Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb er al vele uren ingestoken maar krijg het maar niet voor elkaar een 4g router te verbinden doormiddel van vpn met ons router thuis.
Beide routers zijn van het merk fritz.box en die in het thuisnetwerk kan ik via internet benaderen maar dat lukt niet met de 4g router.
het grootste probleem is als ik goed zoek dat die geen vast ipv4 adres krijgt toegewezen waardoor je geen vpn verbinding op kan zetten.
ook heb ik hem gekoppeld met dyndns en dan krijg ik ook geen verbinding.
Kan ook hier het probleem zijn dat er geen publiek ipv4 adres is?
het thuisnetwerk is een fritz box 7430 welke ik wel kan koppelen verwacht ik omdat ik er gewoon op kan via internet
en de 4 g router is een fritzbox 6820 LTE welke ook beschikt over een eigen vpn verbinding
Verder gebruik ik een simkaart van tele2 met een unlimited abbonoment
Ook een verwijzing naar een bedrijf die dit kan fixen voor me zou fijn zijn aangezien ik het systeem graag aan de gang wil krijgen.

Mvg
Arie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Even los van je andere topic....

Even vanuit mijn eigen visie gezegd puur omdat ik geen ervaringen heb met fritzboxen..

2x een router kopen waar je ddwrt op kunt flashen.... Dan bij je thuis de server instellen, en op lokatie de client..

Aangezien het hier gaat om 4g kun je thuis de boel configgen en testen alsvorens je het overbrengt naar de gewenste lokatie

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Het probleem zit er waarschijnlijk in, dat je een 4G-verbinding met CG-Nat hebt. Simpel gezegd: Je hebt geen eigen ip-adres op je 4G-verbinding, dat deel je met een X aantal andere klanten van die provider.

Het opzetten van een VPN-verbinding vanuit de 4G-router werkt dus wel. Een VPN-verbinding opzetten naar de 4G-router niet. Als dat wel noodzakelijk is: Er zijn zakelijke providers die 4G-verbindingen met een vast IP leveren.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de indruk dat sommige 4G providers VPN verbindingen actief tegenwerken.
Er zijn twee dingen die soms toch werken: de eigen VPN verbinding tussen twee Fritzboxen. Daarvoor gebruikt AVM een eigen dns systeem. In de AVM help pagina`s wordt uitgelegd hoe je dat opzet. Dat geeft je een VPN waarin aangesloten apparaten op de ene lokatie, op de andere lokatie benaderbaar zijn met een versleutelde verbinding. Internet toegang via het remote IP adres is iets dat je dan nog apart moet opzetten als je dat ook wil.
De tweede mogelijkheid is een abonnement op ExpresVPN. Dat werkt voor mij prima, en kost ongeveer 80 euro per jaar. Ik merk dan niets van de tegenwerking van mijn G4 provider. Lang niet alle commerciële VPN systemen werken over 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd bedankt voor je toevoeging. Maar ik verwacht dat @Verwijderd na ruim 6 maanden wel een antwoord op zijn vraag heeft gevonden. Het kicken van topics is dan ook niet gewenst.

Dit topic is gesloten.