Herintreder in gaming > diverse vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:17
Na 10 jaar afwezig te zijn geweest in de gaming scene, toch besloten om een PC te kopen om weer te kunnen gamen. In de afgelopen jaren wel wat gespeeld via mijn laptop met lage graphics. Tevens een halfjaar een XBOX 360 gehad, maar kon niet wennen aan de controller.

Ik ben dus een echte toetsenbord/muis gamer. Ik heb inmiddels via marktplaats een tweedehands (maar erg stille) computer gekocht (i5-6600K, XFX Radeon RX480, 8 GB, Samsung 850 SSD). Ik heb inmiddels GTA V geïnstalleerd en dit gaat allemaal prima.

Ik ben eerst nog niet van plan om online te gaan (storyline eerst), maar dit zal op termijn wel gaan gebeuren denk ik. Ook andere games, FPS genre en wellicht strategy (Age Of Mythology) hebben mijn interesse.

Concreet heb ik wat vragen over hardware, randapparatuur, optimalisatie etc.:
  1. Klopt het dat analoog geluid (gewoon groene stekker in een stereoversterker + speakers) het niet haalt bij een headset of digitaal geluid via een audiosetje?
  2. Ik zie dat headsets tegenwoordig gewoon USB zijn, hoe "weet" de computer dat hij het geluid daar heen moet sturen i.p.v. naar mijn versterker (die ik erbij houd voor Spotify etc.).
  3. Ik heb nu een standaard HP toetsenbord (PS2, had ik nog liggen) aangesloten. En een oude Logitech standaardmuis. Ik hoor dingen over mechanische toetsenborden + zeer precieze muizen. Wat zijn mechanische toetsenborden? Heb ik dit nodig?
  4. Alhoewel GTA5 er erg mooi uitziet, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er meer uit te halen is qua graphics. Windows 10 heeft alle drivers voor mij geïnstalleerd en voor zover ik kon zien is het wel de laatste Radeon software. Kan ik ergens mee checken of de VC goed presteert? Hoef ik alleen maar binnen GTA5 zelf met instellingen te prutsen om het beter te krijgen?
  5. Is er software beschikbaar die mijn beeldscherm (IIyama Prolite B2483HSU) in het donker minder fel kan laten schijnen? Dit ben ik wel gewend met mijn laptops. In mijn ogen is het veel te fel en moet ik mijn mancave (kantoor) onnodig fel verlichten om te compenseren. Elke keer met die knopjes op het scherm prutsen is onhandig.
Ervaringen zijn erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Het ligt helemaal aan de geluidskaart van je systeem en ook de versterker,speakers.
Ik ben van mening dat een hoge kwaliteit versterker speakers een veel beter geluid zal geven als de standaard geluid setjes voor pc.

Als je een reciever hebt(5.1 ect)kan je deze wel beter digitaal aansluiten op de pc.Je hebt het minste verlies dan(beste geluid) als de versterker het digitale signaal omzet.

3 nee je hebt geen mechanisch toetsenbord,nodig,maar zoek maar eens op google naar mechanische toetsenborden,is wel aardig wat over te vinden.

4 GTA vind ik er maar matig uitzien eigenlijk,maar als je alle instellingen al omhoog hebt,dan kan je daar volgens mij weinig aan tweaken

5 die knopjes op de monitor zijn de enige manier om je scherm echt goed in te stellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:17
1. Ik denk dat voor stereogeluid er inderdaad geen betere combi is dan een goede versterker + min of meer audiofiele speakers. De versterker die ik nu heb is gewoon een analoge stereoversterker. Wat is de meerwaarde om er een digitale versterker tussen te hangen? Puur "wie" het signaal omzet in geluid dus?

2. Nog niet helemaal beantwoord.

3. Ik heb een mooi artikel gevonden op Tweakers over mechanische toetsenborden en ik overweeg er wel een aan te schaffen ook al is het wellicht niet persé nodig. Levensduur + gevoel van de toetsen spreekt me wel aan.

4. Misschien moet ik een nieuwere game proberen om te kijken of de graphics dan beter gaan. Kan ik met die RX480 alles op Full HD draaien?

5. Jammer dat een op zichzelf staand scherm minder mogelijkheden heeft qua verlichting dan laptops... Zou toch slim zijn om ook bij losse schermen interactie tussen Windows en het scherm mogelijk te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Laptops hebben het scherm ingebouwd, dus die zijn technisch al met elkaar verbonden. Dat kan met een losse monitor simpelweg niet.

Plus de mogelijkheden om kleur ect in te stellen is bij een losse monitor vind ik veel beter/ uitgebreider als met een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 15:20
2. Ik heb sinds kort ook een USB dongle voor geluid in mijn computer, om mijn draadloze headset aan te sluiten. Dit wordt automatisch gepakt door Windows. Installeerde gelijk een driver, en ik kon in mijn geluidsinstellingen aangeven wat mijn Standaar afspeelapparaat is. Of mijn (usb) headset, of mijn koptelefoon.

5. Windows 10 kan ook instellen dat je scherm minder wit is in de late uurtjes. Misschien dat je dat ook kan instellen bij jou? Nachtmodus heet dat volgens mij.