HTC heeft twee nieuwe smartphones gepresenteerd. De U11+ is een high-end model met 18:9-scherm, terwijl de U11 Life een goedkopere variant van de U11 is in het Android One-programma, waardoor hij stock Android draait. De U11+ heeft een 6"-lcd met een resolutie van 2880x1440 pixels. De telefoon is iets langer en minder breed dan de U11. HTC heeft 6GB aan lpddr4-werkgeheugen en 128GB aan ufs 2.1-opslag in het toestel gezet. De telefoon komt alleen uit in een versie met twee simslots. Het tweede simslot doet ook dienst als microsd-slot, dus gebruikers moeten kiezen tussen uitbreidbare opslag of een tweede simkaart. De telefoon draait op een Snapdragon 835. HTC brengt in de Benelux alleen de semitransparante versie uit. Daarbij is het glas aan de achterkant een klein beetje doorzichtig, zodat de nfc-antenne duidelijk te zien is en onder het juiste licht ook andere componenten zichtbaar zijn. De U11+ zal eind december in de winkels liggen in de Benelux en moet 799 euro kosten.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Jammer dat er op plus geen front facing speakers aanwezig zijn. Verder lijkt dit wel echt een heel mooi toestel te zijn.
Anoniem: 506930
Deze ga ik in december bestellen, heb de Nokia 8 geannuleerd. Precies wat ik zoek in een toestel!
Gsmarena heeft de U11+ uitgebreid getest: https://www.gsmarena.com/htc_u11_plus-review-1690.php
Scherm is niet helder en slecht leesbaar in de zon en de accuduur valt vies tegen. Hoe is dit mogelijk?
Scherm is niet helder en slecht leesbaar in de zon en de accuduur valt vies tegen. Hoe is dit mogelijk?
Ugh lekker dan. Wacht nog even andere reviews af, er zijn er nog niet zoveel, maar toch weer een tegenvaller als dit echt zo blijkt te zijn.Cinner schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:33:
Gsmarena heeft de U11+ uitgebreid getest: https://m.gsmarena.com/htc_u11_plus-review-1690.php
Ben al tijdje aan het peinzen wat mijn volgende telefoon moet worden, maar het is gewoon weer moeilijk. Elke telefoon heeft wel weer een 'minpunt' die me niet aan staat.
Helaas zijn er volgens mij niet zoveel sites die even diep gaan als gsmarena en gezien de beperkte beschikbaarheid van dit toestel (in de VS niet eens verkrijgbaar) betwijfel ik of er nog meer nuttige reviews zullen komen. Tweakers en Arstechnica geven ook objectieve metingen maar of zij dit toestel gaan testen...Freshnezz schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:23:
[...]
Ugh lekker dan. Wacht nog even andere reviews af, er zijn er nog niet zoveel, maar toch weer een tegenvaller als dit echt zo blijkt te zijn.
Ben al tijdje aan het peinzen wat mijn volgende telefoon moet worden, maar het is gewoon weer moeilijk. Elke telefoon heeft wel weer een 'minpunt' die me niet aan staat.
Review van Android Central: https://www.androidcentral.com/htc-u11-plus-video-review
Ben blij dat ik deze besteld heb!
Ben blij dat ik deze besteld heb!
De geschreven review van Android Central is hier te vinden: https://www.androidcentral.com/htc-u11-plus-review.
Samenvattend: mooi design, bouwkwaliteit stevig maar glibberig, scherm is prima maar niet uitmuntend, fantastische front-speakers, geen 3.5mm ingang, lichte skin, voelt snappy aan, batterij ruim 1.5 dag mee (4-7 uur screen on time), een van de beste camera's.
De U11+ wordt overigens ook uitgebreid besproken door High Tech Traveler.
Review: YouTube: HTC U11+ review: what HTC's U11 should have been
Camera: YouTube: HTC U11 Plus versus iPhone X camera shootout&
Samenvattend: mooi design, bouwkwaliteit stevig maar glibberig, scherm is prima maar niet uitmuntend, fantastische front-speakers, geen 3.5mm ingang, lichte skin, voelt snappy aan, batterij ruim 1.5 dag mee (4-7 uur screen on time), een van de beste camera's.
De U11+ wordt overigens ook uitgebreid besproken door High Tech Traveler.
Review: YouTube: HTC U11+ review: what HTC's U11 should have been
Camera: YouTube: HTC U11 Plus versus iPhone X camera shootout&
Heb vandaag mijn U11+ gekregen.
