2e beeldscherm - Extra taakbalk?

Pagina: 1
Acties:
  • 12.850 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Dag tweaker mensen,

Ik heb gisteren mijn 2e beeldscherm binnen gekregen, en hij staat er mooi bij. Beetje passen op het bureau en ik moet nog even een houding aan nemen welk scherm ik nu recht voor ga zitten, of ik ga in het midden zitten :). Ik heb dit bij software gezet, omdat ik de hard-ware (volgens mij) wel snap.

Maar ik had bepaalde verwachtingen die niet helemaal kloppen, of in ieder geval niet vanzelf.

- Het liefst zou ik 2 beeldschermen hebben, met beide een taakbalk onderin, die los staan van elkaar zeg maar.
Als ik dan op mijn linker beeldscherm op chrome klik, komt links chrome te voorschijn, en rechts dus rechts.
Nu moet ik slepen met chrome en moet ik hem open laten staan, etc., anders blijf je slepen.

- Mijn plan was eerst om mijn linker beeldscherm als 'hoofdscherm' te gebruiken, maar ik kwam er al snel achter dat het minimaliseren rechts in het hoekje dan niet meer snel kon (of je moet heel precies met je muis daar heen). Dus ik moet denk ik maar rechts het meeste gaan doen.

- Ik heb de 7+ taksbar tweaker (taakbalk). Lekker vasthouden ana de XP stijl, wat mij zeer goed bevalt.
Nu zou ik dat ook graag op mijn 2e beeldscherm willen hebben, maar eigenlijk opent alles op het eerste beeldscherm.

- Kan ik games ook afspelen op het 2e beeldscherm? Ik heb het icoontje al wel naar het 2e beeldscherm gesleept, maar als ik er dan op klik, speelt hij hem toch af op het 1e beeldscherm.

Ik heb uiteraard ook al een tijdje gegoogled, maar de vragen de ik hier stel lopen net langs de zoekresultaten heen, dus vandaar maar even een topic aangemaakt.

Bedankt alvast! Het zal vast veel fijner zijn, maar het is nog even wennen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Welke versie Windows gebruik je?
In Windows 10 zou je kunnen beginnen met kijken bij Settings - Personaliztion - Taskbar.

Voor games wordt (as far as I know... geen gamer) de hoofdmonitor gebruikt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 21:02
Heb je Windows 7? Die heeft standaard geen support voor meerdere taakbalken. Dat is pas sinds Windows 8 en nog een stuk verbeterd in Windows 10. Je gebruikt natuurlijk ook wat tweaktooltjes, daarvan weet ik de werking niet. Maar wat je beschrijft is dus prima mogelijk in bijvoorbeeld een Windows 10.

Denk dat je voor Windows 7 dan op zoek moet gaan naar een tooltje die dat voor je regelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Je weet dat je met de Windows-toets icm de pijltjestoetsen makkelijk vensters kunt verplaatsen over de monitoren? Ook minimaliseren met windows-<pijltje naar beneden> is een handige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt voor de 3 reactie's!

Ik heb windows 10, en het wordt prima ondersteunt verder. Ik ben altijd alleen iemand die alles weer anders wil hebben volgens mij. Daarom heb ik ook een tweaker taskbar.

- ik wil een screenshot maken van mijn taksbar, maar hij maakt hem alleen van mijn 2e scherm. Ook zo iets :).

Tip van windows toets en pijltje had ik gelezen. Opzich werkt dat wel goed, maar al je gewoon 1 hand op muis hebt is dat niet echt praktisch toch?

Mijn ideaal zou zijn dat als ik op mijn linker beeldscherm op chrome klik, dat er dan links een nieuw venster opent en als ik dat dus op mijn rechter beeldscherm doe op rechts.
Nu doet hij waar hij voor het laatst geopend heeft.

Maar nogmaals, misschien ben ik wel te veel eisend hoor. Kennis van mij heeft ook 2 beeldschermen en die gebruikt het echt voor zijn werk, en die heeft geen probleem aan het slepen van vensters en is daar helemaal aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens naar het programma: UltraMon. Is gemaakt om het werken met meerdere schermen makkelijker te maken en heeft daar veel opties voor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Actual Multiple Monitors geeft je op elk beeldscherm een taakbalk.

