Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet disconnect bij wisselen naar Access Point

Pagina: 1
Acties:

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 12:02
Hi,

Ik heb een TP-Link archer C2600 als router, en sinds vandaag een 2e router (TP-Link archer c 1200) die ik als AP gebruik voor 5GHz wifi.
Ik heb de 2e router natuurlijk dezelfde gegevens gegeven (wachtwoord, naam). Alleen het kanaal is anders.
Nu wisselt mijn telefoon automatisch zodra ik de trap op loop (2e router staat op 2e verdieping), alleen gaat dan voor een seconde of 10 4G aan omdat er gewisseld wordt van verbinding.

Is hier iets aan te doen?
Op school wisselt mijn telefoon namelijk gewoon tussen de routers zonder naar 4G te gaan, ook op 5GHz.

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 10:37
Op school wordt er waarschijnlijk gebruik gemaakt van échte access points (Cisco, Juniper etc.) en geen routers die in AP mode staan. Het is altijd lastig met routers die gebruikt worden als access points, soms roamen clients heel soepel van 1 router naar de andere, soms gaat dit minder soepel. Je kunt hier eigenlijk weinig aan veranderen.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
10 seconden lijkt mij wat lang. Is dat ook het geval met andere telefoons?

• michaelw1998
epias schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:55:
10 seconden lijkt mij wat lang. Is dat ook het geval met andere telefoons?
Goede vraag, dadelijk eens proberen.
Wel staat DHCP aan, dus alles van hoofd router begint met 192.168.0.x terwijl 2e router 192.168.1.x krijgt. Als ik DHCP uit zet dan doet 't internet van router 2 het niet meer.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:37
Is het een Android telefoon?
Dan kan het helpen om bij de geavanceerde wifi instellingen de provider van netwerkbeoordelingen uit te zetten

• commentator
michaelw1998 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:59:
[...]

Wel staat DHCP aan, dus alles van hoofd router begint met 192.168.0.x terwijl 2e router 192.168.1.x krijgt. Als ik DHCP uit zet dan doet 't internet van router 2 het niet meer.
ja dan roep je t ook af
jouw telefoon verwacht een zelfde ip te krijgen van een netwerk met de zelfde naam

• commentator
Waarom zet je de tweede router niet op een fixed ip buiten de dhcprange van de eerste en schakel je dan de dhcp van de 2de uit. Steek dan de kabel niet in internet maar in een van de andere aansluitingen

• michaelw1998
commentator schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:03:
Waarom zet je de tweede router niet op een fixed ip buiten de dhcprange van de eerste en schakel je dan de dhcp van de 2de uit. Steek dan de kabel niet in internet maar in een van de andere aansluitingen
Je bedoelt de kabel waarvan router het internet krijgt (waarvan maar 1 aansluiting is) in een andere te steken? Klinkt gek.

• commentator
michaelw1998 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:17:
[...]

Je bedoelt de kabel waarvan router het internet krijgt (waarvan maar 1 aansluiting is) in een andere te steken? Klinkt gek.
ja die kabel komt toch van die andere router? Dat werkt prima hoor

• michaelw1998
commentator schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:18:
[...]

ja die kabel komt toch van die andere router? Dat werkt prima hoor
Indirect ja. Omdat er geen aansluiting is op 2e verdieping gaat het via Powerline, snelheid is uitstekend met 150Mbps. De 2e router zit dus aangesloten op powerline, die dan weer op de router beneden aangesloten is.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:27

Croga

The Unreasonable Man

michaelw1998 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:59:
Dan heb je de tweede dus niet als Access Point in gebruik maar als router. Je hebt nu 2 routers achter elkaar staan. Je telefoon gaat over op 4G omdat hij moet wisselen naar een ander netwerk en dus een nieuw IP adres moet ophalen.

Om de tweede router als access point te gebruiken moet je de ethernet kabel ompluggen. Die zit nu in de WAN poort, die moet in een LAN poort komen. Daarnaast DHCP uit zetten. Dat zou al een heel stuk beter moeten gaan.

• michaelw1998
Croga schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:22:
[...]

Dan heb je de tweede dus niet als Access Point in gebruik maar als router. Je hebt nu 2 routers achter elkaar staan. Je telefoon gaat over op 4G omdat hij moet wisselen naar een ander netwerk en dus een nieuw IP adres moet ophalen.

Om de tweede router als access point te gebruiken moet je de ethernet kabel ompluggen. Die zit nu in de WAN poort, die moet in een LAN poort komen. Daarnaast DHCP uit zetten. Dat zou al een heel stuk beter moeten gaan.
Problem solved! Thanks! :)

Werkt zoals het moet nu. Wel staat NAT nog aan, maakt het verschil als ik dat uitzet (moet het uit?)?

• commentator
michaelw1998 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:14:
[...]

Problem solved! Thanks! :)

Werkt zoals het moet nu. Wel staat NAT nog aan, maakt het verschil als ik dat uitzet (moet het uit?)?
nee, dat is voor de wanpoort

• michaelw1998
commentator schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:20:
[...]

nee, dat is voor de wanpoort
Croga schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:22:
[...]

Enige probleem dat ik nog heb is dat de 2e router nu niet meer zichtbaar is, dus ik heb geen idee welk IP deze heeft om bij instellingen te komen.
Als ik nu telefoon met router 2 verbind staat deze ook aangegeven als 'Wired' ipv 'Wireless'.

Enig idee waar dit aan ligt? Zou natuurlijk handig zijn om bij de instellingen van router 2 te komen wanneer nodig.

• commentator
michaelw1998 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:59:

Als ik nu telefoon met router 2 verbind staat deze ook aangegeven als 'Wired' ipv 'Wireless'.

Enig idee waar dit aan ligt? Zou natuurlijk handig zijn om bij de instellingen van router 2 te komen wanneer nodig.
ja, lees dit nog eens goed:
commentator schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:03:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:27

Croga

The Unreasonable Man

michaelw1998 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:59:
Enige probleem dat ik nog heb is dat de 2e router nu niet meer zichtbaar is, dus ik heb geen idee welk IP deze heeft om bij instellingen te komen.
Als het goed is heeft hij gewoon een IP adres via DHCP gekregen en kun je dus in de DHCP lijst van de router zien welke dat is.
[quote]Als ik nu telefoon met router 2 verbind staat deze ook aangegeven als 'Wired' ipv 'Wireless'.
Dat klopt. Je telefoon is draadloos verbonden met je AP die bedraad met de router verbonden is. Dus zegt je router dat je telefoon bedraad verbonden is.

Niets raars aan de hand dus.

• michaelw1998
Ik moest de 2e router een IP geven buiten de DHCP range (die loopt van 100 - 199), heb 'm .2 gegeven en nu werkt het.

Iedereen bedankt! :)
Pagina: 1