Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

HTC heeft twee nieuwe smartphones gepresenteerd. De U11+ is een high-end model met 18:9-scherm, terwijl de U11 Life een goedkopere variant van de U11 is in het Android One-programma, waardoor hij stock Android draait.

De U11 Life heeft een 5,2"-scherm met 16:9-verhouding en een resolutie van 1920x1080 pixels. Het toestel heeft een Snapdragon 630 van Qualcomm, een soc met acht Cortex A53-processorkernen waarvan de vier snelste op 2,2GHz draaien.

HTC brengt veel van de features van zijn high-end modellen naar de midrange-telefoon. Een 3,5mm-jack ontbreekt en audio luisteren gaat via bluetooth of de meegeleverde usb-c-oortjes. Dat zijn USonic-modellen, waarbij software het oorkanaal scant om de geluidweergave erop af te stemmen. Ook de BoomSound HiFi-speakersetup van de HTC U11 zit op de Life-versie.

De U11 Life is de eerste smartphone van HTC in het Android One-programma. De interface is stock Android en HTC belooft twee jaar lang het besturingssysteem te upgraden naar nieuwe versies en drie jaar lang moet de telefoon elke maand beveiligingsupdates krijgen.

De U11 Life komt medio november uit voor 349 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 630
GPUQualcomm® Adreno™ 510
RAM3 / 4 GB
ROM32 / 64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0, Type-C
SensorenOmgevingslichtsensor, Nabijheidssensor, Motion G-sensor, Kompassensor, Gyrosensor, Magnetische sensor, Vingerafdruksensor, Sensorhub, Randsensor
Scherm5,2" FHD scherm, GG
Front Camera16MP, f/2.0
Back Camera16MP, PDAF, f/2.0, dubbele led flitser
Accu2600mAh
KleurZwart, Wit, Blauw
Afmetingen149,09 x 72,9 x 8,1 mm
Gewicht142 g
Prijs€349,-
Release DatumNovember
BijzonderhedenAanraakgevoelige zijkanten, IP67, Android One

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.003-11-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriewaal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 07:20
Heeft iemand zicht wanneer de toestellen geleverd gaan worden? Ik zie nu op de websites waar de telefoon verkocht wordt 'in bestelling' of iets dergelijks staan. Ook de 4GB/64GB versie bij HTC is vooralsnog alleen te pre-orderen. Ben dringend op zoek naar een vervanger voor mijn huidige telefoon en deze ziet er interessant uit, maar ben dus wel benieuwd hoe lang ik moet wachten als ik hiervoor ga, iemand al een idee?

Update: Zie inmiddels dat mobiel.nl en gsmwijzer.nl hem binnen 7 dagen beloven. Dus dat begint ergens op te lijken.

[ Voor 12% gewijzigd door jurriewaal op 07-11-2017 16:28 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De zwarte versie is inmiddels goed verkrijgbaar. De versie met 4GB/64GB lijkt alleen door HTC zelf verkocht te gaan worden als ik enkele reviews mag geloven.

[ Voor 54% gewijzigd door TexMex op 18-11-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Via de HTC Club is de versie met 4GB/64GB deze week voor € 341,- te koop vanwege Black Friday. Daarmee is die nu goedkoper dan het model met minder geheugen in de Nederlandse webshops.

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:15
De 4GB versie is zo te lezen (al) uitverkocht via HTC club?

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Laatst online: 05-08 17:00
Heeft iemand zijn toestel al ontvangen via HTC? Ik heb hem besteld op de 20e, maar nog niks te horen gekregen over een levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriewaal
Taenadar schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:05:
Heeft iemand zijn toestel al ontvangen via HTC? Ik heb hem besteld op de 20e, maar nog niks te horen gekregen over een levering.
Ik heb de 4/64 GB bij HTC besteld op de 13e... Ook nog niets concreets vernomen. Afgelopen week contact gehad met HTC servicedesk, die gaven aan eerste week van december te gaan leveren. Dus fingers crossed voor komende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 10:55
Toestel besteld op 12 November. tijdens bestellen werdt er vermeld dat het toestel in November geleverd werdt. Toestel nog niet mogen ontvangen. meerdere malen gevraagd aan HTC wanneer deze geleverd wordt. antwoordt is standaard vandaag of anders morgen in huis wegens drukte. bij de factuurpagina ook geen statusverandering dat het toestel opgestuurd is. al met al gebrekkige communicatie van HTC.

Update: Zojuist contact gehad met HTC en er wordt verteld dat er leveringsproblemen zijn met de U11 en U11 Life en dat men hoopt half december te kunnen uitleveren. voorafgaand aan de levering zou er een mail gestuurd worden met in ieder geval het track and trace nummer.