En voor het maken van screenshots gebruik kan je SnagIt overwegen.
Daarmee kan je screenshots maken van 1 scherm of meerdere schermen of delen daarvan.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt koffie verkeerd! Lijkt me erg handig programma die je aangeeft!
Nu eens even zoeken hoe het precies werkt, aardig wat optie's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:25

MsG

Forumzwerver

Ik heb 3 beeldschermen, hoewel ik die buitenste 2 ook heel vaak niet eens aan heb (heb er geen permanente usecase voor, vind het dan wat zonde van de energie) maak ik veel gebruik van de sneltoetsen. Zo gebruik ik Windows-toets + SHIFT + Pijl links om het huidige venster naar het linker scherm te gooien of Windows-toets + SHIFT + pijl rechts om hem naar het rechterscherm te kieperen. Zo heb je ook nog de andere pijltjes voor maximaliseren en dergelijke.

Ik moet me ook nog eens verdiepen in de multimonitor tools zodat ik ze nog wat meer kan benutten. Ik heb bij sommige games nog ruzie, die minimaliseren als ik te ver met mijn muis naar links ga en dan klik, dan minimaliseert het spel soms. Daarvoor gebruik ik Dual Display Mouse Manager.

Heel soms heb ik wel last van vensters die hardnekkig op het verkeerde scherm blijven openen, ook al open en sluit ik deze dan weer op het goede scherm (het Windows driver venster is daar 1 van. Als ik een apparaat aansluit wat even geïnstalleerd moet worden door dit proces, zit dat venster daarvan altijd op mijn 3e scherm. Dat kan ik alleen resetten door echt de monitoren af te koppelen en weer aan te sluiten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Dat programma is best handig! Je kunt er veel mee en lijkt goed te werken.
Ben de hele middag al aan het knooien en wil het dan het liefst ook echt hebben zoals ik het wil.

Ik kom uit 1 ding niet uit (ben echt al zeker 1 uur bezig).

Mijn hoofdbeeldscherm heb ik de Tweakers taskbar 7+. Hier heb ik google Chrome onderin vast gespeld.
Dit werkt goed, als ik op chrome klik dan komt er een nieuw venster bij en als ik dan nog een nieuwe wil, klik die zo aan. (zie afbeelding).

Op mijn 2e scherm werkt het niet fijn. Ik kan ook die tweakersbar daar niet krijgen. Werkt niet fijn.
Als ik chrome vastgespeld heb (wat heel makkelijk gaat door rechtermuisknop vast spelden o.i.d.) dan staat hij daar mooi. Als ik chrome dan aanklik wordt de snelkoppeling het nieuwe venster. Als ik dan een 2e venster wil, dan kan dat niet. Dan moet ik rechtermuisknop nieuw venster doen.

Zie afbeelding. Ben erg benieuwd of iemand die euvel kan oplossen. Ben al lang bezig zoals ik al zei en heel veel youtube video's verder.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1711/333754/3dzT6l27.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Niemand? Mijn vraag is wel duidelijk?
Anders houd ik het zo, helaas.

Vage 'chrome - taksbar bug' is het o.i.d.. Maar kom er maar niet achter om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 21:02
ow de werking van de taakbalk is dus compleet anders. Ik vraag me af waarom je hiervoor gekozen hebt. Werk je met een muis? Met de middelste muistoets open je ook een nieuw venster vanaf de taakbalk als het programma al geopend is. Die twee icoontjes van chrome zijn dus niet nodig.

Als de werking van je taskbar anders is dan normaal kan ik je in ieder geval niet helpen. 'Rechtsklik -> nieuw venster' is dus in ieder geval ook de middelste muisknop. Ik ben dit zelf dan ook gewoon gewend en raad je aan dat ook te doen, dat is namelijk zoals het standaard in Windows gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt Ferverr! Zo simpel, dat ik het bijna niet zou geloven. Maar idd, dat is ook een handeling minder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Ik heb best veel trucs geleerd aan de hand van deze topic. Bedankt :) nog een tip. CTRL-N is in de meeste browsers ook een nieuw venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,
als uw probleem nog niet zou opgelost zijn: probeer eens met *COMMERCIAL BREAK*

Ik gebruik het al jaren,
je kan de basisfunctionaliteiten gratis gebruiken,
maar ik heb de volledige versie aangekocht wegens het immens aantal mogelijkheden.

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 13-01-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Laten we dit oude topic ook maar sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.