Toon posts:

2 verschillende bestanden samenvoegen tot 1 bestand (excel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Dagelijks krijg ik werklijsten (excel). In deze lijsten zet ik in een extra kolom de namen van de collega´s. De volgende dag komt er weer een nieuwe werklijst. Op deze lijst staan dan oude posten (dat zijn posten die de vorige dag niet zijn afgewikkeld) en nieuwe posten. Nu wil ik graag dat er op de nieuwe lijst de gegevens van de oude posten worden overgenomen. dus de extra kolom met namen van de collega's.
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik hoop dat het duidelijk is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
veel gegoogled :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verticaal zoeken? Ik neem aan dat je die functie al hebt geprobeerd (want komt terug in een groot deel van de topics over Excel), waar loop je vast?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:36:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
veel gegoogled :'(
Wat heb je gevonden, en wat werkte niet? Of slechts gedeeltelijk.
Voorbeeldbestanden en screenshots helpen ook goed (wel even namen fingeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eigenlijk geen idee welke functie ik moet gebruiken. samenvoegen, verticaal zoeken........... als iemand meldt dat ik verticaal zoeken moet gebruiken dan ga ik daarmee aan de slag.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:17:
ik heb eigenlijk geen idee welke functie ik moet gebruiken. samenvoegen, verticaal zoeken........... als iemand meldt dat ik verticaal zoeken moet gebruiken dan ga ik daarmee aan de slag.
Elke functie heeft zo zijn eigen sterke en zwakke punten, en toepassingsgebied.. Zo lang je niet heel duidelijk kan uitleggen wat je precies nodig hebt, blijft het voor ons (mij althans) gokwerk. Je denkt waarschijnlijk dat je openingspost duidelijk is, maar jij kent de data al.. wij niet...
Excel heeft namelijk nog 100-en andere functies, en dan hebben we de vba-truukendoos nog niet eens opengetrokken.

Data kun je posten op pastebin, of maak gebruik van de tabel-functie van het forum. Screenshots kunnen (bijvoorbeeld) op imgur. posten met de [img]-tags.

Houd je er wel rekening mee dat je niet per ongeluk persoonsgegevens post?