Zojuist toen ik thuis kwam konden mijn laptop en telefoon niet meer connecten met de router via wifi. Via de kabel was het nog wel mogelijk. Eerste wat ik deed was naar de router gaan via safari. Dit inlog scherm was heel anders dan normaal. Alles was in het Russisch en eigenlijk kon ik alleen maar m'n username en wachtwoord invullen, de login 'knop' of taalkeuze menu deden niks...
Mij leek het het verstandigst om de router te resetten naar fabrieksinstellingen. Na dit gedaan te hebben werkt alles prima.
Taal stond nog heel even op russisch (Wel anders in keuze menu dan een aantal iets eerder, nu als Russisan ipv ru_RU).
Volgens mij heb ik nu alles goed weer ingesteld (firewall en Dos beveiliging staan nu zeker aan), maar ik vraag me af of ik nog ergens anders om moet letten om deze hack volledig uit te schakelen en te voorkomen. Vraag me ook af of het wel een hack is.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Model router: TP-Link Archer C58 AC1350
Mij leek het het verstandigst om de router te resetten naar fabrieksinstellingen. Na dit gedaan te hebben werkt alles prima.
Taal stond nog heel even op russisch (Wel anders in keuze menu dan een aantal iets eerder, nu als Russisan ipv ru_RU).
Volgens mij heb ik nu alles goed weer ingesteld (firewall en Dos beveiliging staan nu zeker aan), maar ik vraag me af of ik nog ergens anders om moet letten om deze hack volledig uit te schakelen en te voorkomen. Vraag me ook af of het wel een hack is.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Model router: TP-Link Archer C58 AC1350