Harddisk gaar, volgens S.M.A.R.T dan?

Pagina: 1
Acties:

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
ik heb hier 'n schijf die volgens smart gaar is, maar verder merk ik geen defecten op? hoe groot is nu de kans dat ie binnen no-time écht exit is?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 23:05

Yucko

One clown to rule them all !

(jarig!)
best groot ... dat systeem kan aan hele kleine dingen zien dat je hdd binnenkort kadunk gaat. Bij mag gaf ie het ook destijds aan, en ik dacht ook van ja hoor :)

Nou, 2 dagen later was het dus zover bij mij :( En alles kwijt he! omdat ik het niet nodig vond om nog ff alles op tijd te backuppen, just in case .. DJU!

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Bij mij 's morgens een SMART waarschuwing. En in de namiddag wou de schijf niet opstarten.

Ik ben direct alles beginnen backuppen. Dus doe dat ook maar direct zou ik zo zeggen. :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Voor de zekerheid toch een backup maken.
Die S.M.A.R.T tools zijn vaag:

1)geeft aan dat je HD gaar is->draait ie nog jaren
2)geeft aan dat je HD okee is->draait ie nog
2 dagen
:(

Ik heb dat SMART tooltje eraf geknald.
Let wel op rare geluiden en rare meldingen :)
Een HD laat vaak nog effe kort vantevoren weten dat ie de pijp uitgaat Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/rough/hanged.gif

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |