Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules_nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09-2023
Zojuist toen ik thuis kwam konden mijn laptop en telefoon niet meer connecten met de router via wifi. Via de kabel was het nog wel mogelijk. Eerste wat ik deed was naar de router gaan via safari. Dit inlog scherm was heel anders dan normaal. Alles was in het Russisch en eigenlijk kon ik alleen maar m'n username en wachtwoord invullen, de login 'knop' of taalkeuze menu deden niks...

Mij leek het het verstandigst om de router te resetten naar fabrieksinstellingen. Na dit gedaan te hebben werkt alles prima.

Taal stond nog heel even op russisch (Wel anders in keuze menu dan een aantal iets eerder, nu als Russisan ipv ru_RU).

Volgens mij heb ik nu alles goed weer ingesteld (firewall en Dos beveiliging staan nu zeker aan), maar ik vraag me af of ik nog ergens anders om moet letten om deze hack volledig uit te schakelen en te voorkomen. Vraag me ook af of het wel een hack is.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Model router: TP-Link Archer C58 AC1350

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31

lier

MikroTik nerd

Vanuit security perspectief wil je een router zo min mogelijk open hebben staan. Zorg er dus voor dat configuratie alleen via een lokaal netwerk kan doen. UPnP is niet voor "echte Tweakers", dus dat mag zeker uit staan. Let erop dat de laatste firmware geïnstalleerd is (ondersteunt deze router xx-WRT?). En tot slot, zorgt voor een goed wachtwoord (maar deze heb je uiteraard al lang aangepast!?)!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb je de laatste firmware er wel opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sinds de release zijn er nogal was CVS's gemeld echter is er voor dit model volgens mij geen update geweest.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06 13:14
De "Firewall en dos beveiliging" op consumentenrouters doet vrijwel niets. Het is puur een knopje om de gebruikers het gevoel te geven dat ze de boel beter beveiligen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zorg dat alle onnodige services/poorten dicht staan.
De webinterface mag zeker niet vanaf WAN bereikbaar zijn.

Testen met bv Shields Up: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 > Proceed > All Service Ports.

[ Voor 9% gewijzigd door Juup op 05-11-2017 11:43 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 780869

MaxTheKing schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:36:
De "Firewall en dos beveiliging" op consumentenrouters doet vrijwel niets. Het is puur een knopje om de gebruikers het gevoel te geven dat ze de boel beter beveiligen.
Dat geloof ik ook wel. De firewall zet de meest gebruikte poorten gewoon open. Het voert verder geen controle uit op het verkeer wat eroverheen gaat.
Dan komt meteen de volgende vraag: Is een software firewall noodzakelijk en voldoet Windows Advanced firewall?
Het grote nadeel aan de Windows firewall is dat het alleen een melding geeft voor uitgaand verkeer en niet inkomend. Weet iemand hoe je ook voor inkomend verkeer een melding in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules_nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09-2023
Dank voor de reacties.
Wachtwoorden en gebruikersnamen waren aangepast, dus daarom vond ik het knap dat ze het voor elkaar hadden gekregen.
Firmware is v1, maar er is geen update beschikbaar. Zal nog eens zoeken binnenkort. Om wat meer dingen aan / ook UIT te zetten is wel een goede tip, ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 15:16
@TP-Link, zijn er beveiligingsproblemen bekend met de TP-Link Archer C58 AC1350 die dit kunnen verklaren?

Ikzelf zou het apparaat de deur uitdoen. Wat je op zijn minst kan doen is de firmware flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Anoniem: 780869 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:24:Het grote nadeel aan de Windows firewall is dat het alleen een melding geeft voor uitgaand verkeer en niet inkomend. Weet iemand hoe je ook voor inkomend verkeer een melding in kan stellen?
Zonealarm Free en daar de logs van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Zaffo schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:07:
@TP-Link, zijn er beveiligingsproblemen bekend met de TP-Link Archer C58 AC1350 die dit kunnen verklaren?

Ikzelf zou het apparaat de deur uitdoen. Wat je op zijn minst kan doen is de firmware flashen.
Er is niks bekend dat er beveiligings- problemen zijn. Dit product wordt over het algemeen veel verkocht

Ik wil graag aan @Jules_nl willen vragen om een aantal screenshots toe te sturen uit de webinterface van de Archer C58

- Network --> WAN
- Network --> LAN
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Security Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Security Settings
- System Tools --> Firmware Upgrade

(wachtwoorden mag je afschermen)

Dit mag je sturen naar support.nl@tp-link.com

Dan gaan we even kijken wat er inhoudelijk aan de hand is.

Ten slotte heb ik de volgende vragen:
- Gebruik je WRT firmware op deze router?
- Als je vanuit je telefoon/tablet inlogt in de web interface van de router. Krijg je dan ook een Russische inhoud? of is dit alleen vanuit de PC zo?

Mvg Carmen van TP-Link :)
Pagina: 1