wazig boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
Eej daar..
ik heb nu toch een wazig probleem.. Heb een Abit K7T + duron 800. Heb ff een cursus creatief met potlood gevolgt bij de LOI, en heb dus wel voor mekaar dat de multiplier van me duron af is. Het wazige is nu, dat als ik 8x100 draait hij netjes post blabla.. Nou. das mooi.. Draai ik 6x133(ook 800 dus) POST die dus niet. hij heb ook een tijdje 7x133 (933) gedraaid.. draaide die rockstable. Maar dan POST die niet bij powerup. Maar ff 1x reset inraggen en tada.. Hij doet het weer..
Iemand oplossing hiervoor?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Je hebt een K7T, dus zónder A er achter(?) Wel, dan zal het je nooit lukken een 133MHz FSB te halen, ik denk dat 115 wel het max haalbare is.

edit:
ik lees dat het je wél gelukt is met 7*133? maar dat hij niet POST'te :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• viper
Sorry.. K7T-A dus.. 133 moet er wel inzitten

• Abbadon
Hmm, is het niet zo dat tijdens de POST het BIOS naar de originele multiplier kijkt (dit omdat alle bruggen dicht zijn en de er in feite hardwarematig géén multiplier is aangepast, maar dat hij slechts unlocked is)? Dat 8*133=1066 dan net even wat te veel van het goede is om door de POST heen te komen?

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:18
'k heb ooit ergens gelezen dat je multiplier toch nog locked is tijdens de 1 paar sec van het booten, en waarschijnlijk wil hij niet booten op 8*133
je moet de harde bruggen (L1, L2, L3 weetikveel), instellen op 6x en je bios op 133 dan doet hij het wel.

suc6
edit: er was me iemand voor

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

[off-topic]
Hoe zet je de harde multiplier? Ik ben de (ongelukkige) bezitter van een gelockte Duron 600 en een plankje zonder multiplier setting. Kan ik 'em nu toch overklokken? En zo ja, hoe?
[/off-topic]

En idd, ik heb gehoord dat je zo ook je cpu kan slopen, door dat 'ie die ene seconde ofzo voor de POST op zn standaard multiplier, maar misschien wel met hogere FSB loopt, totdat de BIOS die multiplier en FSB goedzet. Misschien moet je daar eens naar kijken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:18
Er staat vast ergens wel op toms hardware of tweakhardware ofzo wel een guide
ik weet dat je met een mesje de bruggen op de proc kapot kunt maken, en opnieuw naar eigen wens kunt sluiten met een potloodje.. er staat vast ook wel welke bruggen je moet slopen en welke niet. (ik heb het teminste ooit gelezen ik dacht bij ome tom)

• Abbadon
Yup, op Tom's site staat er een artikel over.

• viper
tnx.. hier heb ik wat aan.. kijken of het nu beter wordt..
Pagina: 1