Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Van de Asus Zenbook zijn er versies UX430UA en een BX430UA, met extensie-nummers.

Wat is het verschil tussen de UX430 en BX430 serie? :?

En, eigenlijk zou ik ook wel willen weten of er logica (en zo welke) zit in de nummering achter deze serienummers. (zoals BX430UA-GV387T)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09 11:13
Volgens mij zijn het dezelfde modellen maar zouden de BX modellen op de zakelijke markt gericht zijn terwijl de UX modellen voor de consumenten markt bedoeld zijn. Er was hier al eerder een discussie over gevoerd in het topic [Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA:

Micky83 in "[Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA"
Micky83 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:21:
The UX410UQ and the BX410UQ are the same notebooks but sold by different vendors. The fingerprint scanner is optional and some other parts are optional aswell. Always verify with the vendor what the exact specifications are as only the vendor can provide specific information about the products they sell.
De UX430 en BX430 behoren dus tot dezelfde serie laptops. Het aanhangsel wat daarachter volgt geeft het onderscheid tussen de verschillende configuraties aan. Zo hebben modellen met meer RAM of een grotere SSD een ietwat ander nummer dan modellen met minder. Zo heeft de BX430UA-GV387T een achtste generatie Intel processor en 256GB SSD en heeft de Asus BX430UA-GV188R een zevende generatie Intel processor en een 512GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Niet online
Dank.

Dat van die Business voor de BX430UA had ik ook bedacht, maar aangezien die met Windows 10 HOME geleverd worden, viel die gedachte toch weer af....

De extensies, nummertje, snap ik, maar wat de logica er van is, die zie ik dus niet, en daar vroeg ik naar. Maar goed, als Asus die ook niet op zijn site lijkt weer te geven, dan zal er wellicht ook niet zo heel veel logica in zitten. Ik had stiekem hoop op een duiding er in van processorgeneratie, toetsenbordindeling, kleur, hoeveelheid ram, hoeveelheid schijfruimte, etc.

Agh, dan maar de specs vergelijken met de fijne optie in Tweakers ;-)
RAW_ schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:11:
Volgens mij zijn het dezelfde modellen maar zouden de BX modellen op de zakelijke markt gericht zijn terwijl de UX modellen voor de consumenten markt bedoeld zijn. Er was hier al eerder een discussie over gevoerd in het topic [Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA:

Micky83 in "[Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA"

[...]

De UX430 en BX430 behoren dus tot dezelfde serie laptops. Het aanhangsel wat daarachter volgt geeft het onderscheid tussen de verschillende configuraties aan. Zo hebben modellen met meer RAM of een grotere SSD een ietwat ander nummer dan modellen met minder. Zo heeft de BX430UA-GV387T een achtste generatie Intel processor en 256GB SSD en heeft de Asus BX430UA-GV188R een zevende generatie Intel processor en een 512GB SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodspot
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
@Puffino ASUS Facebookmedewerker Farley stelt het volgende:
Naast de benaming zit er geen verschil tussen de UX430UA en de BX430UA. In de nummering zit zeer zeker een logica, maar deze is voor Asus intern.
Er zat enkele tijd tussen het stellen van de vraag (3 november) en beantwoording hiervan door ASUS (16 november) dus vandaar de late reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Niet online
ASUS Facebookmedewerker Farley stelt het volgende:

Naast de benaming zit er geen verschil tussen de UX430UA en de BX430UA. In de nummering zit zeer zeker een logica, maar deze is voor Asus intern.
Dank, raar antwoord, hoor, dat wel, maar dat kan jij ook niet helpen zo te merken. ;-)