welke monitorkabel(s) heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zoek een?
kabel voor mijn full HD monitor te gebruiken met de 2 laptops van mijn vrouwtje. De macbook air 2012 heeft "Native Mini DisplayPort output", de HP Elitebook laptop van haar werk heeft een grote displayport aansluiting. De monitor heeft alleen grote hdmi en dvi-aansluitingen

Wat is je budget?
niet van belang

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merkvoorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Geen bijzondere eisen aan het gebruik. Ik vraag mij af of ik het beste van van displayport naar dvi of van displayport naar hdmi kan. Het liefst 1 kabel waarmee ik naar displayport EN mini-displayport kan zodat geen verloopstekkerjes nodig zijn maar weet niet of zoiets bestaat

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Displayport naar HDMI en Mini-DP naar HDMI. Eventueel als 2 kabels of een verloopje pakken van Displayport naar Mini-DP. Naar DVI zou ik niet doen, heeft geen nut en is een oudere aansluiting die toch al aardig aan het verdwijnen is.

Edit: Met 1 kabel gaat niet lukken omdat je aan de ene kant HDMI of DVI hebt. Dan heb je nog 1 kant en dus 1 aansluiting over wat dan Mini-DP of DP is. Die connector is gewoon anders dus kom je op 2 kabels of een verloopje uit. 2 van die kabels hoeven trouwens helemaal niet duur te zijn hoor :)

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 03-11-2017 21:49 ]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ok, dus technisch gezien heeft het gebruik van de dvi-aansluiting op de monitor geen voorkeur boven de hdmi-aansluiting.
Omdat het niet handig is steeds de kabel aan de monitor te verwisselen, ligt gezien je advies dan een verloopstekker van dp en mini-dp voor de hand.

edit:
ik zie op ebay heel veel converters van hdmi naar dp
zou dan ook de bestaande hdmi-kabel in combinatie met twee converters kunnen gebruiken

[ Voor 21% gewijzigd door nokiaan958GB op 03-11-2017 23:19 ]