Tweakers community chat omgeving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 16:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik zit persoonlijk redelijk vaak met kleinere tech vraagjes of zaken waar ik feedback op wil, en wie beter dan die vragen mee te delen dan de tweakers community. Natuurlijk kan dat uitgebreid op het forum, maar vooral voor de kleinere vraagjes voel ik me vaak enigszins bezwaard een heel topic te openen. Is dit wel in de juiste categorie, voldoe ik aan de topicstart eisen en is deze vraag niet al eerder gesteld onder een titel die ik niet kan terugvinden via de zoekfunctie?

Mede daarom leek het mij prettig om dit soort kleinere vragen in een wat luchtigere chatomgeving te kunnen stellen. Nu heb je tegenwoordig prachtige mogelijkheden daartoe, zoals slack en discord.

Ik begrijp dat Tweakers in principe niet wil dat verkeer van hun forum naar een dergelijke dienst gaat, maar misschien dat het kan helpen de community dichter bij elkaar te brengen en (nog) levendiger te maken.

Misschien het overwegen waard?

Natuurlijk staat er niemand iets in de weg om dit op poten te zetten, maar als het officieel vanuit tweakers.net komt heeft natuurlijk veel meer kans van slagen.

ps. als deze diensten er al zijn hoor ik natuurlijk graag waar ik me kan aansluiten, en dan zou mijn feature request omgedoopt moeten worden tot de vraag of die diensten prominenter in beeld gebracht kunnen worden ;)

Thanks!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:21
Die is er al :), zie ook https://irc.tweakers.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar daar zit men echt niet te wachten op mensen die daar hun korte vraagjes dumpen, dat is veel meer een casual chat dan een helpdesk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:21
Hooglander1 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:55:
[...]

Maar daar zit men echt niet te wachten op mensen die daar hun korte vraagjes dumpen, dat is veel meer een casual chat dan een helpdesk.
Dat denk ik ook, maar de mogelijkheid om daar een los channel voor in te richten is er natuurlijk wel, en vindt dan in elk geval op een platform van Tweakers plaats.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

vistu schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:
[...]

Dat denk ik ook, maar de mogelijkheid om daar een los channel voor in te richten is er natuurlijk wel, en vindt dan in elk geval op een platform van Tweakers plaats.
Dat is al heel vaak geprobeerd, maar nooit van de grond gekomen.

Niemand vind het leuk om gratis helpdesk te spelen, zeker niet voor langere termijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoals Hooglander1 al zegt is dit bijna per definitie gedoemd om te falen omdat je een enigszins substantiële groep mensen nodig hebt die actief willen blijven in zo'n chatkanaal om mensen te helpen die in veel gevallen te lui zijn om genoeg onderzoek te doen voor een topic op GoT en daarom maar live support komen vragen in een chatkanaal. Er zijn gewoon niet genoeg mensen die daar behoefte aan hebben om zo'n kanaal vol te houden, en ik kan ze geen ongelijk geven.

In principe zijn trouwens ook kleine vraagjes topicwaardig, mits je zelf maar eerst je vooronderzoek doet.

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 04-11-2017 13:06 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Thanks voor de reactie, guys.
Ik meende me al te herinneren dat ik ooit eerder een IRC kanaal voorbij had zien komen, maar kon het nergens meer vinden. Nog steeds niet trouwens - maar misschien is dat dan toch de kater? Of ben ik echt gewoon extreem scheel aan het worden?

Hoe dan ook - valide argumenten, en icm het reeds bestaande irc kanaal zal er inderdaad niet bijzonder veel animo voor zijn - al moet ik zeggen dat een slack of discord voor mij persoonlijk toch als veel relaxter/moderner/handiger overkomt dan een IRC kanaal :P Maar, ook daar zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In welke mate zou Slack of Discord beter zijn? Het is net als IRC een chat dienst. Je maakt verbinding, kiest een channel en begint lekker met elkaar te praten. Zelfde principe, andere naam.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Slack en Discord hebben zonder lomp te hoeven doen met bouncers persistentie en je kan er ook discussies teruglezen die gevoerd werden terwijl je niet online was, nog even los van styling, online plaatjes en video, user icons, voice chat en previews van de links waar je op klikt. IRC is daar toch echt enorm interieur aan hoor, tot op het punt waarop vergelijken onderhand zelfs onmogelijk is. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 04-11-2017 15:18 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Och, ik zie het als een soort van evolutie van discussiemethodes. Vroeger had je ICQ, moest je met getallen werken. Rond diezelfde tijd of iets later kwam MS met hun MSN Messenger. Daar was het mogelijk om emoticons te gebruiken, bestanden te delen en te videobellen. En wat hebben we nu met Skype? Hetzelfde. Wat hebben we met Whatsapp? In eerste instantie een combinatie van SMS en MMS, nu ook videobellen.

