ClarkConnect, cgi en extra software installen...

Pagina: 1
Acties:

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb thuis Clark Connect draaien. Een aangepaste RedHat7 distributie, bedoeld om snel een gateway om te zetten. Heb ik geinstalleerd omdat je onder windows de instellingen instelt en daarmee een diskette maakt om CC te installen. Binnen 15 min een werkende gateway met webserver en firewall. Ook ondersteuning van PPPoE en daaromheb ik dat geinstalleerd omdat ik Wanadoo Cable Premium heb, die van dat protocol gebruik maakt. Ik heb zelf een aantal keer geprobeerd om RH7 te installeren, alleen zonder succes. Elke keer gaat er wel wat fout, of doet iets het niet. Hoe veel ik ook lees en oplet. Ik heb nu dus linux draaien, met Apache en Proftp ofzow. Nu wil ik dus php ondersteuning aan apache geven, maar ik weet echt niet hoe. Ik kan die machine alleen benaderen vanaf m'n workstation via SSH (of telnet oid) want er zit geen beeldscherm aan. Ik heb dan de bestanden in een map gezet volgens gebruiksaanwijzing via Samba, maar dat is niet genoeg. Ik moet er nog wat mee doen. Maar ik weet het niet. Jullie snappen het nu ws ook niet meer maar ik wil dus gewoon php installeren, alleen weet niet hoe. En hoe krijg ik een cgi ding werkend? Als ik een scriptje aanroep heb ik niet genoeg rechten ofzow, error 403. Iemand zei dat ik iets met chmod moet doen :?

Zoals je ziet, een newbie met linux, maar kan iemand me helpen hiermee? Ms kan ik dan ooit m'n eigen install doen :D

Alvast bedankt. :)