Update: Zojuist weer telefonisch contact gehad met HTC men geeft aan ik het toestel vanaf 20 december kan verwachten.

[ Voor 33% gewijzigd door winterlord op 11-12-2017 12:52 . Reden: update ]

Dat bordje "zachte berm" is een waarschuwing geen uitnodiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boess
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 09:19
Hier ook een 4/64 GB versie besteld via htc, levering in november stond erbij. Nu de vraag uitstaan wanneer die geleverd wordt, maar tot op heden niks vernomen van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
winterlord schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:37:
Toestel besteld op 12 November. tijdens bestellen werdt er vermeld dat het toestel in November geleverd werdt. Toestel nog niet mogen ontvangen. meerdere malen gevraagd aan HTC wanneer deze geleverd wordt. antwoordt is standaard vandaag of anders morgen in huis wegens drukte. bij de factuurpagina ook geen statusverandering dat het toestel opgestuurd is. al met al gebrekkige communicatie van HTC.

Update: Zojuist contact gehad met HTC en er wordt verteld dat er leveringsproblemen zijn met de U11 en U11 Life en dat men hoopt half december te kunnen uitleveren. voorafgaand aan de levering zou er een mail gestuurd worden met in ieder geval het track and trace nummer.
Half december is in elk geval weer lekker duidelijk. Maar we moeten het er maar mee doen denk ik. Wat wel raar is dat op belsimpel.nl je vandaag kunt bestellen, en hem morgen in huis kunt hebben. Dat is dan weer niet de 64GB versie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriewaal
winterlord schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:37:

Dank voor de update... Dan ga ik ook maar uit van half december... Wel jammer hoor. Lijkt er ook op dat Nederland er bekaaid vanaf komt. Op XDA geven mensen uit Duitsland en Frankrijk aan dat ze hun toestel (64GB versie) van HTC wel geleverd hebben gekregen afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boess
Iemand al iets meer gehoord? Ik krijg niet eens antwoord op mails aan de support afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriewaal
boess schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:38:
Iemand al iets meer gehoord? Ik krijg niet eens antwoord op mails aan de support afdeling.
Nope.. vorige week nog wel een mailtje gekregen. Met volgende suffe tekst:

"Helaas is er war vertraging veroorzaakt door het succes van de HTC U 11 Life.
Ons excuus hiervoor!
U kunt het toestel eind deze week verwachten."

Maar afgelopen weekend niets gekregen... Waardeloze service van HTC... Inmiddels meer dan een maand geleden dat ik toestel heb besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1014831

Als ik in een trein zit die in de middle of nowhere stil gaat staan, dan wil ik weten waarom en hoe lang. Als dan wordt omgeroepen dat er een koe op de rails staat en dat het wel een kwartier kan duren, ga ik grinnikend zitten wachten. Geen probleem. Maar als ze nix zeggen...

24/11 nog snel besteld, want ‘sold outs’ gaven aan dat de deals snel schaarser werden. Inmiddels 5 keer contact gehad -mailen helpt niet, bellen ook niet maar je spreekt een vriendelijke medewerker (070 770 3886)- om te informeren waar de 11 life blijft (ik raak vooral getriggerd vaak te bellen als ik binnen 2 keer verschillende prognoses krijg) : ‘deze week’, ‘eind volgende week’, ‘u krijgt vrijdag een volgnummer’, ‘maar u hebt een preorder’, ‘u kunt annuleren wanneer u wilt’, ‘er is vertraging en er wordt in batches uitgeleverd’ ‘ het is niet te zeggen, maar het kan nog een week of twee duren’.

Nou klink ik vast als een verwend nest, maar is het nou echt zou moeilijk om op de (Club)site en/of via de mail aan te geven waar ik aan toe ben?
Ik bedoel: HTC weet me wel te vinden want stuurt dezelfde black friday deals voor Kerst. En een enquête naar mijn ervaringen met het laatste contact met het call center.... Wil je het echt weten?

This is 2017, HTC!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1014831 op 19-12-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boess schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:38:
Bellen tijdens kantooruren: 070 770 3886 > optie 1 > optie 3

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1014831 op 19-12-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 10:55
Zojuist gebeld met HTC

Men geeft aan dat er nog steeds leveringsproblemen zijn. Men geeft nu aan dat het toestel vanaf januari verstuurd gaat worden. ook dit zal dan weer afwachten worden.

Al met al geen goede service van HTC en de communicatie is ronduit beroerd

Dat bordje "zachte berm" is een waarschuwing geen uitnodiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Krijg zojuist de volgende mail van HTC:

Bedankt voor uw bestelling bij HTC. De releasedatum voor het gereserveerde product is gewijzigd. Het hieronder vermelde product is nu leverbaar op 13 december 2017.

