Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dag beste tweakers,
Ik wil een nieuw systeem bouwen voor mijn vader. Mijn vader is niet een hele zware gebruiker, hij browst, hij speelt veel kaartspellen zoals spider, bewerkt foto's en muziek en doet veel dingen op de zware website van geocaching. Dit laatste is een euvel geworden bij de huidige computer: de kaarten laden veels te langzaam en het bewegen van de kaarten gaat heel hakkerig.
Het is dus een huis, tuin en keuken systeem, dat krachtig genoeg moet zijn om niet te stotteren bij het gebruik van zware websites en het afspelen van video danwel het bewerken van foto's.
Belangrijk:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximumprijs. Mijn vader dacht aan zo'n 600 euro. Dit is echter geen doel, het systeem moet voldoen aan bovenstaande punten. Enig meedenken in hoogwaardige componenten die beter passen bij het doel van het systeem, waardoor de huidige prijs (800 euro) wat zakt is wel erg fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een monitor, keyboard, muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis: stille kast (liefst met front usb poorten i.v.m. gebruiksgemak), passief gekoelde videokaart, ssd, hd, geheugen, voeding, dvd brander (ja echt).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Degelijkheid, dus merken die zichzelf bewezen hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil. Vader wil graag een goede 'nieuwe' processor (vandaar de i5 i.p.v. een i3).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb bovenstaande lijst samen met mijn broertje samengesteld. Het is echter nog steeds al een lange tijd dat ik echt wat van hardware af wist. Hulp is zeer gewenst bij het controleren van de werkbaarheid van het systeem, en het gebruik van componenten die voldoende zijn voor het doel.
Wat wij hebben bedacht:
Dag beste tweakers,
Ik wil een nieuw systeem bouwen voor mijn vader. Mijn vader is niet een hele zware gebruiker, hij browst, hij speelt veel kaartspellen zoals spider, bewerkt foto's en muziek en doet veel dingen op de zware website van geocaching. Dit laatste is een euvel geworden bij de huidige computer: de kaarten laden veels te langzaam en het bewegen van de kaarten gaat heel hakkerig.
Het is dus een huis, tuin en keuken systeem, dat krachtig genoeg moet zijn om niet te stotteren bij het gebruik van zware websites en het afspelen van video danwel het bewerken van foto's.
Belangrijk:
- Het systeem moet stil zijn. Het liefst geen geluid.
- Het systeem moet stabiel zijn. Geen gezeur. Hoogwaardige componenten.
- Het systeem moet lang meegaan.
- Het systeem moet snel opstarten. Het liefst in 1 of 2 seconden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximumprijs. Mijn vader dacht aan zo'n 600 euro. Dit is echter geen doel, het systeem moet voldoen aan bovenstaande punten. Enig meedenken in hoogwaardige componenten die beter passen bij het doel van het systeem, waardoor de huidige prijs (800 euro) wat zakt is wel erg fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een monitor, keyboard, muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis: stille kast (liefst met front usb poorten i.v.m. gebruiksgemak), passief gekoelde videokaart, ssd, hd, geheugen, voeding, dvd brander (ja echt).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Degelijkheid, dus merken die zichzelf bewezen hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil. Vader wil graag een goede 'nieuwe' processor (vandaar de i5 i.p.v. een i3).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb bovenstaande lijst samen met mijn broertje samengesteld. Het is echter nog steeds al een lange tijd dat ik echt wat van hardware af wist. Hulp is zeer gewenst bij het controleren van de werkbaarheid van het systeem, en het gebruik van componenten die voldoende zijn voor het doel.
Wat wij hebben bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 164,95 | € 164,95 |
| 1 | Asus Prime Z270-P | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | be quiet! Silent Base 600 Zwart/Oranje | € 89,50 | € 89,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 159,95 | € 159,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 831,30 | |