Beste Tweakers,
Na ruim 5 jaar gedaan te hebben met mijn huidige systeem is het tijd voor een verse build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, beetje klooien in Sony Vegas en photoshop. en de huis en tuin zaken, word etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor deze build is 700-900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur wordt allemaal meegenomen naar de nieuwe build. Ik zal hieronder een lijstje plaatsen met mijn huidige build, ik heb hier advies nodig welke componenten nog bruikbaar zijn. Hier heb ik namelijk totaal geen idee van. (ssd is duidelijk, maar is de PSU bijv nog voldoende voor de nieuwe build?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, CPU, Mobo, Ram, CPU koeler, vergeet ik nu iets?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Ik wil overklokken, maar niet tot extreme waardes.
Wat verwacht je van ons? Ik heb zelf geprobeerd een 2tal builds samen te stellen, en mijn vraag aan jullie is of het allemaal samen werkt en/of er dingen veranderd kunnen worden in mijn voordeel. Ik heb zelf helaas niet zoveel kennis als menig tweaker dus help is greatly appreciated
Build 1
Build 2
Mocht ik iets vergeten zijn te vermelden, im sorry. Ik houd dit topic in de smiezen.
Edit, ik ben er van bewust dat de 8600K voorlopig slecht leverbaar is. Ik wil namelijk zodra deze leverbaar is alles in 1 keer bestellen, Maakt neit uit als dit over een week of een maand is.
Na ruim 5 jaar gedaan te hebben met mijn huidige systeem is het tijd voor een verse build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, beetje klooien in Sony Vegas en photoshop. en de huis en tuin zaken, word etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor deze build is 700-900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur wordt allemaal meegenomen naar de nieuwe build. Ik zal hieronder een lijstje plaatsen met mijn huidige build, ik heb hier advies nodig welke componenten nog bruikbaar zijn. Hier heb ik namelijk totaal geen idee van. (ssd is duidelijk, maar is de PSU bijv nog voldoende voor de nieuwe build?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Z68A-G43 (G3) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | G.Skill Ares F3-2400C11D-8GAB | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M500 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 76,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, CPU, Mobo, Ram, CPU koeler, vergeet ik nu iets?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Ik wil overklokken, maar niet tot extreme waardes.
Wat verwacht je van ons? Ik heb zelf geprobeerd een 2tal builds samen te stellen, en mijn vraag aan jullie is of het allemaal samen werkt en/of er dingen veranderd kunnen worden in mijn voordeel. Ik heb zelf helaas niet zoveel kennis als menig tweaker dus help is greatly appreciated
Build 1
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 262,50 | € 262,50 |
| 1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Fractal Design Meshify C | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3000C15R | € 159,90 | € 159,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 720,30 | |
Build 2
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 262,50 | € 262,50 |
| 1 | Asus ROG Maximus X Hero | € 293,50 | € 293,50 |
| 1 | Fractal Design Meshify C | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 174,90 | € 174,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 845,85 | |
Mocht ik iets vergeten zijn te vermelden, im sorry. Ik houd dit topic in de smiezen.
Edit, ik ben er van bewust dat de 8600K voorlopig slecht leverbaar is. Ik wil namelijk zodra deze leverbaar is alles in 1 keer bestellen, Maakt neit uit als dit over een week of een maand is.