Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Runefinger_
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-07-2021
Mijn vraag

Mijn pc start niet meer op als ik op de aan schakelaar druk. Hij geeft dan geen teken van leven meer geen beeps niks. Ik zie wel leds branden op me gtx970 dus ik neem aan dat me voeding het wel doet
Vreemde is als ik hem dan een nachtje uit laat staan wil hij vaak wel weer booten.
Hij draait dan ook prima weken achter elkaar. Ook als ik binnen windows de pc Herstart dan boot hij gewoon opnieuw. Maar als ik echt afsluit dan is het einde verhaal.

Mijn Setup

Processor Intel Core i5 4460 (3,2GHz)
Moederbord Intel MSI B85-G43 Gaming
Crucial DDR3 Ballistix Tactical LP 2x8GB
VGA Asus GeForce STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Crucial SSD MX100 512GB
Seagate HDD 3.5" 2TB ST2000DM001 S-ATA3
Fractal Design Define R4 Black Pearl USB
Seasonic S12G PSU 450W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Eerste waar ik aan dacht dat me power schakelaar gewoon kapot was dus ik heb geprobeerd een andere schakelaar vanuit oude pc op de powerup pins te zetten maar ook hielp niet om me pc op te booten.

Voor ik mijn hele pc uit elkaar sloop zijn hier tips in welke richting hier het beste kan kijken?
Als ik google kom ik eigenlijk alleen topics dat hij helemaal niks meer doet ipv en dag niet.
Dus ik niet echt een idee in welke richting ik zou moeten zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Runefinger_ op 03-11-2017 23:13 ]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou beginnen bij je voeding. Dus daar eens een andere in, en kijk of dat verschil maakt.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Begin met een bios reset.
(Ik haal zelf altijd de batterij uit het moederbord en dan meet ik de spanning en zet dan de batterij weer terug.)
Als dat niet helpt, dan een andere voeding proberen.

Tweak!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou ook bij de voeding beginnen, klinkt een beetje als een relais oid. welke niet goed werkt bij een koude start?

Gabriël AM5

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Probeer inderdaad de voeding voordat je andere geintjes gaat uithalen :) Klinkt als een beschadigd relais.

• Runefinger_
thx voor de tips ik zal morgen de voeding van me andere pc eens proberen. Rest van de avond nacht SC2 finals kijken.
Zal morgen updaten of andere voeding helpt.

• Runefinger_
Het was inderdaad de voeding me voeding van me vorige pc erin gezet en hij gaat weer normaal aan en uit.
Bedankt voor het advies

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Runefinger_ schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:23:
Het was inderdaad de voeding me voeding van me vorige pc erin gezet en hij gaat weer normaal aan en uit.
Bedankt voor het advies
Mooi dat het probleem gevonden is.
Heb je al een idee welke voeding je wil kopen, anders geven wij je daar ook even advies bij.
Pagina: 1