Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chappie010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08-2021
Beste Tweakers,

Bij de msi x99a sli plus en de
[be quiet! Dark Rock Pro 3 zit een backplate, maar het lijkt erop dat het moederboard zelf al een backplate heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/15viib_th.jpg

Ik weet niet zeker of ik nou die extra backplate van de dark rock pro 3 er op moet schroeven of niet.

0. Is het puur voor de stabiliteit/mechanische ondersteuning van het moederboard?

1. Zorgt die extra backplate voor een betere warmte afvoer, of verhinderd het juist de warmte afvoer?

2. Er lijken 2 bewuste openingen te zitten in de geintegreerde backplate, in het kader van warmte afvoer, is het dan slim om de be quiet backplate er dusdanig op te monteren dat:
2.a Niet.
2.b De openingen afgedekt worden
2.c De openingen niet afgedekt worden?

Ik mis de ervaring en thermodynamica kennis om daar een significante inschatting over te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
chappie010 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:56:
Beste Tweakers,

Bij de msi x99a sli plus en de
[be quiet! Dark Rock Pro 3 zit een backplate, maar het lijkt erop dat het moederboard zelf al een backplate heeft.

[afbeelding]

Ik weet niet zeker of ik nou die extra backplate van de dark rock pro 3 er op moet schroeven of niet.

0. Is het puur voor de stabiliteit/mechanische ondersteuning van het moederboard?

1. Zorgt die extra backplate voor een betere warmte afvoer, of verhinderd het juist de warmte afvoer?

2. Er lijken 2 bewuste openingen te zitten in de geintegreerde backplate, in het kader van warmte afvoer, is het dan slim om de be quiet backplate er dusdanig op te monteren dat:
2.a Niet.
2.b De openingen afgedekt worden
2.c De openingen niet afgedekt worden?

Ik mis de ervaring en thermodynamica kennis om daar een significante inschatting over te maken.
Die ben je niet nodig met 2011 omdat simpelweg 2011 al zelf een backplate heeft en dus geen backplate nodig bent. Zoals je ook hier kunt zien: https://www.bequiet.com/en/cpucooler/483
Dit kun je ook simpelweg in je manual zien bij de installatie voor 2011. ;) :9 :P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik wilde net zeggen, in de handleiding staat precies wat je moet doen. Bij de ene koeler kan je de standaard backplate gebruiken die er al op zit, bij een andere moet je 'm vervangen. RTM dus. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chappie010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08-2021
Bedankt voor je effectieve antwoord, die manual ontbrak en had nog niet bedacht dat ik die kon opzoeken om een antwoord op mijn vraag te kunnen bedenken, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
chappie010 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:30:
Bedankt voor je effectieve antwoord, die manual ontbrak en had nog niet bedacht dat ik die kon opzoeken om een antwoord op mijn vraag te kunnen bedenken, dankjewel!
Die zit standaard bij de koeler geleverd. Bij alle producten zit er meestal een manual bij.
Kijk die altijd eerst even, vaak beantwoord dat de vraag al. :) ;) :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster