Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik van de ene uitgang naar de andere switch dus van b.v cd naar dvd of radio en weer terug moet ik telkens mijn instelling weer opnieuw ingeven deze zouden per kanaal ingesteld moeten worden blijkbaar niet opgeslagen en moet ze telkens opnieuw invoeren.

weet iemand hier wellicht de oplossing voor of doe ik iets niet helemaal goed.

alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:20
Begin is met welk apparaat je het überhaupt over hebt? Zo kunnen we je echt niet helpen, lees de handleiding over een goede start post eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps is idd wel handig ja.
het gaat om een denon avr-x4100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Instellingen worden per bron cq input bijgehouden. Dus niet per kanaal, output of hoe jij het meent te noemen.
Is wellicht even verwarrend, maar als jij een CD input hebt die op multichannel staan en tuner op stereo, dan moet je hem aan en uit kunnen zetten en dan moet ie weer op die settings staan, inclusief de voor de betreffende bron ingestelde EQ settings.
Of praat je over andere settings?
Individuele speakerniveaus in dB gaan per surround of stereo en that's it. EQ en audiosetting per input/bron zoals gezegd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik leg het misschien wat onhandig uit maar het laatste wat je zegt is precies waar het om gaat idd
als ik de speakerinstellingen hoger of lager zet gaan deze bij het switchen weer naar de beginwaarde.
is het niet zo dat deze instelling ook zouden moeten blijven staan? het telkens aanpassen is aardig vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor de goede orde: je bedoelt de speakerlevels in dB toch? :)

Heb je de boel ingeregeld met audissey? Zo niet, doen. Dat zou het grootste probleem al op moeten lossen. Kun je alsnog een beetje dimmen met je speakers als je wilt, meestal wil je dat zelf op de rears. Op de fronts zou het niet nodig moeten zijn imho. Dus afstellen zou alleen voor meerkanaals nodig kunnen zijn.

De rest kun je bijregelen via je eq.

Verder vraag ik me af of je niet per ongeluk een probleem hebt met reference volume, oftewel het ingangsniveau per bron. Dat verschilt en daar is ook een setting voor. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat het ingangssignaal van een CD speler wat hoger wordt dan dat van een TV, zodat beiden ongeveer even hard klinken.

Edit: en voor je begint, lees even http://batpigworld.com/wp/?page_id=55 en dan eigenlijk de hele site. Verduidelijkt vrij veel soms :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 04-11-2017 10:58 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan via de remote kanaalafstelling kiezen om de db per speaker te veranderen maar deze blijven bij het switchen niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Switch je dan per ongeluk van surround naar stereo? In voorkomend geval klopt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ga b.v van tv naar dvd en weer terug ik moet dan de kanaalafstelling weer opnieuw doen bij tv deze blijven dan niet staan en dit geld voor alle bronnen tv dvd radio etc bij elke switch weer alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat bedoel je nou exavt met kanaalinstelling? Wat is het dat je opnieuw moet instellen? Graag concrete voorbeelden qua settings, er zijn er nog al veel namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel het kanaalniveau waarmee je de db van elk speaker apart kunt regelen deze blijven niet opgeslagen staan en moet ik telkens weer aanpassen het gekke is dat hij dit bij de bron blue ray wel laat staan maar bij de rest niet
Pagina: 1