Mijn vraag
Momenteel ben ik bezig om een simpele applicatie te maken, maar wanneer ik connectie wil maken naar de Microsoft SQL-server, loopt het script vast. Alles draait op PHP. Zie onderaan de code, het script lijkt vast te lopen nadat de dikgedrukte $conn uitgevoerd wordt. Bijvoorbeeld, als ik een simpele echo erachter zet, laat het script de echo niet zien.
De parameters hebben we al diverse keren bekeken, gewijzigd, gecontroleerd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 2012, Microsoft SQL Server.
De applicatie is aanvankelijk geschreven die verbindt naar een MySQL-database, maar mijn werk heeft liever Microsoft SQL omdat daar al een server van in gebruik is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse methodes geprobeerd, diverse websites geraadpleegt (inclusief PHP).
Alvast bedankt voor de hulp!
Momenteel ben ik bezig om een simpele applicatie te maken, maar wanneer ik connectie wil maken naar de Microsoft SQL-server, loopt het script vast. Alles draait op PHP. Zie onderaan de code, het script lijkt vast te lopen nadat de dikgedrukte $conn uitgevoerd wordt. Bijvoorbeeld, als ik een simpele echo erachter zet, laat het script de echo niet zien.
De parameters hebben we al diverse keren bekeken, gewijzigd, gecontroleerd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 2012, Microsoft SQL Server.
De applicatie is aanvankelijk geschreven die verbindt naar een MySQL-database, maar mijn werk heeft liever Microsoft SQL omdat daar al een server van in gebruik is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse methodes geprobeerd, diverse websites geraadpleegt (inclusief PHP).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php $servername = "<server>"; $username = "<username>"; $password = "<password>"; $database = "<databasenaam>"; echo "test"; // Create connection $connectionInfo = array( "Database"=>"<databasenaam>", "UID"=>"<username>", "PWD"=>"<password>"); $conn = sqlsrv_connect( $servername, $connectionInfo); <--- hier loopt het script vast, zo lijkt het echo "test2"; <--- deze wordt namelijk niet weergegeven. if( $conn ) { echo "Connection established.<br />"; } else{ echo "Connection could not be established.<br />"; die( print_r( sqlsrv_errors(), true)); } echo "Connected successfully"; <rest van de code> |
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 3% gewijzigd door D3F op 03-11-2017 17:05 ]