En de mail krijg ik dan binnen op 20 december... Ik snap er niks meer van. Ik ga morgen ook maar eens bellen, want nog een maand moeten wachten heb ik helemaal geen zin meer in. Had net zo goed een Oneplus 5T kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Bespaar je de moeite, klanten”service” van HTC is echt ultra bagger...

Waardeloze toko..

Taenadar schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:29:
Krijg zojuist de volgende mail van HTC:

Bedankt voor uw bestelling bij HTC. De releasedatum voor het gereserveerde product is gewijzigd. Het hieronder vermelde product is nu leverbaar op 13 december 2017.

En de mail krijg ik dan binnen op 20 december... Ik snap er niks meer van. Ik ga morgen ook maar eens bellen, want nog een maand moeten wachten heb ik helemaal geen zin meer in. Had net zo goed een Oneplus 5T kunnen bestellen.
Die kreeg ik ook vanmorgen. Maar nu gaat het hard: kreeg vanavond bericht van HTC met tracknummer van UPS. Toestel ligt al in Amsterdam en wordt donderdag einde middag in Zuid-Holland bezorgd.

(HTC support, ik weet dat je meeleest: manage verwachtingen. Dat scheelt enorm veel gedoe en vergroot het vertrouwen. Cheers! J:-)st )

Heb ‘m binnen! (Zit geen case bij, mocht je daarop rekenen....)

Nu lekker installeren en gegevens overzetten.

Hoop dat iedereen ‘m nu ook snel ontvangt.

Groet!
J;-)st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boess
Hier is die vandaag binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
TexMex schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:04:
Via de HTC Club is de versie met 4GB/64GB deze week voor € 341,- te koop vanwege Black Friday. Daarmee is die nu goedkoper dan het model met minder geheugen in de Nederlandse webshops.
Onder het kopje "De beste verkoopsuccessen", hebben ze weer dezelfde aanbieding.. De zwarte is op voorraad, de blauwe helaas niet...

edit
30-12 De zwarte 4GB/64GB bij de HTC club besteld, ben benieuwd wanneer ik em krijg...
02-01 UPS label aangemaakt
03-01 UPS aan de deur geweest, was niet thuis,
04-01 Alsnog geleverd.

Voor rond de jaarwisseling is dat nog redelijk netjes.

[ Voor 23% gewijzigd door twimj op 05-01-2018 07:28 . Reden: Timeline update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Hallo,

Eigenlijk heb ik een simpele vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden op het www:

Wie weet wanneer de HTC U11 Life 4GB/64GB in de winkels ligt?

product: HTC U11 Life, 4GB ram, 64GB opslag

De 3GB/32GB versie is al verkrijgbaar, echter geniet die niet mijn voorkeur.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
jasiccama schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:38:
Wie weet wanneer de HTC U11 Life 4GB/64GB in de winkels ligt?
product: HTC U11 Life, 4GB ram, 64GB opslag.

Uit de informatie boven jou post kan ik opmaken dat je deze kan kopen op de website van HTC zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 09-01-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
rens-br schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:43:
[...]

product: HTC U11 Life, 4GB ram, 64GB opslag.

Uit de informatie boven jou post kan ik opmaken dat je deze kan kopen op de website van HTC zelf.
Ik zal eens kijken of dat via mijn werk kan.

Kan namelijk een nieuw toestel uitzoeken, maar zij hebben volgens mij een vaste leverancier, welke nu alleen de 3GB/32GB versie heeft.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
jasiccama schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:13:
[...]

Ik zal eens kijken of dat via mijn werk kan.

Kan namelijk een nieuw toestel uitzoeken, maar zij hebben volgens mij een vaste leverancier, welke nu alleen de 3GB/32GB versie heeft.
Als het we de geruchten(?) van NY_Giant moeten geloven gaat de leverancier de 4GB/64GB sowieso niet krijgen...
TexMex schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:08:
De zwarte versie is inmiddels goed verkrijgbaar. De versie met 4GB/64GB lijkt alleen door HTC zelf verkocht te gaan worden als ik enkele reviews mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
twimj schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:22:
[...]

Als het we de geruchten(?) van NY_Giant moeten geloven gaat de leverancier de 4GB/64GB sowieso niet krijgen...

[...]
Via HTC inderdaad alleen verkrijgbaar. Heb HTC gemaild en kon de 4GB/64GB alleen via de HTC webshop krijgen. Heb wel een 10% kortingscode gekregen :)

Pagina: 1