Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:50
Al jaren staat hier een trouwe Brother DCP-135C printer waar we zeer sporadisch eens een velletje papier uitprinten. Zoals iedere klassieke budgetprinter is het een goedkoop modelletje, waarna de fabrikant verdient op de inkt.

Sinds een tijdje zijn we dan ook overgestapt op de veel goedkopere 'namaakcartridges', die bovendien ook nog eens meer inkt bevatten. De laatste lading van fake cartridges is zelfs gedeeltelijk van doorzichtig plastic, zodat je kan zien hoeveel inkt er nog in zit. Superhandig natuurlijk.

Maargoed: nu weigert onze printer iets af te drukken. Het apparaat is namelijk van mening dat de inkt op is. Maar dat is niet zo, er zit nog heel wat inkt in de cartridge als ik zo door het doorzichtige plastic heen kijk :P die dingen zitten nog zeker halfvol.

Mijn vraag is: hoe kan ik deze printer wijsmaken dat hij gewoon door moet werken? :+ als ik de cartridge eruit haal en erin doe, weet hij direct dat ik dezelfde cartridge gebruik en weigert hij dienst.
Heeft iemand hier ervaring met dit soort situaties? De cartridges bevatten meer inkt, maar houd de printer wellicht bij dat hij naar een X aantal milliliter standaard 'op' is misschien?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dank voor je berichtje, maar de printer reageert niet op beide opties :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Op deze wijze kan ik wel in een onderhoudsmenu komen: YouTube: Brother DCP-135C: How to Reset Purge Counter
Maar ik ben hier geen 'reset ink' of zoiets tegen gekomen :P

Inmiddels zit er weer een nieuwe cartridge in trouwens, niet dat het heel duur is ofzo :P maar het gaat om het principe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Een truc die ik nog wel eens gebruik en die werkt bij de DCP-135C van mijn tante: plak dun zwart plakband over het hele "doorzichtige plastic" stuk en zet hem weer terug. Doe dat meteen even voor de andere cartridges....
Kwam op het idee toen de printer begon te zeuren over "kleur X is op" en wil dan ook geen zwart meer printen. :(
Jammer Brother.. truc werkte perfect bij die printer... :+

PS: houd wel regelmatig de cartridges in de gaten of je ze niet "droog" print, niet alle printerheads vinden dat "prettig of gaan stuk".
Als je een digitale brievenweger oid nauwkeurigs hebt om mee te wegen, zou je ook een volle en een lege kunnen wegen en als je 1 gram voor "het einde" zit, dan kijk je vaker dor het plastic plakband eraf te halen of je laat het er vanf totdat ie "leeg " meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@route99 Wait wut? Leest die printer serieus het doorzichtige stuk uit en baseert hij daarop hoeveel inkt er nog is 8)7 ik zat veel te moeilijk te denken joh...

Dan gooi je dus altijd een kwart cartridge weg _O- dat doorzichtige plastic zit een stuk hoger dan het punt waar de printer de inkt uit haalt.

Anyhow, super tip! Ik ga het zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Òp die printer werkte het igg... Laatst belde mijn tante, de printer deed het niet meer.... bleek de tape los te zijn gegaan.... weer vast gemaakt en gaan met die banaan...
Tja.. zo verdienen ze nog meer aan die inkt... het commerciële verhaal zal wel zijn dat het "ter bescherming"van de printer kop is... Maar als je dat zelf in de gaten houdt... Tja niet al hun klanten zijn zo, dus zij nemen geen risico en de klant betaalt de extra inkt rekening wel....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRPEPPERMINT
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04-2024
Plakbandje eromheen, is het echt zo simpel ??
Yep ,geprobeerd met mijn Brother MFC-J4620DW, en zowaar hij doet het :-)
BEDANKT VOOR DE GOUDEN TIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Printers moeten niet te veel denken; daar zijn ze nooit goed in.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1