Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game pc bouwen

Pagina: 1
Acties:

• Jack TJ
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik wil een nieuwe game pc bouwen. Mijn oude systeem is nu bijna 10 jaar oud en heeft het tegenwoordig nogal zwaar. Ik ben zelf al wat aan het zoeken geweest, maar ik hoop via dit topic nog wat feedback te ontvangen op mijn keuzes en mogelijkheden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gewoon weer lekker kunnen gamen. Gebruik hem ook voor alledaagse dingen, maar wil mijn spellen weer op hoge instellingen kunnen spelen. Denk hierbij aan Shadow of war, Dishonored II en Assasin's Creed op de hoogste instellingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag waar het kan kosten besparen. Het hele systeem probeer ik voor 800 (give or take) euro in elkaar te zetten. Zelf in elkaar zetten is geen probleem. Windows en verzendkosten tel ik niet bij de totaalprijs op.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Cooler Master silent pro gold 800w voeding die nog geen 2 jaar oud is neem ik mee naar mijn nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU: ryzen 5 1600
GPU: Gigabyte AORUS Radeon RX 580 xtr 8gb (voorkeur vanwegen 2gb meer dedicated ram)
of Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE 6gb
MoBo: Asus Prime B350-Plus
of MSI B350 PC Mate
of ASRock AB350M Pro4
RAM: 2x 8gb, minimaal 2,666 Mhz.
SSD: Crucial MX300 275gb
HDD: een van 500gb of 1tb

Kast en OS zijn bijzaak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil sowieso gaan voor de Ryzen 5. De rest ligt nog niet vast.

Bij het moederbord weet ik niet zo goed waar ik op moet letten (los van de socket). Ik heb 5.1 boxen die ik aan wil kunnen sluiten, graag 4 RAM slots en verder zo goedkoop mogelijk.

Bij de videokaart neig ik het meest naar de Radeon kaart omdat deze 2gb meer dedicated video ram heeft. Deze kost wel iets meer, maar dat is momenteel geen groot verschil. Mocht ik dit verkeerd zien, hoor ik het graag.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een "stil" systeem. Momenteel maakt mijn pc een enorm kabaal omdat de videokaart vaak op 150% moet draaien. Mocht iemand hier tips voor hebben, dan hoor ik deze graag. Misschien een bepaald type of merk kast.

Ga je overklokken?
Indien nodig wel, maar ik denk dat dat met dit systeem in eerste instantie niet nodig zal zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag van jullie of mijn keuzes een beetje in orde zijn of ik er helemaal naast zit en zo ja, hoe ik deze dan het beste kan aanpassen.
Ik sta ook open voor een complete andere build binnen mijn budget. maar dan wel graag met goede (dezelfde) specs.

Kleine tips over dingen waar ik zelf niet eens bij heb stil gestaan zijn uiteraard ook welkom!

alvast bedankt voor je reactie!

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wat voor monitor heb je? Als je monitor FreeSync ondersteunt, dan is dat nog een betere reden dan de extra 2 gig geheugen om voor de pricewatch: Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB te gaan.
Nadeel van die kaart is alleen dat hij op dit moment in verhouding duur is vanwege de cryptohype. Hij kost 329 euro, terwijl hij eigenlijk 280 of minder hoort te kosten.
Misschien is de MSi dan een betere optie:
pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
Die is 'maar' 298 euro.

• Jack TJ
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-12-2022
Monitor ondersteunt FreeSync, tweede monitor niet.. Weet niet in hoeverre dat een probleem is. Gebruik hem sowieso weinig dus kan ook met 1 momenteel.

Die kaart was ik nog niet tegen gekomen. Goed alternatief thnx! Kan ook nog kijken voor de niet OC versie. Zelf overclocken is geen probleem.

Scheelt meteen weer wat in de kosten. Is verder de prijs een beetje realistisch?

Thnx!

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Van de beschikbare RX 580 8 GB kaarten is de MSI kaart die ik linkte de goedkoopste.

Geheugen heb je nog niet specifiek benoemt. Al het geheugen is op dit moment erg duur, dus daar ontkom je niet echt aan.
Dit is bijvoorbeeld een goed setje, die ik zelf gebruik icm. een Ryzen 7. Ik werd er laatst wel op teruggefloten dat dat setje niet altijd op 3000 MHz zou werken met Ryzen, maar bij mij doet ie het prima op die snelheid:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Verder is het een prima build. Nog een leuke kast er bij en je bent klaar.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 Tomahawk€ 95,83€ 95,83
1Asus DUAL-RX580-O8G€ 321,-€ 321,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,50€ 44,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R€ 159,90€ 159,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 89,50€ 89,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 911,68

De rode versie van het corsair ram is goedkoper, waarschijnlijk door voorraad. Ik vind de heatsink van de MSI Armor 580 nogal aan de kleine kant, dus heb in plaats daarvan deze Asus kaart geselecteerd.