Moet nog testen wat het kan, maar het is me wel al opgevallen dat bij opladen het scherm warm wordt.
Weet niet of het normaal is, moet nog contact opnemen met de support.
Moet nog testen wat het kan, maar het is me wel al opgevallen dat bij opladen het scherm warm wordt.
Weet niet of het normaal is, moet nog contact opnemen met de support.
Anoniem: 208051
Ik gebruik deze telefoon nu een aantal dagen. Wat batterij geen klagen (een dag is gemakkelijk bij regelmatig gebruik en veel muziek spelen). Ook het scherm is prima, de kleuren zijn erg natuurlijk, en heb met de leesbaarheid geen problemen. Geen zon gehad overigens nog... Het enige grote minpunt (naast dat je moet kiezen tussen òf een tweede SIM òf een SD-kaartje) is de standaard software.
De Home launcher is okay, en gemakkelijk te vervangen, maar de standaard apps voor telefoon, contacten en berichten zijn heel lelijk en antiek. Gemiste kans. Is er een manier deze te vervangen door meer stock-achtige versies? De standaard berichten app van Google gedownload, maar deze kan niet omgaan met de dual SIM in de U11+ ('selecteer de standaard SIM' melding).
De Home launcher is okay, en gemakkelijk te vervangen, maar de standaard apps voor telefoon, contacten en berichten zijn heel lelijk en antiek. Gemiste kans. Is er een manier deze te vervangen door meer stock-achtige versies? De standaard berichten app van Google gedownload, maar deze kan niet omgaan met de dual SIM in de U11+ ('selecteer de standaard SIM' melding).
Anoniem: 208051
Ik gebruik het toestel nu meerdere dagen, maar dit is me nog niet opgevallen. Misschien toch handig even contact met de support op te nemen inderdaad.Feynman-QED schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:29:het is me wel al opgevallen dat bij opladen het scherm warm wordt
De kleuren zijn inderdaad super, maar als je Netflix kijkt zeker niet een beetje scheef naar kijken. Want door de LCD scherm zie je op zwarte plekken licht.Anoniem: 208051 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:46:
Ook het scherm is prima, de kleuren zijn erg natuurlijk, en heb met de leesbaarheid geen problemen.
Ben ook aan het kijken om paar meegeleverde apps te vervangen.
Nou, hij wordt op een vriendelijke maar eerlijke manier toch wel afgebrand bij hardware.info:
https://nl.hardware.info/...jger-uit-taiwan-conclusie
Terecht ook. De U11 was zo'n toptoestel...hoe kan dit nou
https://nl.hardware.info/...jger-uit-taiwan-conclusie
Terecht ook. De U11 was zo'n toptoestel...hoe kan dit nou
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Sinds kort deze telefoon in gebruik. Maar vanochtend een heel vreemd probleem.
Voor het slapen gaan zoals gewoonlijk de telefoon aan de oplader gelegd.
Toen ik wakker werd zag ik dat de telefoon pas voor 47% was opgeladen? Wat ik erg vreemd vond.
Echter toen ik vervolgens de telefoon van de lader afhaalde, "blijf hij gewoon doorladen".
Tenminste, het laad-lampje bleef branden en tevens bleef de tekst in beeld staan.
Het toestel kon ik gewoon zonder problemen gebruiken. Ik heb tenminste gewoon wat apps kunnen opstarten etc.

Uiteindelijk heb ik de telefoon uitgezet, toen aan de lader gelegd. Vervolgens gaf hij direct aan 100% volgeladen.

Daarna de telefoon opnieuw aangezet en toen gaf deze ook netjes aan dat hij 100% geladen was?
Iemand dit ook al meegemaakt?
Toen ik wakker werd zag ik dat de telefoon pas voor 47% was opgeladen? Wat ik erg vreemd vond.
Echter toen ik vervolgens de telefoon van de lader afhaalde, "blijf hij gewoon doorladen".
Tenminste, het laad-lampje bleef branden en tevens bleef de tekst in beeld staan.
Het toestel kon ik gewoon zonder problemen gebruiken. Ik heb tenminste gewoon wat apps kunnen opstarten etc.

Uiteindelijk heb ik de telefoon uitgezet, toen aan de lader gelegd. Vervolgens gaf hij direct aan 100% volgeladen.

Daarna de telefoon opnieuw aangezet en toen gaf deze ook netjes aan dat hij 100% geladen was?
