raad hij aan, scheelt wel paar tientjes en als dit daadwerkelijk zo'n verschil is maakt dat mij niet uit.

Alleen als u nu al zegt dat dit beetje onzin is hou ik mijn oude lijst gewoon.

• roelvk123
Is mijn huidig gekozen RAM compatible met Asus ROG Strix B350-F Gaming lees er wat fouten over, wil graag deze MOBO halen i.v.m de actie op azerty :D

• roelvk123
Mijn vraag is zeer duidelijk, ik heb ATM een ryzen build die ik wil gaan bestellen. Daarbij heb ik gekozen voor een: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

In combinatie met een: pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler en een pricewatch: MSI B350 Gaming Pro Carbon

Nu lees ik vaak dat mijn gekozen geheugen van 3000mhz dit nooit zal bereiken omdat mijn combinatie van mobo/cpu dit niet zal toelaten. Dit heeft iets temaken met Samsung B chips of iets?

Ik heb hier weinig verstand van, en ondanks dat het wel compatible is wil ik wel het maximale uit mijn RAM halen.

Groetjes,

Roel

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:04
Support voor hogere snelheden is al flink verbeterd, voor meer info zou ik hier kijken: AMD Ryzen & AM4 Ervaringen topic

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Bijna nieuwe PC -- Laatste puntjes. Merge.

• roelvk123
Ah Sorry !, wou dit topic niet bumpen daarvoor :)

Toch bedankt !
mitsumark schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:14:
Support voor hogere snelheden is al flink verbeterd, voor meer info zou ik hier kijken: AMD Ryzen & AM4 Ervaringen topic
Gelezen, geen conclusie uit kunnen trekken en redelijk wat reactie's doorgespit....

[ Voor 39% gewijzigd door roelvk123 op 11-12-2017 11:39 ]

• roelvk123
10 dagen verder, heel wat info verder.
RAM aangepast d.m.v. QVL lijst door te spitten blijkt deze ram wel op 2933MHZ te kunnen draaien.
HDD toegevoegd voor meer RPM huidige is 5-6 jaar oud en ja mag wel met pensioen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,-€ 194,-
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 116,80€ 116,80
1Seagate Barracuda, 2TB€ 61,95€ 61,95
1Fractal Design Define S - Window€ 81,90€ 81,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 214,-€ 214,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 123,10€ 123,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 881,75

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:04
Meer RPM betekent ook meer herrie.
Ik zou liever een grotere SSD nemen voor de dingen die snel moeten zijn en gewoon een trage/stille/zuinige HDD voor opslag.
De 960 is ook 'onnodig snel' en daardoor erg duur per GB, voor 1-2 tientjes meer heb je dubbele opslag.

Sommige B bordjes zijn beter voor overklokken dan sommige X bordjes, je moet chipset en overklok-mogelijkheden echt los van elkaar zien. Wat mij betreft is de huidige MSI prima (en wellicht zelfs al overkill voor jouw wensen).

Voeding kan fors minder, 450W is meer dan zat. Hooguit een 550W nemen als je denkt later nog een high-end videokaart te nemen en gaat overklokken.
Pagina: 1