Compaq & videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 20:02
Een vriend van mij heeft een Compaq Presario 4540. Hij wil deze wat upgraden. Ik schrok me wezenloos toen ik de kast openende. Zo weinig mogelijkheden met dat mobo. (voor zo'n dure pc). Er zitten maar 2 ISA slots en ISA /PCI slot in. En er is maar één Dimm bank...
OK..hij wil een andere (betere) videokaart hebben. Ik dacht die onboard schakel ik wel ff uit in de BIOS..NOT dus. Misschien een jumpertje op het moederbord. Ook niet!!
En nu..? Ik ben niet zo thuis in videokaarten, maar is er misschien een add-on kaart die ik kan doorlussen?
Oh ja er zit nu een S3 Trio64v2 on board.

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Conclusie: koop nooit een Compaq!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Ik weet niet of je al bij compaq gekeken hebt naar de mogelijkheden, net zoals je de handleiding (papier, of op de compaq/site) misschien al hebt ingekeken. Maar je kan in dit geval dan hoogstens een voodoo2 inschakelen (die lus je namelijk door en verhoog je de 3d performance).

• risjard
  • Laatst online: 11-08 20:02
mijn advies is ook zeker KOOP nooit een Compaq. In de handleiding staat helemaal niets. Die add-on Voodoo 2 is die nog wel verkrijgbaar?

• Mini-me
  • Niet online
Laatst bij een kennis geprobeerd zijn Ati Rage videokaart in zijn Compaq om te wisselen voor een Viper 770....veel gekloot, dure helpdesk (die idioten zeggen gewoon: piepjes bij booten? Videokaart kapot...dat terwijl de kaart bij de buurman goed werkt :) ), uiteindelijk bios proberen te flashen en toen wilde de videokaart pas werken. Toch nog geluk dat hij het doet want Compaq is Compaq....upgraden 'verboden' als het nieuwe onderdeel niet van Compaq is.

• Vleermuis
  • Laatst online: 03-12-2025
Wij hebben thuis ook een Compaq 4506 draaien, P-200MMX, 48 MB RAM :( (max.) met S3 Trio v64-2 en 2x ISA 1x ISA/PCI :(.
Ik heb dus afgelopen zomer die S3 vervangen voor een V3-2k. En dat ging niet soepel. Gewoon installatie gevolgd: Rebooten et voila, streepjes, streepjes en nog eens streepjes. De derde of vierde keer ging het eindelijk goed, scherm op 640x480 op 8bit. Snel m'n V3 ingesteld als prim. kaart en de S3 non-actief gezet. Hoe weet ik niet meer, drivers vernietigen hielp niet, comp herkende de kaart bij opstarten, maakte nieuwe drivers? en de kaarten hadden weer ruzie.
Dit kan nog leuk worden als ik over een paar weken de harde schijf formatteer. :(

Mijn advies. Koop nooit compaq. Krijgen binnenkort een nieuwe, papa wil compaq, ik heb al 10x goedkoper een systeem in m'n kop. (Geen compaq dus ;) )

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 09:15
Heb ook ooit eens een compaq geopend voor een kennis. Oef, hoefde gelukkig alleen een modempje in te bouwen, maar de boel zat gelijk vol, als je nog wat ander geintjes erbij zou willen stoppen, gaat dat niet. Dus helemaal eens met de conclusie: koop nooit een compaq.

Verwijderd

Tjongens toch, wat een vooroordelen toch weer.

Hoezo koop nooit een Kromwrak? Nee, tweakers hebben er geen $#%$ aan, dat is inderdaad waar, maar jan boerelul op 3-hoog achter met verstand van een varken die alleen wil Intersletten en een beetje tekstverwerken heeft er meer dan genoeg aan.

Kromwrak doelt op een heel ander soort publiek dan tweakers, maar dat maakt het systeem er niet minder om....

• Mini-me
  • Niet online
Snuffie>
je hebt gelijk. Afgelopen weekend ben ik bij een kennis geweest, heeft een Dell pc (specs p3 600e, 64mb, 13,6gb, Viper 770 Ultra, 19" Dell monitor, logitech muis, 56k modem enzovoort) op zich een hele goede pc alleen je betaalt er nogal veel voor. Service is goed, veel handleidingen, helpdesken enzovoort.

• Unknown
  • Niet online
Ik heb bij een kennis een V3 geinstalleerd op een Compaq P3 450 en daar werkt die niet, na hulp van de helpdesk bleek dat we eerst een bios update moesten instelleren. Daarna werd de Voodoo 3 probleemloos herkent. (die pc was dus net nieuw)

Verwijderd

Deskpro's van compaq zijn best oke kan je gewoon uitbreiden enzo en geen rotzooi onboard. wel een beetje prijzig helaas.
Pagina: 1