Dit heb ik nog niet mee gemaakt. Ik heb nog helemaal niets vreemds mee gemaakt gelukkig en ik ben erg te spreken over het toestel!Pittie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:58:
Sinds kort deze telefoon in gebruik. Maar vanochtend een heel vreemd probleem.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vooral de accuduur is fenomenaal, op mijn eerste volle lading 9,5 uur screen on time behaald
Bij normaal gebruik haal ik makkelijk de 1,5 dag tot 2 dagen, dan is hij wel echt leeg. Ik heb dan wel facebook e.d. uitgezet op de achtergrond en ook heb ik BlinkFeed en google now uitgeschakeld.
1 minpuntje is dat aan de achterkant bij mij rechtsonder het glas iets heeft losgelaten, dit gaat gelukkig niet verder en het is ook bijna niet te zien, maar voor 800 euro wil ik een perfect toestel dus ik ga morgen eens kijken of ik hem om kan ruilen tegen een ander exemplaar. Het ziet er een beetje uit als een screenprotector waarvan een hoekje loslaat. Ik vraag me ook af of dit geen invloed heeft op de waterdichtheid, ik denk het niet, maar toch.
Ook ben ik het totaal niet eens met het commentaar op het scherm en dat deze slecht zichtbaar zou zijn in zonlicht, ik ben afgelopen week op wintersport geweest met prachtig weer en het scherm was gewoon prima af te lezen dus ook daarover ben ik tevreden. Nachtmodus vind ik ook fijn, je kunt instellen dat deze automatisch uit en aan gaat bij zonsopgang en zonsondergang.
De schil van HTC, Sense, werkt ook prettig, al heb ik nog steeds een zwak voor stock Android (ik kom van een Nexus 6p af
Edge Sense gebruik ik eigenlijk nauwelijks, het is handig om snel de camera op te starten, dat wel.
De speakers op de telefoon zorgen voor een mooi en vol geluid. De oortjes ben ik wat minder over te spreken, de bass is goed maar de hoge tonen klinken nogal vlak, de active noise cancellation doet zijn werk overigens goed.
Apps opstarten gaat allemaal super snel door de Snapdragon 835 icm 6gb werkgeheugen en ik heb nog geen haperingen, force closes of restarts ervaren. 128Gb intern geheugen is ook erg prettig, dat ga ik nooit vol krijgen
Heel erg interessant om te lezen, vooral het gedeelte over de accuduur! Zou je een screenshot kunnen maken van jouw batterijgebruik? Mijn HTC haalt namelijk maximaal de 4 uur SoT. Ben benieuwd of het ligt aan de hardware of de software.Anoniem: 506930 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:18:
[...]
Dit heb ik nog niet mee gemaakt. Ik heb nog helemaal niets vreemds mee gemaakt gelukkig en ik ben erg te spreken over het toestel!
Vooral de accuduur is fenomenaal, op mijn eerste volle lading 9,5 uur screen on time behaald![]()
Bij normaal gebruik haal ik makkelijk de 1,5 dag tot 2 dagen, dan is hij wel echt leeg. Ik heb dan wel facebook e.d. uitgezet op de achtergrond en ook heb ik BlinkFeed en google now uitgeschakeld.
1 minpuntje is dat aan de achterkant bij mij rechtsonder het glas iets heeft losgelaten, dit gaat gelukkig niet verder en het is ook bijna niet te zien, maar voor 800 euro wil ik een perfect toestel dus ik ga morgen eens kijken of ik hem om kan ruilen tegen een ander exemplaar. Het ziet er een beetje uit als een screenprotector waarvan een hoekje loslaat. Ik vraag me ook af of dit geen invloed heeft op de waterdichtheid, ik denk het niet, maar toch.
Ook ben ik het totaal niet eens met het commentaar op het scherm en dat deze slecht zichtbaar zou zijn in zonlicht, ik ben afgelopen week op wintersport geweest met prachtig weer en het scherm was gewoon prima af te lezen dus ook daarover ben ik tevreden. Nachtmodus vind ik ook fijn, je kunt instellen dat deze automatisch uit en aan gaat bij zonsopgang en zonsondergang.
De schil van HTC, Sense, werkt ook prettig, al heb ik nog steeds een zwak voor stock Android (ik kom van een Nexus 6p af) en de google camera app met HDR+ waarmee je prachtige foto's kunt maken. Als dit nog ooit ingebakken wordt in de HTC camera app dan zou dat super zijn. De selfiecamera kan wat mij betreft ook wat beter, van mijn Nexus 6p maakt iets betere foto's. De OIS en EIS doen super zijn werk bij het filmen, als je in 1080p filmt tenminste, bij 4k stabiliseert hij niet of nauwelijks. Verder zitten er lekker veel opties op de camera zoals slowmotion filmen en filmen met 60fps, wat leuke beelden oplevert. Ook de microfoons zijn erg goed!
