ZyXEL NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e hands NAS gekocht en heb een HDD die behoorlijk vol staat die in de NAS moet echter wil de NAS hem wissen bij het initialiseren dit kan dus niet. ik heb er momenteel maar 1 HDD in zitten dus een raid opstelling is sowieso niet haalbaar (heb ook maar 2 HDD brackets dus kan alleen RAID 0 of 1) dus ik heb zoiets van hij moet toch gewoon de HDD kunnen lezen zonder gedoe.

partitie is gewoon NTFS (windows 10) ik kan het nergens vinden/voor elkaar krijgen heb gewoon niet de ruimte om alles ergens anders te parkeren.

iemand die een oplossing weet?

het betreft een pricewatch: Zyxel NSA325 v2

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2017 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat jij wilt gaat niet werken. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 11:26
Wat TommyboyNL wil zeggen dat je NAS niet met NTFS kan omgaan en deze eerst wil formateren met zijn eigen filesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bummer ok dan weet ik dat iig. bah moet ik nieuwe HDD aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Dit is geen rocket science: dat had je vooraf gewoon kunnen (in)lezen.
En als je dan toch bezig bent, verander dan meteen het standaard wachtwoord van je NAS, anders leest de hele wereld met je mee.
En denk je ook aan het maken van backups? Ook daarvoor heb je een opslagmedium nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het kan wel. Mocht je toevallig een USB-SATA convertor hebben liggen, of een lege USB disk behuizing, dan kun je de schijf extern aan je NAS hangen. In dat geval wordt NTFS geaccepteerd.
In dat geval zakt de doorvoersnelheid wel behoorlijk in. NTFS en Linux zijn gewoon geen dikke maatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Renault wachtwoord had ik al gewijzigd ja
@Mijzelf ja dat wordt hem niet, haal wel nieuwe HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
Ik weet niet hoe snel je netwerk is, maar anders upload je alles tijdelijk naar een cloudopslag, en zodra de HDD erin zit download je alles weer terug...
Pagina: 1