Toon posts:

Textbox typen en als er dit is getypt dan actie uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
hoe kan ik C++ zeggen dat als ik bijv. handleiding typ dat er dan iets moet gebeuren(daar weet ik de code al voor :P) maar wat is de code dat als ik dit typ dat er dan iets gaat gebeuren en als ik iets anders typ dat er dan dat gaat gebeuren. Ik wil echt bij elk ander woord een andere fuctie uitvoeren

Relevante software en hardware die ik gebruik
C++
windows 10 pro 64 bit
iMac osX el capitan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niks ik heb geen flauw idee wat de code er voor is en internet wist niks(ook in het engels niet)

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-11-2017 11:23)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou zoeken naar een 'on key up' event op het tekstveld. Ik ben zelf geen C++'er dus je moet dit zelf even vertalen. Als dat gelukt is: Afhankelijk van wat je wilt, zou je een timer kunnen resetten na elke key-up, zodat je gewenste actie pas uitgevoerd wordt na het verlopen van die timer en niet na elke key-up.

edit:
@Verwijderd Ter inspiratie: [google=c++ keyup event textbox]
Je kunt ook keypress gebruiken in plaats van keyup.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 04-11-2017 11:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zou zoeken naar een 'on key up' event op het tekstveld. Ik ben zelf geen C++'er dus je moet dit zelf even vertalen. Als dat gelukt is: Afhankelijk van wat je wilt, zou je een timer kunnen resetten na elke key-up, zodat je gewenste actie pas uitgevoerd wordt na het verlopen van die timer en niet na elke key-up.

edit:
@Verwijderd Ter inspiratie: [google=c++ keyup event textbox]
Je kunt ook keypress gebruiken in plaats van keyup.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 04-11-2017 11:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zie mijn edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat maar ik heb al antwoord op stack overflow ik heb het al gefixt maar heel erg bedankt voor je meedenkschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:20:
laat maar ik heb al antwoord op stack overflow ik heb het al gefixt maar heel erg bedankt voor je meedenkschap
Post je antwoord hier dan nog even, dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
private:
void textBox1_KeyUp( Object^ /*sender*/, System::Windows::Forms::KeyEventArgs^ e )
{

// Determine whether the key entered is the F1 key. Display help if it is.
if ( e->KeyCode == Keys::F1 )
{

// Display a pop-up help topic to assist the user.
Help::ShowPopup( textBox1, "Enter your first name", Point(textBox1->Right,this->textBox1->Bottom) );
}
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit kan iedereen aanpassen naar wens(heb ik zelf ook gedaan)
Pagina: 1