Het principe en de basis blijft hoe dan ook hetzelfde: met anderen via internet in real-time chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:10:
Och, ik zie het als een soort van evolutie van discussiemethodes. Vroeger had je ICQ, moest je met getallen werken. Rond diezelfde tijd of iets later kwam MS met hun MSN Messenger. Daar was het mogelijk om emoticons te gebruiken, bestanden te delen en te videobellen. En wat hebben we nu met Skype? Hetzelfde. Wat hebben we met Whatsapp? In eerste instantie een combinatie van SMS en MMS, nu ook videobellen.

Het principe en de basis blijft hoe dan ook hetzelfde: met anderen via internet in real-time chatten.
Maar, inderdaad zoals NME zegt, hebben slack en discord een geschiedenis, die je kan doorlezen - ook als je afwezig bent, gemakkelijk aanmelden op meerdere boards, kanalen etc. Het is meer een levend forum, maar dan in een vlotte chat omgeving. IRC is in mijn ogen echt enorm achterhaald en ouderwets - met als grootste nadeel dat je niets kan teruglezen, maar daar zullen de meningen over verschillen ;)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oh, ik vind de vernieuwing dat je terug kan lezen erg handig. Zelf nog nooit Discord gebruikt, maar het idee is gewoon handig. Had altijd het gevoel iets te missen met IRC (zit er nu ook allang niet meer op overigens) als ik offline was.

Punt is alleen, als je iets wilt waar je even snel wat korte vraagjes kan stellen, is IRC in principe nog prima bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:31:
Oh, ik vind de vernieuwing dat je terug kan lezen erg handig. Zelf nog nooit Discord gebruikt, maar het idee is gewoon handig. Had altijd het gevoel iets te missen met IRC (zit er nu ook allang niet meer op overigens) als ik offline was.

Punt is alleen, als je iets wilt waar je even snel wat korte vraagjes kan stellen, is IRC in principe nog prima bruikbaar.
Ben ik ook maar gedeeltelijk met je eens. We gaan een beetje off-topic, maar toch. Als ik nu een vraag stel op IRC ben ik puur alleen aangewezen op de mensen die online zijn,...ook al zijn die AFK. Als ik binnen een uur geen antwoord heb, sluit ik IRC meestal weer. Ook al geeft iemand daarna nog antwoord...ik zal het nooit lezen. Daarnaast zullen ook mensen die 2 seconden na het stellen van mijn vraag inloggen mijn vraag nooit kunnen beantwoorden, omdat ze hem simpelweg niet te zien krijgen. Nee, IRC is wat mij betreft alleen nog leuk voor social calls,...puur praten met de mensen die op dat moment online zijn...maar daar zijn zoveel (betere) alternatieven voor. Althans,...zo zie ik het dan :)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51

Creesch

bla bla!

slack is niet echt een alternatief aangezien je daar geen publieke kanalen kan hebben en iedereen voor die specifieke slack een account nodig heeft en moet worden toegevoegd.

Discord is dan wel weer aardig maar nog erg jong, compleet gesloten (dus geen client keuze), kan ook niet zelf gehost worden (zou tweakers.net dat willen) en draait op dit moment nog bijna puur op venture capital. Dus het is nog even afwachten of het de lange adem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou niet weten waarom je ook voor een klein tech vraagje niet gewoon een fatsoenlijk topic kan openen op dit mooie forum. Natuurlijk wel nadat je aantoonbaar zelf enige moeite hebt gedaan en met direct de juiste informatie in de openingspost. Daar zijn zelfs speciaal de 'Vraag Topics' voor in het leven geroepen. Hebben anderen die ooit nog eens met dezelfde vraag zitten er tenminste ook nog wat aan. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1