Usb stick op tv geeft problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 10:25
k heb een usb probleem op deze tv (Sony KD49xe9005):
Ik heb eerst een nieuwe usb in de tv gestoken en dan naar HOME geweest op de Sony tv,Dan naar;opslag en herstel”,Daar heb ik de usb stick laten formateren door de tv,
Dan heb ik de usb stick in mijn computer gestoken en deze vroeg om hem te formateren omdat hij deze anders niet herkende of zoiets,Dan heb ik deze terug geformateerd naar ntfs,
Plotseling is de usb ingedeeld in twee partities (G en F) en een daarvan heb ik een verwijderd in computerbeheer,
Ik kan nu wel bestanden op mijn usb zetten via mijn pc,maar mijn tv herkend mijn usb stick niet meer,Hoe los ik dit op?
Nog iets:Bij “opslag en herstel” blijft de naam van mijn usb stick (Kingston) staan zonder dat die in de tv zit,
Ook bij de app “Video” blijven de bestanden zichtbaar van wanneer ik de eerste keer de usb stck in de tv stak,
Hoe los ik dit alles op zodat alles terug staat op de tv zoals voorheen en de usb stick terug kan gebruiken?
Zo ziet mijn usb stick er nu uit:

http://users.telenet.be/solidjumbo/Foto/Knipsel.JPG

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gebruik anders even Diskpart in Windows om de partitie weg te gooien en opnieuw aan te maken ?

https://www.howtogeek.com...on-and-capacity-problems/

Hierna kan je deze opnieuw formatteren in FAT/FAT32

http://sony-eur-eu-en-web...ice-for-playback-on-tv%3F

[ Voor 53% gewijzigd door Breezers op 04-11-2017 14:13 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Ivan4you
Aha,nu is de usb stick terug 1 geheel.Vanavond eens testen op tv.
Thanks.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-12 21:00
Wat wil je met de USB-stick in je TV?
- als je iets wil afspelen vanaf de stick, zit je goed met Fat 32.
- als je met de TV wil opnemen op de stick, zul je de TV de USB-stick opnieuw moeten laten formatteren.
De TV formatteert de stick dan waarschijnlijk in een EXT-formaat, anders kan hij niet met de stick werken.
Jij kunt vervolgens gewoon bestanden lezen en schrijven op die USB-stick met het bestand EXT2FSD.exe.
Dat vind je online gratis bij Soundforge.
Installeer het bestand, start het op, start in het menu de service op en ken in het venster een driveletter toe aan het volume op je USB-stick.
Vervolgens ga je naar de Verkenner en daar kan je alles met de stick doen wat je wil.

• Ivan4you
Hoi Renault.Ik heb Breezers raad opgevolgd en de procedure doorlopen.Nadien was mijn usb stick terug te zien met 1 partitie (tv herkent de stick niet als er meerdere partities zijn).Hij stond dan ook terug in NTFS.En de stick werkt nu terug feilloos op mijn tv.Opnemen doe ik niet op usb.
Waarom FAT 32?Dan kan ik toch geen grotere bestanden dan 4 Gb op de stick zetten?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-12 21:00
Als je TV NTFS kan lezen gaat het prima.
FAT32 is vaak een uitkomst als het niet lukt door een incompatibiliteit van bestandssystemen.
Pagina: 1