Bij ons hangt de thermostaat in de woonkamer. Aangezien hier eveneens een houtkachel hangt die de woonkamer doorgaans verwarmt, hebben we moeite met het behaaglijk krijgen van de bovenste twee etages. Het liefst gaan we naar een systeem waarbij de temperatuur per kamer instelbaar is, en wat googlewerk levert daarvoor slimme radiatorknoppen op die zelf de betreffende radiator aan- en uit kunnen zetten op basis van de op de knop ingestelde temperatuur. Ik heb (helaas) nog geen enkele ervaring met domotica, en zie grote verschillen in prijs en manieren waarop de knoppen werken.
Ik heb al verschillende pagina's met info gelezen (zoals deze), maar omdat ik 0 ervaring heb, hoop ik op wat praktische, theoretische en misschien zelfs praktijktips van jullie. Het huis is als volgt:
Verdieping 0: 1 kamer, 3 radiatoren
Verdieping 1: 4 kamers, 4 radiatoren
Verdieping 2: 3 kamers, 3 radiatoren
Onze CV is een redelijk eenvoudige, maar nieuwe Vaillant. De thermostaat is geen slimme thermostaat en als het even mogelijk is houden we dat graag zo.
Hopelijk kunnen jullie ons een beetje op weg helpen
.
Ik heb al verschillende pagina's met info gelezen (zoals deze), maar omdat ik 0 ervaring heb, hoop ik op wat praktische, theoretische en misschien zelfs praktijktips van jullie. Het huis is als volgt:
Verdieping 0: 1 kamer, 3 radiatoren
Verdieping 1: 4 kamers, 4 radiatoren
Verdieping 2: 3 kamers, 3 radiatoren
Onze CV is een redelijk eenvoudige, maar nieuwe Vaillant. De thermostaat is geen slimme thermostaat en als het even mogelijk is houden we dat graag zo.
Hopelijk kunnen jullie ons een beetje op weg helpen
Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!