Omdat mijn Macbook Air uit 2012 het afgelopen week begeven heeft, ben ik op zoek naar een licht gewicht, maar solide 14 inch vervanger (er zijn kleine kinderen in huis
). Ik gebruik de laptop vooral thuis op de bank (internet / Netflix) en af en toe voor werk (Microsoft Office). Een SSD / Full HD scherm is een vereiste.
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, Netflix en Office
Wat is je budget?
Max. 750-800 euro, maar als het met minder kan dan is dat mooi meegenomen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, af en toe naar het werk of op reis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke voorkeur voor merk. Wel zoek ik een:
- 14 inch, full HD scherm
- SSD (128GB of 256GB maakt me niet zoveel uit)
Opties:
Ik heb zelf de Pricewatch meerdere keren doorlopen en ik vraag me vooral af of het voor mijn gebruik noodzakelijk is om bijvoorbeeld een i5 / 8GB te gaan of dat ik met een I3 / 4GB ook prima uit de voeten kan (nu, maar ook over een jaar of 3/4).
Mediamarkt heeft deze week bijvoorbeeld een aanbieding met de Lenovo Ideapad 520s-14IKB, maar ik vraag me af of ik de vier cores van de 15-8250U Kaby Lake Refresh echt nodig ben of net zo goed voor een I3 met 2 cores kan gaan. En ben ik echt 8GB DDR4 nodig of is 4 GB ook voldoende?
Afhankelijk van de antwoorden op bovenstaande vragen, denk ik nu aan de volgende systemen:
- Lenovo Ideapad 520s-14IKB
Of
- Lenovo Ideapad 320s-14IKB
- Asus VivoBook 14 X405UA-EB585T
Bij deze laatste twee ben ik vooral benieuwd wat de meningen zijn over beide types. Welke heeft jullie voorkeur en waarom? (met name stevigheid is hierin belangrijk). Indien jullie andere / betere suggesties hebben (prijs/kwaliteit) dan sta ik daar uiteraard voor open!
Ik hoop dat jullie hierbij kunnen helpen. Mochten er verder vragen zijn, dan hoor ik het graag.
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, Netflix en Office
Wat is je budget?
Max. 750-800 euro, maar als het met minder kan dan is dat mooi meegenomen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, af en toe naar het werk of op reis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke voorkeur voor merk. Wel zoek ik een:
- 14 inch, full HD scherm
- SSD (128GB of 256GB maakt me niet zoveel uit)
Opties:
Ik heb zelf de Pricewatch meerdere keren doorlopen en ik vraag me vooral af of het voor mijn gebruik noodzakelijk is om bijvoorbeeld een i5 / 8GB te gaan of dat ik met een I3 / 4GB ook prima uit de voeten kan (nu, maar ook over een jaar of 3/4).
Mediamarkt heeft deze week bijvoorbeeld een aanbieding met de Lenovo Ideapad 520s-14IKB, maar ik vraag me af of ik de vier cores van de 15-8250U Kaby Lake Refresh echt nodig ben of net zo goed voor een I3 met 2 cores kan gaan. En ben ik echt 8GB DDR4 nodig of is 4 GB ook voldoende?
Afhankelijk van de antwoorden op bovenstaande vragen, denk ik nu aan de volgende systemen:
- Lenovo Ideapad 520s-14IKB
Of
- Lenovo Ideapad 320s-14IKB
- Asus VivoBook 14 X405UA-EB585T
Bij deze laatste twee ben ik vooral benieuwd wat de meningen zijn over beide types. Welke heeft jullie voorkeur en waarom? (met name stevigheid is hierin belangrijk). Indien jullie andere / betere suggesties hebben (prijs/kwaliteit) dan sta ik daar uiteraard voor open!
Ik hoop dat jullie hierbij kunnen helpen. Mochten er verder vragen zijn, dan hoor ik het graag.
[ Voor 22% gewijzigd door Harrie21 op 03-11-2017 15:52 ]
Sup