Edge Sense gebruik ik eigenlijk nauwelijks, het is handig om snel de camera op te starten, dat wel.
De speakers op de telefoon zorgen voor een mooi en vol geluid. De oortjes ben ik wat minder over te spreken, de bass is goed maar de hoge tonen klinken nogal vlak, de active noise cancellation doet zijn werk overigens goed.
Apps opstarten gaat allemaal super snel door de Snapdragon 835 icm 6gb werkgeheugen en ik heb nog geen haperingen, force closes of restarts ervaren. 128Gb intern geheugen is ook erg prettig, dat ga ik nooit vol krijgen.
Ik heb hem vannacht opgeladen dus ik zal hier morgen een screenshot posten als hij leeg is.BroodjeBami schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:40:
[...]
Heel erg interessant om te lezen, vooral het gedeelte over de accuduur! Zou je een screenshot kunnen maken van jouw batterijgebruik? Mijn HTC haalt namelijk maximaal de 4 uur SoT. Ben benieuwd of het ligt aan de hardware of de software.
Die 9,5 uur SOT was op een totale gebruiksduur van 20 uur met veel Netflix, dus dat hielp wel mee om de SOT omhoog te drijven natuurlijk.
Bij normaal gebruik haal ik alsnog makkelijk de 7 uur SOT waarbij ik hem dan 1,5 tot 2 dagen kan gebruiken.
Die 4 uur van jou lijkt me ook erg weinig moet ik zeggen, of gebruik je 2 simkaarten in het toestel? Ik heb gelezen dat dat erg veel uit kan maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 506930 op 01-02-2018 12:18 ]
Beste,
Zit te twijfelen tussen de htc u11 plus of de note 8.
Vertaalfunctie met de s-pen is toch wel heel praktisch en makkelijk.
Beide toestellen hebben ongetwijfeld hun voor-en nadelen,maar de grotere batterijduur bij de htc is toch een pluspunt. Hoe zit het met het updatebeleid van de HTC?
Daarnaast ben ik toch een beetje bang van de note 8 betreffende de betrouwbaarheid ,levensduur en de degelijkheid van het toestel.Ik denk dat HTC op die punten toch een streepje voor heeft. Kan iemand mij overtuigen met gegronde redenen om voor de HTC te gaan? Koop niet om de twee jaar een nieuwe smartphone.
Bedankt.
Zit te twijfelen tussen de htc u11 plus of de note 8.
Vertaalfunctie met de s-pen is toch wel heel praktisch en makkelijk.
Beide toestellen hebben ongetwijfeld hun voor-en nadelen,maar de grotere batterijduur bij de htc is toch een pluspunt. Hoe zit het met het updatebeleid van de HTC?
Daarnaast ben ik toch een beetje bang van de note 8 betreffende de betrouwbaarheid ,levensduur en de degelijkheid van het toestel.Ik denk dat HTC op die punten toch een streepje voor heeft. Kan iemand mij overtuigen met gegronde redenen om voor de HTC te gaan? Koop niet om de twee jaar een nieuwe smartphone.
Bedankt.
Ik gebruik maar 1 simkaart. Ik moet zeggen dat ik ook betere dagen heb gezien (iets meer dan 5 uur), maar dat leek meer een uitschieter te zijn dan normale gang van zaken. Ik heb vaker dagen gehad dat hij echt onder de 10% was met max 4 uur SoT en naar mijn gevoel niet intensief gebruik. Keer op keer toonde de statistieken dat Google Chrome het meeste energie had verbruikt... Tot wel 30% van de gehele accu. Ik snap er zelf ook niets van.Anoniem: 506930 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:17:
[...]
Ik heb hem vannacht opgeladen dus ik zal hier morgen een screenshot posten als hij leeg is.
Die 9,5 uur SOT was op een totale gebruiksduur van 20 uur met veel Netflix, dus dat hielp wel mee om de SOT omhoog te drijven natuurlijk.
Bij normaal gebruik haal ik alsnog makkelijk de 7 uur SOT waarbij ik hem dan 1,5 tot 2 dagen kan gebruiken.
Die 4 uur van jou lijkt me ook erg weinig moet ik zeggen, of gebruik je 2 simkaarten in het toestel? Ik heb gelezen dat dat erg veel uit kan maken.
