Vraag

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 16:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben zo nu en dan aan het experimenteren met Google Now, maar leg dat steeds weer weg omdat het nog niet helemaal kan wat ik nou precies wil. Tot het me oppeens opviel dat Google Now op mijn Xiaomi Mi 2 qua spraak vervangen is door Google Assistant. Met de telefoon op engels is er oppeens een stuk meer mogelijk dan voorheen, en ik ben dus lekker weer aan het experimenteren geslagen. Echter kom ik er bij veel dingen niet uit, en is er weinig (up to date) info te vinden op internet, behalve als het over de Google speakers gaat.

Al met al voor mij een reden om dit topic te starten. Als dit niet de juiste plek is hoor ik dat natuurlijk graag.

Waar loop ik tegenaan:

Ik heb momenteel vooral 'problemen' met spotify. Voice commands openen Spotify perfect en beginnen ook nog eens te spelen (op mijn telefoon), wat helemaal goed is, maar juist bij het doorsturen naar een ander device gaat het eigenlijk altijd fout.

Zo heb ik een Onkyo versterker toegevoegd aan de app (als chromecast audio) - die ook nog eens toegevoegd is aan 'living room', en de nickname 'Onkyo' heeft gekregen. Ook is deze via Spotify Connect aangesloten.

GA reageert helaas niet op play xx on Onkyo - deze geeft dan aan dat het apparaat niet gevonden is. Als ik de volledige naam van het apparaat, onkyo tx nr 555 xxx, uitspreek probeert hij de audio wel via chromecast daar naartoe te sturen. De receiver verspringt ook op 'Chromecast' kanaal, maar van daadwerkelijk geluid is geen sprake. Ook het commando 'speel af in living room' of iets dergelijks doet precies niets.

Andere spotify Connect apparaten zijn ook uitgesloten, zoals de pc, of wederom de onkyo.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Is er ondersteuning voor spotify connect apparaten, en zo nee, enig idee wanneer dit zou kunnen komen?
Gebruik ik de verkeerde commandos?

ps. ik heb de in de spotify ook nog eens aangegeven dat mijn preffered manier van connecten met mijn receiver via chromecast audio moet gaan...al is dat een stuk minder prettig dan spotify connect.

Binnenkort komt als het goed is ook ondersteuning voor mijn ikea tradfri lampen, en ben van plan het dan steeds vaker te gaan gebruiken, vandaar dat ik nu al probeer zoveel mogelijk eruit te halen.

Enige hulp is zeker gewaardeerd.

Casual Critic op YouTube