Een laptop met dual-boot (Windows 7 en Ubuntu 14.04 LTS) wil graag van de volgende combinatie gebruik maken:
- LogiLink Bluetooth USB Module (BT0015); en
- Logitech K380 Bluetooth toetsenbord.
Op Ubuntu werkt bovengenoemde combinatie direct. Op Windows krijg ik het (ondanks uren proberen) niet voor elkaar.
Ik kan het apparaat op Windows pairen, maar vervolgens doet het toetsenbord niks. Opnieuw pairen of opnieuw drivers installeren (de enige opties waar Logitech mee komt) helpen niet. Ook de veelgehoorde truc om de Bluetooth Support Services lokaal te draaien schijnt bij veel mensen te helpen, maar hier helaas niet.
Twee 'gekke dingen' die ik heb ontdekt:
- Het toetsenbord wordt lichtgrijs weergegeven "Devices and Printers" ondanks dat bij Device Properties staat dat het toetsenbord Authenticated en Connected is; en
- In Device Properties zijn geen "Bluetooth services" beschikbaar.
Apparaat eigenschappen:

Bluetooth service eigenschappen

Kan iemand van jullie mij verder helpen?
- LogiLink Bluetooth USB Module (BT0015); en
- Logitech K380 Bluetooth toetsenbord.
Op Ubuntu werkt bovengenoemde combinatie direct. Op Windows krijg ik het (ondanks uren proberen) niet voor elkaar.
Ik kan het apparaat op Windows pairen, maar vervolgens doet het toetsenbord niks. Opnieuw pairen of opnieuw drivers installeren (de enige opties waar Logitech mee komt) helpen niet. Ook de veelgehoorde truc om de Bluetooth Support Services lokaal te draaien schijnt bij veel mensen te helpen, maar hier helaas niet.
Twee 'gekke dingen' die ik heb ontdekt:
- Het toetsenbord wordt lichtgrijs weergegeven "Devices and Printers" ondanks dat bij Device Properties staat dat het toetsenbord Authenticated en Connected is; en
- In Device Properties zijn geen "Bluetooth services" beschikbaar.
Apparaat eigenschappen:

Bluetooth service eigenschappen

Kan iemand van jullie mij verder helpen?