Ik zou je graag willen helpen met mijn screenshots maar ik kan op de een of andere manier geen afbeeldingen uploaden omdat ik niet genoeg "karma" heb? Erg primitief voor een website zoals TweakersBroodjeBami schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:38:
[...]
Ik gebruik maar 1 simkaart. Ik moet zeggen dat ik ook betere dagen heb gezien (iets meer dan 5 uur), maar dat leek meer een uitschieter te zijn dan normale gang van zaken. Ik heb vaker dagen gehad dat hij echt onder de 10% was met max 4 uur SoT en naar mijn gevoel niet intensief gebruik. Keer op keer toonde de statistieken dat Google Chrome het meeste energie had verbruikt... Tot wel 30% van de gehele accu. Ik snap er zelf ook niets van.

Eens kijken of het met google photos lukt
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 506930 op 02-02-2018 11:29 ]
Anoniem: 506930 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:35:
Ik zou je graag willen helpen met mijn screenshots maar ik kan op de een of andere manier geen afbeeldingen uploaden omdat ik niet genoeg "karma" heb?
offtopic:
Je kan ook gebruik maken van externe diensten, zoals imgur.com.
Je kan ook gebruik maken van externe diensten, zoals imgur.com.
Ondersteunt de u11 plus nog AirPlay? Is dit na de htc 10 nog steeds het geval?
Heeft er iemand ervaring met het er op plakken van magneet plaatjes? Ik heb meerdere magneet voeten voor in de auto, waar je een metalen plaatje oid op je toestel plakt. Geen enkel plaatje blijft zitten op het glas. Lijkt wel alsof er een coating op zit. Ja ook als ik hem schoonmaak met alcohol. Tetrax voeten zijn zo sterk dat de metalen pukkel los komt. Bij andere type met plaatje kan ik gewoon het plaatje schuiven en zelfs zo eraf trekken.
Gisteren de september security patch ontvangen op mijn Taiwanese model. Waarop zit de officiële Europese versie eigenlijk?
Die zit op december 2017...deechtewber schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:10:
Gisteren de september security patch ontvangen op mijn Taiwanese model. Waarop zit de officiële Europese versie eigenlijk?
Pff, zo'n verschil is echt waardeloos.
Er is recent een OTA geweest voor Europa, toch?
Ik krijg vandaag na handmatig zoeken de update naar European cid HTC__034 update v1.24.401.12
Security update naar november 2018. Maar nog geen android 9.0
Security update naar november 2018. Maar nog geen android 9.0
Eind juni update naar Pie voor de U11+.
Laat, natuurlijk. Maar er gebeurt wel iets gelukkig.
Laat, natuurlijk. Maar er gebeurt wel iets gelukkig.
Inmiddels is er een update voor de Taiwan versie met security patch 1mei 2019.
[Edit] dat was al gemeld, sorry.
[Edit] dat was al gemeld, sorry.
[ Voor 18% gewijzigd door deechtewber op 14-06-2019 19:25 ]
Pie OTA is uit voor de Taiwan versie.
Hopen dat die nu snel ook uitkomt voor de u12+
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
In Taiwan heeft HTC Android 9 inmiddels uitgebracht voor de U11, U11+ en U12+. De update is dus inmiddels uitgebracht voor alle toestellen waar de update voor beloofd was, het is alleen nog even wachten op het moment dat de update breder wordt uitgerold naar andere landen.sten123 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:18:
Hopen dat die nu snel ook uitkomt voor de u12+
Hoop dat het snel is.Stefan22 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:37:
[...]
In Taiwan heeft HTC Android 9 inmiddels uitgebracht voor de U11, U11+ en U12+. De update is dus inmiddels uitgebracht voor alle toestellen waar de update voor beloofd was, het is alleen nog even wachten op het moment dat de update breder wordt uitgerold naar andere landen.
Hoop ook dat ze misschien in alle stilte al bezig zijn gegaan aan Android Q en in november/december ons van deze update gaat voorzien.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Inmiddels draait Pie op mijn U11+ al ruim 24 uur volledig stabiel.
Security patch van juli.
Ik verwacht niet dat er nog meer updates zullen komen in de toekomst.
Security patch van juli.
Ik verwacht niet dat er nog meer updates zullen komen in de toekomst.
Op mijn U11+ met Taiwanese CID heb ik inmiddels een update met security patch 1/10/'19 ontvangen.
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- [HTC U11+] Levertijd & Prijzen
- [HTC U11+] Het grote accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- [HTC U11+] Levertijd & Prijzen
- [HTC U11+] Het grote accessoires topic